کد خبر : 3216
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
128 views

3 شهرستان زرد و 19 شهرستان آبی/ 352 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

3 شهرستان زرد و 19 شهرستان آبی/ 352 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس تازه‌ترین رنگ بندی شیوع کرونا، شهرستان های گلوگاه ، نور و رامسر در وضعیت زرد و ۱۹ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی قرار دارند. به گزارش تیتر شمال؛ سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته تعداد 67 بیمار مشکوک به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس تازه‌ترین رنگ بندی شیوع کرونا، شهرستان های گلوگاه ، نور و رامسر در وضعیت زرد و ۱۹ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی قرار دارند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته تعداد 67 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در این مدت تعداد 85 نفر از افراد بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.

موسوی تصریح کرد: هم اکنون 352 بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 113 نفر بعلت ابتلای قطعی کرونا بستری بوده و 162 نفر نیز بر اساس تشخیص بالینی مشکوک به بیماری کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد 69 نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، از فردا 13 آذرماه در استان مازندران شهرستان های گلوگاه ، نور و رامسر در وضعیت زرد هستند و 19 شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی قرار دارند.

موسوی بیان کرد: شهرستان های بهشهر، نکا، میاندرود ، ساری ، قائمشهر ، جویبار ، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، فریدونکنار ، محمودآباد ، نوشهر ، چالوس ، تنکابن، عباس آباد و کلاردشت در وضعیت آبی قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست، حتی برای افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: در صورتی که اعلام وضعیت آبی منجر به شروع دورهمی‌ها ، مهمانی و مراسم در محیط سربسته شود، بازهم احتمال افزایش آمار مبتلایان و شروع یک خیز جدید وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.