کد خبر : 3278
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۸
133 views

افزایش 2 درصدی مصدومان حوادث رانندگی در مازندران/ 382 در تصادفات رانندگی جان باختند

افزایش 2 درصدی مصدومان حوادث رانندگی در مازندران/ 382 در تصادفات رانندگی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش 2 درصدی مصدومان حوادث رانندگی طی هشت ماه سالجاری در این استان خبر داد و گفت: 382 در تصادفات رانندگی جان باختند. به گزارش تیتر شمال؛ علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال تعداد 382 نفر (312 مرد و مابقی زن) در اثر تصادفات

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش 2 درصدی مصدومان حوادث رانندگی طی هشت ماه سالجاری در این استان خبر داد و گفت: 382 در تصادفات رانندگی جان باختند.


به گزارش تیتر شمال؛ علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال تعداد 382 نفر (312 مرد و مابقی زن) در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با 68، آمل با 52، بابل با 44  و فریدونکنار با 5 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری است

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مطابق آمارهای موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری و راه روستایی است؛ بطوریکه در مسیرهای برون شهری و راه روستایی 277 جان باخته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.

عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است، تصریح کرد: در هشت ماه امسال، 8 هزار 810 نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه كردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشت.

وی در پایان يادآور شد: دستگاه‌های اجرايی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه‌ريزی پيشگيرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته‌ها و مصدومين در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.