کد خبر : 3339
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
87 views

گلایه ناجیان غریق مازندران از تعویق چندماهه در پرداخت حقوق

گلایه ناجیان غریق مازندران از تعویق چندماهه در پرداخت حقوق

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با ابراز دلجویی از ناجیان غریق بابت تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق آنان، گفت: متاسفانه اعتبارات ملی برای این بخش نداریم و در تلاشیم تا پایان دی‌ماه حقوق معوق دوماهه ناجیان به ارزش دو میلیارد و 900 میلیون تومان را پرداخت کنیم. به گزارش تیتر شمال؛

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با ابراز دلجویی از ناجیان غریق بابت تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق آنان، گفت: متاسفانه اعتبارات ملی برای این بخش نداریم و در تلاشیم تا پایان دی‌ماه حقوق معوق دوماهه ناجیان به ارزش دو میلیارد و 900 میلیون تومان را پرداخت کنیم.


به گزارش تیتر شمال؛ علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  ما در خصوص گلایه ناجیان غریق مازندران از تعویق چند ماهه در پرداخت دستمزدشان، اظهار کرد: ناجیان غریق استان مازندران طی اجرای 4 ماهه طرح در نقاط پرخطر در نظرگرفته شده، زحمت فراوانی کشیدند و گلایه‌هایشان نیز به حق است و ما می‌پذیریم.

وی افزود: متاسفانه برای پرداخت حقوق ناجیان غریق، کشور اعتباراتی برای سواحل دریا نمی‌گذارد، چرا که طرح دریا تنها در 5 استان کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: ناجیان غریق استان تا پایان شهریورماه، 4 ماه فعالیت داشتند، که ما از این مدت، حقوق دو ماه آن‌ها را پرداخت کردیم و حقوق دو ماه دیگر را نیز به آن‌ها بدهکاریم.

رجبی وندچالی ادامه داد: ما طی سال‌جاری در سواحل استان مازندران نزدیک به 650 ناجی غریق استفاده کردیم و حقوق و پشتیبانی از این تعداد افراد مشغول به فعالیت، اعتبار و پول لازم دارد و چون اعتباراتی برای این موضوع در سطح ملی دیده نشده، لذا از زمانی که مصوب گرفته می‌شود تا زمان پرداخت، زمان زیادی را می‌برد که مشکلاتی از این دست رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: دو ماه از حقوق ناجیان غریق به ارزش ریالی دو میلیارد و 700 میلیون تومان را پس از تامین اعتبار پرداخت کردیم و حقوق دو ماه دیگر به ارزش ریالی دو میلیارد و 900 میلیون تومان را تاکنون موفق به پرداخت نشده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، تاکید کرد: حقوق دو ماهه معوق ناجیان مصوب شده است اما هنوز خزانه این مبلغ را به ما نداده است و در تلاش هستیم تا پایان دی‌ماه این مبلغ را به حساب ناجیان واریز کنیم.

رجبی وندچالی متذکر شد: متاسفانه برای حقوق ناجیان غریق، اعتباری وجود ندارد و ما باید با مراجعه به تهران و پیگیری‌های متعدد، اعتباری را بابت حقوق و دستمزد ناجیان بگیریم.

به گفته وی، استان مازندران در میان 5 استان کشور که اقدام به اجرای طرح دریا را می‌کنند، دارای بیشترین سواحل است و پوشش این سواحل نیاز به استفاده از ناجیان بیشتر و طبیعتا اعتبارات ملی مکفی دارد که باید تمهیدات ویژه‌ای برای این منظور در سطح کلان ملی دیده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.