کد خبر : 3404
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
151 views

9 دی سالروز پیمان جانانه مردم با رهبری و انقلاب/بصیرت، حق‌گرایی و اطاعت از رهبری سه راه مقابله با فتنه است

9 دی سالروز پیمان جانانه مردم با رهبری و انقلاب/بصیرت، حق‌گرایی و اطاعت از رهبری سه راه مقابله با فتنه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نهم دی‌ماه سالگرد حماسه آفرینی ملت ایران و سالگرد پیمان وسیع و جاودانه ملت با رهبری عظیم‌الشأن، انقلاب و آرمان شهدا است؛ گفت: راه مقابله با فتنه و فتنه‌گری‌ها، اول بصیرت است؛ دوم مسئله حق گرایی است، شخصیت‌ها هرگز نباید ملاک حق باشند و مسئله سوم اطاعت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نهم دی‌ماه سالگرد حماسه آفرینی ملت ایران و سالگرد پیمان وسیع و جاودانه ملت با رهبری عظیم‌الشأن، انقلاب و آرمان شهدا است؛ گفت: راه مقابله با فتنه و فتنه‌گری‌ها، اول بصیرت است؛ دوم مسئله حق گرایی است، شخصیت‌ها هرگز نباید ملاک حق باشند و مسئله سوم اطاعت از رهبری است.

 


به گزارش تیتر شمال؛ حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم امروز حماسه نهم دی‌ماه در مصلی امام خمینی‌ره) ساری که با حضور  با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، خانواده‌های شهدا و مردم ولایت مدار مازندران برگزار شد؛ اظهار کرد: در سالروز حماسه نهم دی‌ماه قرار گرفته‌ایم، سالگرد حماسه آفرینی ملت ایران، سالگرد پیمان وسیع و جاودانه ملت با رهبری عظیم‌الشأن، انقلاب و آرمان شهدا، سالگرد وحدت مثال زدنی این ملت قهرمان که جانانه پیمان وسیع‌شان را با امام، رهبر و شهیدان‌شان اعلام کردند و در برابر معاندان و مخالفان ایستادند و باصدای بلند و رسا اعلام کردند که این ملت در برابر هر کسی که بخواهد در برابر این انقلاب و نظام بایستد، خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند که این نظام و انقلاب، همچنان زنده و پویا است؛ افزود: آن‌ها تصور می‌کردند که مردم بخاطر مشکلاتی که در کشور وجود دارد، سرد شده‌اند و نسبت به نظام و انقلاب بیگانه‌اند و ای بهترین فرصت برای جدا کردن ملت از رهبری، نظام و انقلاب است، اما مردم نشان دهند که اینگونه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم که در این شرایط حساس به یکی از رویدادهای تاریخی را عنوان کنم تا برای ما درس عبرتی باشد و بدانیم که رویدادهایی که در هر زمانی اتفاق می‌افتد، رویدادهایی جدید نیست، ریشه در گذشته دارد و همواره حق و باطل در مقابله با یکدیگرند.

این مسئول ادامه داد: همواره در طول تاریخ، پیمان شکنان و فتنه‌گرانی بودند و همواره در برابر آنان، فداکارانی و ایثارگرانی وجود داشتند.

مظفر بیان کرد: آشنایی ما با رویدادهای گذشته برای ما و به ویژه نسل جوان ما می‌تواند مایه عبرت باشد و همواره در طول تاریخ شاهد مظلومیت حق بودیم و دیدیم که در این رویدادها همواره فتنه گران و پیمان شکنانی حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: در دوران خلافت امیرالمومنین(ع) نیز حضرت با سه گروه ناکثین و قاسطین و مارقین در مقابله بود و این حوادث به فرموده ایشان در تاریخ تکرار شدنی است و همانگونه که دیدیم این فتنه گری‌ها در دوران امام راحل(ره) و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای وجود داشت و پس از این نیز وجود خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه همواره در برابر جبهه حق، فتنه گرانی وجود دارند؛ عنوان کرد: ما باید از این رویدادهای تاریخی و گذشته، پند بگیریم و آن را به عنوان چراغ راه خود قرار دهیم و با بصیرت، بدانیم که باید کجا باید حمایت کنیم، کجا باید دفاع کنیم، کجا باید صلح کنیم، کجا باید فریاد کنیم، کجا باید صلح کنیم؛ البته همواره در طول تاریخ مقابله حق و باطل وجود داشته است؛ اما هر کجا این مقابله آشکار و واضح بوده، حق‌گرایان در یک طرف و باطل پیشگان در طرف دیگر جای گرفتند.

این مسئول افزود: اما در جاهایی که فتنه‌گری می‌شود و حق و باطل با هم انتزاج می‌کند، آنجا است که تشخیص حق و باطل سخت می‌شود و حقیقت پنهان می‌شود و برای همین است که فتنه‌گران همواره بدنبال آن هستند که در جامعه، حق و باطل را به هم بدوزند و با بیان بخشی از حق و بخشی از باطل، مردم را فریب دهند.

مظفر اعلام کرد: هر کجا که چنین شود کار برای حق‌گرایان سخت‌تر می‌شود و چاره کار در چنین شرایطی تنها بصیرت است.

وی با اشاره به ماجرای طلحه و زبیر و عاقبت پندآموز آنان، افزود: خیلی از فتنه‌گران دوران خلافت امیرالمومنین(ع) از یاران پیامبر بودند و با مشرکان جنگیدند، اما پس از رحلت پیامبر که صحبت از خلافت امیرالمومنین (ع) شد؛ مطامع و منافعی باعث شد که گرفتار شوند و در جبهه قابل قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ما باید از این رویدادهای تاریخی درس بگیریم و بدانیم که عمل به موقع بسیار مهم است؛ خیلی‌ها در عاشورا به موقع عمل نکردنداما پس از عاشورا ابراز ندامت کردند و توابین را راه انداختند؛ توابین کجا و اصحاب اباعبدالله(ع) در روز عاشورا کجا، اصلا قابل مقایسه نیستند.

این مسئول مطرح کرد: علی(ع) در حال جنگ است، مالک در حال فتح نبرد اما عمروعاص با سر به نیزه کردن قرآن، فتنه‌گری کرد و با سخت شدن تشخیص حق از باطل، یاران علی(ع) دست از جنگ کشیدند.

مظفر تاکید کرد: از تاریخ درس بگیرید و حق را با افراد مقایسه نکنید، حق و حقیقت با افراد شناخته نمی‌شود؛ شخصیت‌ها هستند که باید با حق و حقیقت مقایسه شوند.

وی مطرح کرد: در سایه فتنه‌ها و در این شرایط سخت، امیرالمومنین(ع) به ایراد خطبه پرداخت که این خطبه نیز می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد؛ حضرت فرمودند: یا ذلت را انتخاب کنید و یا شمشیر را از قلاف برکشید و حیات ایجاد کنید که این خطبه تاریخی در لشکر، روح حماسی آفرید و لشکر با حمله به جبهه باطل، بر آنان پیروز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، متذکر شد: برخی افراد نیز در این ماجرا، خط خود را از حضرت جدا کردند و گروهی را ایجاد کردند که منجر به ماجرای حکمیت و انتخاب ابوموسی اشعری علیرغم نارضایتی امیرالمومنین(ع) شد که به خاطر ساده‌لوحی فریب خورد و پس از این وقایع بود که در ادامه گروه خوارج و جنگ‌های جمل و نهروان اتفاق افتاد.

این مسئول گفت: ناکثین و قاسطین و مارقین تنها مربوط به زمان امیرالمومنین(ع) نیستند، در همین دوران ما نیز همین گروه‌ها وجود دارند؛ همین حالا هم برخی‌ها در فضای مجازی به تمجید شاه می‌پردازند، هنوز هم در عصر حاضر برخی ویژه‌خوار هستند، ناکثین هم در عصر حاضر به وفور وجود دارند، آنانی که جزو یاران و پیشتازان نهضت امام راحل بودند، همین که امام عزیز ما رحلت کردند، وضع‌شان دگرگون شد.

مظفر خاطرنشان کرد: بودند افرادی که به ظاهر، بیعت کردند اما در ادامه نقض کردند، همانانی که برای ولایت فقیه سینه چاک می‌کردند اکنون ولایت فقیه را قبول ندارند و مقابل رهبر و امام ایستادند و این‌ها نمونه بارز ناکثین در عصر امروز ما هستند.

وی بیان کرد: ولایت فقیه یک جایگاه است، زمانی در قامت پیامبر و زمانی در قامت امیرالمومنین(ع)، زمانی در قامت امام راحل و زمانی در قامت رهبری؛ همان اختیارات ولایت فقیه در عصر پیامبر، اکنون هم جزو اختیارات ولایت فقیه زمان ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرد: برادران و خواهران، راه مقابله با فتنه و فتنه‌گری‌ها، اول بصیرت است؛ دوم مسئله حق گرایی است، شخصیت‌ها هرگز نباید ملاک حق باشند و  مسئله سوم اطاعت از رهبری است.

این مسئول اذعان کرد: تنها چیزی که می‌تواند ما را به ساحل نجات برساند، توجه به حرف امامت و رهبر مسلمین است؛ همان‌گونه که تمام فتنه‌ها پس از رحلت پیامبر و در دوران امیرالمومنین(ع) ایجاد شد، در عصر ما نیز تمام فتنه‌ها پس از رحلت امام (ره) و در دوران مقام معظم رهبری ایجاد شد.

مظفر یادآور شد: ملت قهرمان ما خوشبختانه در این امتحان الهی، سرافراز بیرون آمدند، با قدرت در برابر فتنه گران ایستادند، با قدرت در برابر تمام احزابی که در فتنه 88 گرد هم آمده بودند ایستادند و لذا 9 دی روز جدایی حق از باطل بود، در روزی که دشمنان علیه ما جمع شده بودند.

وی گفت: برادران و خواهران، خداوند کسانی را که در راهش استقامت و پایداری کنند، یاری می‌کند و این وعده الهی است و خداوند وعده داده است که کسانی که خیانت کنند، آنان را ذلیل می‌کند و دیدیم کسانی که از این ملت بریدند و به دامن دشمن پناه بردند، خداوند آنان را ذلیل و خوار کرده است.

گفتنی است پس از پایان این مراسم، پیکر مطهر شهید مهران آشوری زاده شهید امنیت، بر روی دستان مردم شریف و ولایتمدار مازندران تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.