کد خبر : 3418
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
117 views

تکمیل بیمارستان ۳۶۹ تختخوابی آیت الله طبرسی/تامین اعتبار برای اتمام ۴ پروژه بزرگ مازندران

تکمیل بیمارستان ۳۶۹ تختخوابی آیت الله طبرسی/تامین اعتبار برای اتمام ۴ پروژه بزرگ مازندران

در نشست حسینی پور، نماینده عالی دولت در مازندران و نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ساری، بر تامین اعتبار برای اتمام 4 پروژه بزرگ استان توافقات لازم صورت گرفت. ‎ به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست مشترک با نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با عنوان

در نشست حسینی پور، نماینده عالی دولت در مازندران و نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ساری، بر تامین اعتبار برای اتمام 4 پروژه بزرگ استان توافقات لازم صورت گرفت. ‎


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست مشترک با نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه پسماند مسئله اول استان است بطوریکه در شرایط عادی بطور روزانه ۳۵۰۰ تن زباله تولید می شود که در ایام‌ تعطیل و پیک جمعیت به ۷۰۰۰ تن می رسد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در موضوع پسماند با توجه به مزیت جغرافیایی و شرجی بودن استان، کار سختی را در پیش داریم.

وی با بیان این که طی سالهای اخیر این موضوع پسماند یک معضل اساسی بود و اکنون برای ساماندهی آن نیازمند بودجه هنگفتی هستیم که از ظرفیت بودجه ای دولت تقریبا خارج است، تصریح کرد: در حال تنظیم قرارداد با دو شرکت چینی از طریق فاینانس هستیم تا مشکل زباله را حل کنیم و به همراهی و کمک نمایندگان مجلس بویژه نائب رئیس مجلس بطور خاص نیازمندیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: بحث اتوبان ساحلی موضوع دیگری است که در استان پیگیری و دنبال می کنیم که از ساری، آغاز و تا رامسر ادامه پیدا می کند. از نظر جمعیتی اخر هفته ها شرق تا غرب استان قفل می شود با این حال در شرایطی که بودجه یک استان را دریافت می کنیم اما خدمات ملی ارائه می دهیم‌ در حالیکه تردد زیاد ماشین ها در جاده های مواصلاتی استان باعث فرسودگی جاده های استان شده است.

وی با اشاره به این که آزادراه تهران شمال در ۲۵ سال اخیر تبدیل به یک چالش و مطالبه مردمی شده است و هنوز  راه اندازی نشده و مورد بهره برداری قرار نگرفته است، تصریح کرد: این استان می تواند قطب گردشگری کشور شود و در حوزه فعالیت های اقتصادی، اگر تنها بتوانیم پای کشورهای اطراف را به مازندران باز کنیم بهترین میوه ها و مرکبات استان را می توانیم به این کشورها صادر نماییم، همه اینها در گرو دارا بودن زیرساخت های مناسب در استان است.

حسینی پور یادآور شد: نبود کشتی جرثقیل دار در بندر امیرآباد موجب عدم صادرات این محصولات شده است که با تامین این زیرساخت ها در بندر امیرآباد سبب ۵۰ هزار میلیارد سود سالانه برای استان می شود و ۲۰۰۰ شغل ایجاد می کند و با فعال شدن بنادر مشکلات اقتصادی کشور و استان حل می شود و با استفاده از فضای موجود در اقتصاد دریا و جنگل در مازندران می توانیم بیکاری را در استان کاهش دهیم و ریشه کن کنیم.

لازم به ذکر است تکمیل و بهره برداری از بیمارستان ۳۶۹ تختخوابی آیت الله طبرسی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود که قرار شد از طرف وزارت راه و شهرسازی، ۱۰۰میلیارد تومان از منابع و ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد و۲۰۰میلیارد تومان هم در سفر رییس جمهور به مازندران به این پروژه اختصاص یابد تا این پروژه بزرگ به بهره برداری برسد.

علاوه براین برای روشنایی مسیر در بابل مقرر شد سازمان راهداری هفت میلیارد تومان اعتبار درنظر گیرد و این پروژه ظرف سه سال انجام شود.

همچنین طبق هماهنگی با مدیرعامل بنادر و دریانوردی مقرر شد نسبت به تأمین کانتینر جرثقیل دار اقدام شود و پروژه راه در اطراف بندر امیرآباد در دست ساخت بوده و به شرط توافق با راه و شهرسازی این مسیر تکمیل شود. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱۲ میلیارد تومان می باشد که قرار است.

بانک توسعه و تعاون ۶۰ میلیارد تومان برای پروژه راهسازی در استان تخصیص داد و با همکاری بانک مرکزی سقف اعتباری آن تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.