کد خبر : 3437
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
168 views

زمین‌گیرشدن باند کلاهبرداری اسکیمری 60 میلیاردی در مازندران

زمین‌گیرشدن باند کلاهبرداری اسکیمری 60 میلیاردی در مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان مازندرانی و برداشت از حسابشان می کردند، خبر داد. به گزارش تیتر شمال؛ سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان مازندرانی و برداشت از حسابشان می کردند، خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران به وسیله “دستگاه اسکیمر” کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از نانوایی های استان، اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید لوازم خانگی به یکی از فروشگاه لوازم خانگی استان‌های مرکزی مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می کردند.

وی ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال آنها جمع آوری شد.

خورشاد با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که 141 عدد عابرکارت شهروندان را کپی و با آنها لوازم خانگی خرید کرده‌اند، گفت:کارشناسان مبلغ سرقت شده از حسابهای بانکی مالباختگان را60 میلیارد ریال برآورد کردند که با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار، حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده ‌ها خودداری کنید و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.