کد خبر : 3458
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
140 views

علیخانی: لزوم ایجاد سند راهبردی اثربخش توسط دستگاه‌های اجرائی/بدنبال توزیع عادلانه امکانات و منابع در شهرهای استان هستیم

علیخانی: لزوم ایجاد سند راهبردی اثربخش توسط دستگاه‌های اجرائی/بدنبال توزیع عادلانه امکانات و منابع در شهرهای استان هستیم

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه باید هر دستگاهی برای خود یک سند راهبردی مشخص داشته باشد و با برنامه با هم صحبت کنیم؛ گفت: بدنبال ایجاد یک معاونت راهبردی هستیم و در این راستا توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح استان یکی از راهبردهای اساسی این معاونت است. به گزارش تیتر شمال؛

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه باید هر دستگاهی برای خود یک سند راهبردی مشخص داشته باشد و با برنامه با هم صحبت کنیم؛ گفت: بدنبال ایجاد یک معاونت راهبردی هستیم و در این راستا توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح استان یکی از راهبردهای اساسی این معاونت است.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز البته با کمی تاخیر مراسم تکریم و معارفه معاون عمرانی استانداری مازندران در محل سالن جلسات شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حسینی‌پور استاندار و معاونان استانداری و تنی چند از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد از زحمات سه ساله مهدی رازجویان معاون پیشین عمرانی مازندران تکریم و رضا علیخانی کوشکک به عنوان معاون جدید عمرانی استانداری مازندران معرفی شد.

البته جدا از حواشی این جلسه که شاید مهم‌ترین ان عدم مصاحبه علیخانی در پایان مراسم معارفه با خبرنگاران بود، عدم حضور نمایندگان مجلس در این مراسم نیز قابل تامل بود.

بنا بر شنیده‌ها همراهی معاون جدید با استاندار جهت حضور در یکی از برنامه‌های شهرستان بابل، علت اصلی این اتفاق بوده است.

رضا علیخانی کوشکک معاون جدید عمرانی استانداری مازندران در مراسمی که امروز در محل استانداری جهت معارفه وی برگزار شد؛ اظهار کرد: از مدت‌ها قبل مشکلات استان را مورد بررسی قرار دادم و راه‌حل‌های زیادی را برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کردیم که ان‌شاءالله بتوانیم در صحنه عمل، منتج به نتیجه مطلوب شود.

وی افزود: اولین وظیفه و ماموریت معاونت عمرانی که به‌عنوان فرمانده امور عمرانی در استان محسوب می‌شود، مطالبه‌گری و مدعی‌العموم بودن حوزه عمرانی است.

معاون عمرانی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: آنچه که نتیجه آن به معیشت، رفاه، آسایش و آرامش مردم و در کنار آن به حفظ منابع طبیعی، الهی و خدادادی بر می‌گردد قاعدتا به حوزه‌های زیست محیطی، کشاورزی، منابع طبیعی و صنعت مرتبط است که حتما در این عرصه‌ها مطالبه‌گری خواهیم کرد.

علیخانی کوشکک ادامه داد: موضوع مهمی که در این راستا وجود دارد، بحث هدایت و هماهنگی و انسجام بین عناصر اصلی عمرانی استان است و از تمام دستگاه‌ها این انتظار را دارم که در این حوزه، همسو باشند تا بتوانیم به‌صورت شبکه‌ای در قالب یک تیم مشترک کار کنیم.

وی بیان کرد: کارهای مستقل و کارهای خارج برنامه، پذیرفته نیست و انتظار داریم تمامی مسئولان و مدیران حوزه عمرانی در این عرصه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی استانداری مازندران، عنوان کرد: یکی از وظایف معاونت، رفع مشکلات و گره‌گشایی در مسیر عمران و آبادانی و پیشرفت پروژه‌ها است، قطعا اگر مشکلی در سطوح کلان وجود دارد ما موظفیم پیگیری کنیم.

علیخانی کوشکک تاکید کرد: نظارت، کنترل و پیگیری یکی از مسائل اساسی است که در دستور کار مهم ما قرار دارد، چه در طرح‌ها و پروژه‌ها، پیشرفت، کیفیت انجام کار، نتیجه انجام کار و اثر بخشی کار، نظارت مستمر صورت خواهد پذیرفت.

وی یکی دیگر از وظایف معاونت عمرانی را نظارت بر مسئولیت‌های نهادهای اجرایی چه در شهرداری‌ها، چه در دهیاری‌ها و چه در نهادهای عمرانی برشمرد و گفت: اطمینان از حسن جریان امور، رعایت قوانین و مقررات، سلامت اداری از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار آینده قرار دارد.

معاون عمرانی استانداری مازندران، یکی دیگر از موضوعات مهم و حائز اهمیت را شناسایی و بسیج منابع و امکانات، استعدادها و پتانسیل‌ها و نیز قابلیت‌های استان در حوزه‌های گوناگون عنوان کرد و افزود: هدایت و همسویی این موضوعات در جهت توسعه همه جانبه در راستای رفع مشکلات موجود استان از دیگر برنامه‌های ما در معاونت عمرانی است.

علیخانی کوشکک با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی و گردشگری، اعلام کرد: قطعا در این دو حوزه برنامه داریم و توسعه محورهای مواصلاتی، توسعه پایانه‌ها، توسعه حمل‌ونقل، توسعه اجستیک و از همه مهم‌تر بحث مسکن استان از موضوعات الویت‌داری است که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما بنا داریم تا معاونت عمرانی را به سمت راهبردی شدن پیش ببریم، مطرح کرد: معاونت راهبردی معاونتی است که دارای چشم انداز است و بر اساس یک دکترین و راهبرد عمل می‌کند؛ قاعدتا بحث استراتژیک دیجیتال نیز جزو موضوعات کاری ما است که قصد داریم برخی از فرآیندها را در این راستا ساماندهی کنیم.

معاون عمرانی استانداری مازندران، افزود: ما ضمن برقراری نظام نظارتی هوشمند بنا داریم تا داشبورد ارزیابی عملکرد شهرداران را با قابلیت تشویق و تصمیم‌گیری را راه‌اندازی کنیم و در کنار آن، نظام جذب و ارزیابی دهیاران و هدایت، کنترل و حمایت آنان را نیز در دستور کار قرار داریم.

علیخانی کوشکک اذعان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در برنامه‌های معاونت عمرانی قرار دارد استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان است، قاعدتا در ذیل این موضوع، یک مرکز مطالعاتی و پژوهش‌های توسعه عمرانی ایجاد خواهیم کرد تا شوراهایی که در استان تشکیل می‌شود تزریق برنامه‌ها، فکری و برنامه‌هایشان از این مرکز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول ما نتیجه گرایی و اثربخشی طرح‌های عمرانی است؛ اظهار کرد: باید هر دستگاهی برای خود یک سند راهبردی مشخص داشته باشد، هدف داشته باشند، استراتژی داشته باشند و با برنامه با هم صحبت کنیم؛ قاعدتا باید طرح‌هایی که ارائه می‌شود، طرح‌هایی باشد که پخته باشد، فرصت‌ها، تهدیدها، عارضه‌ها، دلایل اجرا، نقشه راه و در نهایت اثربخشی آن مشخص شده باشد.

معاون عمرانی استانداری مازندران، توزیع عادلانه منابع و امکانات را در سطح استان یکی از راهبردهای اساسی این معاونت برشمرد و افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم، بحث مشکلات مربوط به اراضی طبیعی، زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری است؛ عدم رعایت حریم‌ها و تجاوز به حریم‌ها چه در دریا، چه در رودخانه و چه در جنگل‌ها جزو موضوعاتی است که به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

علیخانی کوشکک گفت: کاربری‌های غیرمجاز، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، کوهپایه و جنگل‌ها، خارج از بافت روستایی و غیره، سوء جریانات اداری و موضوعاتی از این دست جزو موضوعاتی است که شیدا نسبت به آن حساسیت به خرج خواهیم داد.

وی عنوان کرد: ما از طرح‌ها و برنامه‌های سازنده، طرح‌های اثر بخش، سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران مولد و اشتغالزا، ساخت‌وسازهای اصولی و پیشنهادات و انتقادات سازنده، کاملا حمایت می‌کنیم.

گفتنی است رضا علیخانی اهل روستای کوشکک از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر است که مدیریت کمیته ترابری تحرک مرکز مطالعات و پژوهش‌های لجستیکی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در کارنامه او مشاهده می‌شود.

علیخانی دکترای صنایع با گرایش مهندسی سیستم و تحقیق در عملیات دارد و سوابق مختلف فرماندهی، مدیریتی و پژوهشی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حوزه‌های عمرانی، لجستیک، حمل ونقل، زنجیره تامین، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران داشته است.

معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همچنین صاحب تألیفات متعدد اعم از کتب و مقالات علمی و پژوهشی در نشریات معتبر داخلی و بین المللی است و در دانشگاه نیز سابقه تدریس دارد.

عضویت در انجمن مهندسی حمل ونقل ایران، جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور و انجمن لجستیک ایران در سوابق معاون جدید استاندار مازندران دیده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.