کد خبر : 3466
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۷
174 views

تعیین تخفیفات زمستانی تا 40 درصدی عوارض ساختمانی/تصمیم‌گیری بقا یا استیضاح شهردار به هفته آینده موکول شد

تعیین تخفیفات زمستانی تا 40 درصدی عوارض ساختمانی/تصمیم‌گیری بقا یا استیضاح شهردار به هفته آینده موکول شد

در حالی بنظر می‌رسد روند شورای شهر ساری در طرح سوالات اخیر از شهردار به سمت استیضاح وی در پیش است که عدم حضور الزامی و قانونی جواد طالبی در مهلت 10 روزه در صحن شورا به علت عارضه قلبی، در محافل عمومی بسیار بحث برانگیز و پر از ابهام دنبال می‌شود؛ در هجدهمین جلسه

در حالی بنظر می‌رسد روند شورای شهر ساری در طرح سوالات اخیر از شهردار به سمت استیضاح وی در پیش است که عدم حضور الزامی و قانونی جواد طالبی در مهلت 10 روزه در صحن شورا به علت عارضه قلبی، در محافل عمومی بسیار بحث برانگیز و پر از ابهام دنبال می‌شود؛ در هجدهمین جلسه شورا نیز تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسه نوزدهم موکول شد.


به گزارش تیتر شمال؛ هجدهمین جلسه شورای شهر ساری در حالی به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که موضوعات مهمی در دستور کار این جلسه قرار داشت.

تصمیم‌گیری در خصوص عدم حضور شهردار ساری در صحن شورا جهت پاسخگویی که در پی طرح سوال سبحان بخشی نائب رئیس شورا طی هفته‌های اخیر به یکی از موضوعات داغ در فضای مجازی مبدل شده بود، یکی از موضوعات مهمی بود که بنا بود در این جلسه، تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، این جلسه با ایراد سخنرانی ذوالفقار شریفی یکی از اعضای شورای شهر ساری و اعلام چند تذکر به شهرداری آغاز شد.

وی از وضعیت موجود ترافیک شهری و کوتاهی شهرداری در حل این معضل، عدم راه‌اندازی بازارهای شب و ساماندهی دستفروشان، عدم کیفیت آسفالت و روشنایی در محلات ساری، عدم نگهداری مناسب و وضعیت روشنایی در پارک‌ها و عدم عملکرد مطلوب در حوزه بانوان شهرداری انتقاد کرد و این تذکرات را جهت مکاتبه به شهرداری جهت پیگیری به شورا ارائه کرد.

شریفی در بخش پایانی با اشاره به انجام بداخلاقی‌ها و توهین و افترا به اعضای شورای شهر از رئیس شورا خواست تا به صورت حقوقی این مشوع را پیگیری و از حقوق اعضا، صیانت کرد.

در ادامه پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری با اعلام جدیت شورا در صیانت از اعضا، اعلام کرد: قطعا این موضوع را از دایره حقوقی شورا پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه یکی از دستور کارهای جلسه را انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون بند 20 ماده 55 عنوان کرد که در ادامه با رأی گیری، آقایان سبحان بخشی، عاشقان و شریفی به عنوان نمایندگان شورا در این کمیسیون انتخاب شدند.

رئیس شورای شهر ساری یکی دیگر از دستورات جلسه را انتخاب نمایندگان شورا در هیات امنای مرکز پژوهش شهر، بیان کرد که با توجه به عضویت رئیس شورا به عنوان رئیس هیئت امنا، پس از رأی گیری، آقایان راسخ، عاشقان و ایرجی به‌عنوان دیگر نفرات از سوی شورا انتخاب شدند.

در ادامه بر اساس نامه ورودی شهرداری ساری و درخواست بررسی در خصوص پیشنهاد 35 درصدی دی‌ماه، 30 درصدی بهمن‌ماه و 25 درصدی اسفندماه برای تشویق مردم در پرداخت عوارض شهری، اعضای شورا پس از بحث و تبادل نظر با تخفیف 40 درصدی دی‌ماه، 35 درصدی بهمن‌ماه و 30 درصدی اسفندماه جهت تشویق مردم برای پرداخت عوارض ساختمانی موافقت کردند.

البته این تصمیم با توجه به زمان کوتاه مانده به پایان دی‌ماه و زمان‌بر بودن تایید ان در کمیسیون تطبیق، به صورت دو فوریتی در صحن شورا به تصویب رسید.

گفتنی است اعضای شورا برای تصمیم‌گیری در این خصوص از نماینده شهرداری حاضر در جلسه، میزان طلب شهرداری ساری در این بخش را جویا شدند که در پاسخ رقم 600 میلیارد تومانی از سوی علیزاده معاون منابع شهرداری اعلام شد.

وی در ارائه جزییات به طلب معوقه بیش از 360 میلیاردی شهرداری از ادوار گذشته تا پایان سال 99 و طلب بیش از 190 میلیاردی شهرداری طی سال‌جاری اشاره کرد.

ذوالفقار شریفی در این بخش با انتقاد شهرداری ساری در خصوص نظارت و در پیش گرفتن رویکرد مطلوب در اخذ عوارض روستایی از 10 روستای جدید الحاق شده به مناطق شهری ساری گفت: اگر واقعا شهرداری بتوان سیاست مناسب همراه با طرح‌های تشویقی مطلوب را در خصوص روستاهای الحاقی در پیش گیرد، قطعا آورده سنگینی را برای شهرداری بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: روستاهای بالادزا، پایین دزا، آهی دشت، اسبورد، هولا، ذغالچال، قرق و شریف‌آباد جزو این روستاها هستند که می‌شد با تعیین میزان عوارض روستایی، به یک درآمد مناسب دست پیدا کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، سبحان بخشی از گزارشات مکرر مردمی از عدم حضور معاونین شهرداری ساری در محل کار و یا حضور مقطعی و دیرهنگام در پشت میز کارشان خبر داد و گفت: جهت بررسی این موضوع به طور سرزده و با همراهی چند تن از اعضای شورا به شهرداری رفتیم که متاسفانه صحت این موضوع برای‌مان، روشن شد.

وی افزود: متاسفانه این موضوع یک بحث مبتلا در شهرداری است که باید چاره‌ای در این خصوص بیندیشیم.

در بخش پایانی هجدهین جلسه شورای شهر ساری طی سال 1400، بحث عدم حضور شهردار ساری در صحن علنی شورا جهت پاسخگویی به علت عارضه قلبی مطرح شد که یکی از پر حاشیه ترین و داغ‌ترین مباحث این جلسه بود که نظرات موافق و مخالف فراوانی نیز در این خصوص مطرح شد.

البته با توجه به پاسخ کتبی شهردار ساری به سوالات مطروحه از سوی نائب رئیس شورا، بحث پذیرش این پاسخ کتبی از سوی شورا به جای الزام قانونی شهردار در صحن شورا یکی از موضوعات پر چالشی بود که موافقان و مخالفان را به ایراد سخنان و ارائه دلایل قانع کننده، مجبور کرد.

شعبانی با اشاره به پیگیری‌اش از مراجع ذی‌صلاح استانی و کشوری، گفت: این موضوع را از مدیرکل شهری استانداری و نیز مدیرکل شوراهای وزارت کشور جویا شدم که در نهایت  به اینجا ختم شد که عدم حضور شهردار به دلیل بیماری در صحن علنی شورا به منزله استنکاف محسوب نمی‌شود.

وی افزود: البته که سوالات و پاسخ به آن از سوی شهردار در جای خودش باقی‌ است و می‌بایست شهردار در اولین فرصت پس از به دست آوردن سلامت جسمی، با حضور در صحن مجلس پاسخگو باشند.

در ادامه اعضای شورا با اشاره به سکوت قانون در این موضوع، نظرات و مباحث متعدد و متفاوتی را در مطرح کردند که منجر به بالاگرفتن بحث‌هیا موافقان و مخالفان شد؛ عده‌ای پاسخ کتبی شهردار را به منزله حضور قلمداد می‌کردند و عده‌ای دیگر، عدم حضور الزامی وی در صحن شورا را مستلزم یک تصمیم از سوی شورا با رای گیری در خصوص پیشنهادات می‌دانستند.

در ادامه پیشنهادت متعددی با موضوعیت کفایت شهردار به دلیل استمرار بیماری، حرکت در مدار استیضاح، همراهی با شهردار در شرایط بیماری موجود و دادن فرصت جهت حضور و پاسخگویی تا زمان سلامتی کامل، مطرح شد که نظرات موافق و مخالف فراوانی نیز داشت.

سبحان بخشی طراح سوالات از شهردار ساری در خصوص پاسخ کتبی شهردار، گفت: من پاسخ کتبی از سوی شهردار ساری را قبل از اتمام مهلت 10 روزه در هشت بند دریافت کردم اما این پاسخ‌ها مرا قانع نکرد.

در نهایت با توجه به جمع بندی اظهارات اعضای شورا و نیز مشخص شدن نتیجه اقدامات درمانی طی یکی- دو روز آینده، مقرر شد تا تصمیم گیری در خصوص شهردار ساری به جلسه آتی شورای شهر، موکول شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.