کد خبر : 3478
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
109 views

جاده‌های کوهستانی برفی و لغزنده/آماده باش راهداران در محورهای مازندران

جاده‌های کوهستانی برفی و لغزنده/آماده باش راهداران در محورهای مازندران

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: با توجه به کاهش دما و وجود توده هوای سرد در استان و هشدارهای هواشناسی راهداران سخت کوش استان با آماده باش کامل در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه ها مستقر هستند. به گزارش تیتر شمال؛ اسماعیل فولادی در گفت و گو با

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: با توجه به کاهش دما و وجود توده هوای سرد در استان و هشدارهای هواشناسی راهداران سخت کوش استان با آماده باش کامل در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه ها مستقر هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ اسماعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به در پیش بودن بارش اظهار کرد: در حال حاضر 33 اکیپ راهداری در قالب 250 ماشین و 350 راهدار در محورهای مواصلاتی استان مستقرو در حالت آماده باش هستند.

وی آسایش و آرامش در جاده ها را حاصل تلاش و کوشش راهداران برشمرد و گفت: طول محورهای برفگیر مازندران ۳7۰۰ کیلومتر با 13 گردنه به طول 700 کیلومتر است که این اداره کل 22 راهدارخانه را در محورهای مواصلاتی استان تجهیز نموده و آماده گی کامل برای سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان را دارد.

فولادی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، خاطر نشان ساخت: با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه مازندران نیز گفت: آمد و شد خودرو‌ها هم اکنون در جاده‌های کوهستانی چالوس ، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

جهان تاب افزود : هم اکنون محور‌های کوهستانی کندوان محدوده ولی آباد ، هراز محدوده امامزاده هاشم ، سوادکوه محدوده گدوگ و کیاسر  شاهد ریزش برف هستیم و سطح این مسیر‌ها لغزنده است.

وی ادامه داد : به دلیل لغزنده بودن سطح جاده‌ها ، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از سبقت غیرمجاز خوددداری کنند.

جهان تاب توصیه کرد: رانندگانی که قصد سفر در محور‌های کوهستانی و برف گیر استان دارند تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ ، سوخت و البسه گرم به همراه داشته باشند.

گفتنی است، مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راهها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.