کد خبر : 3481
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
119 views

کار مطالعاتی پیشگیری از سیل در آزاد راه تهران – شمال انجام شد

کار مطالعاتی پیشگیری از سیل در آزاد راه تهران – شمال انجام شد

معاون فنی اداره آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر گفت که با صرف حدود هفت میلیارد تومان اعتبار ، کار مطالعاتی پیشگیری از سیل در قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال انجام شده است. به گزارش تیتر شمال؛ محمدرسول رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در

معاون فنی اداره آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر گفت که با صرف حدود هفت میلیارد تومان اعتبار ، کار مطالعاتی پیشگیری از سیل در قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال انجام شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدرسول رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در پی بازدید استاندار مازندران در بیستم آبان ماه امسال همزمان با وقوع سیل در مناطق سیل خیز از جمله منطقه “ازارک ” جاده کندوان و نیز قطعه ۴ آزاد راه شمال چالوس و تاکید ایشان بر شناسایی علل و عوامل وقوع سیل، موضوع  پس از یک هفته در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد : در نخستین گام  طی بازدید مسئولان و مشاوران منابع طبیعی از سطح عرصه بالادست ازارک به گستره حدود ۱۵۸ هکتار عملیات تصویر برداری هوایی از عرصه  به منظور تهیه نقشه و ترسیم این طرح انجام گرفت و پس از آن کار مطالعاتی این طرح آغاز شد و بتازگی نیز به پایان رسیده است.

رجبی با اظهار این که انجام این مرحله از کار به استانداری نیز گزارش شده است ، گفت : هم اینک از آنجایی که قرار است تمام هزینه های اجرای طرح آبخیزداری را شرکت آزاد راه تهران- شمال پرداخت کند ،در حال رایزنی برای چگونگی انعقاد قرارداد به منظور به کارگیری پیمانکار هستیم .

معاون فنی اداره آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر ابراز امیدواری کرد که طرح آبخیزداری در این منطقه سیل خیز در شرائط مساعد جوی پیش از پایان سال اجرایی شود و در بازه زمانی کوتاه مدت به سرانجام برسد.

سیلی که نوزدهم آبان ماه امسال براثر بارندگی شدید در غرب مازندران و نیز شهرستان چالوس جاری شد ، آبگرفتگی و انباشت انبوهی از گل و لای ، سنگ و لاشه و بدنه درختان را در مسیر جاده کندوان به همراه داشت و سبب انسداد ۴۸ ساعته قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال در مسیر ۲۳ کیلومتری مرزن آباد تا چالوس شده بود.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در پی وقوع این سیل شبانه در منطقه حضور یافت و ضمن صدور دستور برای بازگشایی مسیر در کمترین زمان ، خواستار پیگیری فوری دستگاه های ذیربط برای چاره اندیشی و رفع مشکل سیل گیری آزاد راه شده بود.

آزادراه تهران شمال دارای چهار قطعه است که قطعه اول آن به طول ۳۲ کیلومتر  از شمال تهران تا منطقه  شهرستانک استان البرز سال گذشته زیر بار ترافیک رفت. قطعه چهارم این آزاد راه به طول ۲۳ کیلومتر از چالوس تا مرزن آباد است که قبل از سال ۹۲ گشایش یافت و ۲ قطعه دیگر این آزاد راه در مجموع به طول حدود ۷۰ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.