کد خبر : 3484
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
148 views

ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین آموخته «مرد میدان» در مکتب فاطمی/سردار سلیمانی الگوی جهانی پایداری و مقاومت

ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین آموخته «مرد میدان» در مکتب فاطمی/سردار سلیمانی الگوی جهانی پایداری و مقاومت

تقارن شهادت دخت پیامبر و دومین سالگرد شهید سلیمانی، یادآور دستاورد و عبرت بزرگ دو مکتب فاطمی و سلیمانی یعنی ولایتمداری است؛ شعار، آفت مکتب شهید سلیمانی است و باید برای زنده نگاهداشت سیره‌های حسنه این مکتب از مدیران ملی گرفته تا آحاد مردم، همه مرد میدان باشند و این مهم جز با عمل محقق

تقارن شهادت دخت پیامبر و دومین سالگرد شهید سلیمانی، یادآور دستاورد و عبرت بزرگ دو مکتب فاطمی و سلیمانی یعنی ولایتمداری است؛ شعار، آفت مکتب شهید سلیمانی است و باید برای زنده نگاهداشت سیره‌های حسنه این مکتب از مدیران ملی گرفته تا آحاد مردم، همه مرد میدان باشند و این مهم جز با عمل محقق نمی‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی-  در حالی چند روزی است که دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را پشت سر گذاشته‌ایم که هر چه از زمان شهادت حاج قاسم دورتر می‌شویم، داغش را بیش از پیش، محبتش را عمیق‌تر و فقدانش را بزرگ‌تر، درک می‌کنیم.

حاج قاسم سلیمانی سال‌ها با مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم کاری کرد که در عین حال که نامش، لرزه به اندام دشمنان و مستکبران عالم می‌انداخت، اما از سویی دیگر، فرمانده‌ای محبوب و مهربان در میان مردم ایران و مسلمانان آزاده جهان نیز بود.

*مکتب سردار سلیمانی الگویی از قهرمان واقعی

حقیقتا مکتب سلیمانی الگویی از قهرمان واقعی برای نسل جوان امروز است و به همین دلیل نام شهید سلیمانی همچنان لرزه بر تن دشمن می‌اندازد؛ مکتب سلیمانی قدرت نرمی است که به تمامی نسل‌ها درس فداکاری، جهاد، عزت، آزادگی و معنویت می‌بخشد.

جامعه اسلامی نیاز به الگویی با عنوان مکتب شهید سلیمانی که رهبری به کرات به آن اشاره و تاکید کرده‌اند، دارد که این مکتب دارای شاخص‌هایی است که همه باید از آن بهره مند شویم.

اخلاص، به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته مکتب سلیمانی همواره زبانزد خاص و عام بود و خداوند به واسطه همین اخلاص و تقوا، عنایت ویژه‌ای به این شهید والامقام داشت و سردار سیلمانی نیز تنها برای رضای حق، کار و تلاش می‌کرد.

بعد از گذشت دو سال از شهادت این بزرگ‌مرد، ابعاد شخصیتی حاج قاسم و منش و اخلاق این شهید بزرگ در قالب مکتب سلیمانی در جامعه متبلور گشته است و لذا با توجه به ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی این سردار رشید مقاومت، گفت‌وگویی را با سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا انجام داده‌ایم که در ادامه این مطلب می‌خوانید:

سیاوش مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص ضرورت تبیین ابعاد شهید سلیمانی، اظهار کرد: پیروزی بر فتنه‌های دشمنان متناظر بر عبرت‌ها و درس گرفتن‌ها از مکتب شهید عزیز ما شهید سلیمانی است.

*جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد

وی افزود: ما در حوزه مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، در حقیقت دچار یک فضای انفعال هستیم و برای برون رفت از این شرایط باید مبتنی بر یک‌سری از مشخصه‌ها و نیز بهره‌گیری از مکاتب برگرفته از مکتب عاشورا، بتوانیم برخی از مسائل جامعه را تحلیل و بنا بر فرمایش رهبری که امروز، جهاد تبیین باید در دستور کار قرار گیرد، باید ضرورت جنگ شناختی را درک کنیم.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: امروز در جنگ هیبریدی،چند وجهی و بسیار پیچیده‌ای قرار داریم که مبتنی بر این جنگ، انسان‌ها و عوامل درگیر در این جنگ با علاقه، با اشتیاق و با عقیده در مقابل آرمان‌های‌شان قرار می‌گیرند.

مسلمی ادامه داد: همه این مولفه‌ها مبتنی بر یک استراتژی بزرگ یعنی قرار گرفتن تمدن نوین اسلامی و تمدن اسلامی در مقابل تمدن غرب است و تمدن غرب با بهره‌گیری از ظرفیت دشمنانی که اسلام  را به درستی می‌شناسند و پنهان و آشکار این مکتب را به درستی تجزیه و تحلیل کرده‌اند و برای رسیدن به اهداف‌شان مبتنی بر علم آینده پژوهی و  با نگاه بلند مدت سعی می‌کنند تا به اهداف از پیش تعیین شده شان برسند.

وی بیان کرد: دیگر دوران جنگ سخت گذشته است و امروز دیگر کمتر کشوری دیگر در فضای جنگ سخت قرار می‌گیرد،  البته کشورهای تازه به دوران رسیده و کشورهایی که هیچ ویژگی از دو تمدن غرب و اسلامی ندارند، قطعا در یک پازلی از راهبرد تامین سرمایه دشمن قرار می‌گیرند که کاملا واضح است و  به طور نمونه امروز آذربایجان و عربستان، به این پازل از تمدن غرب برای مصرف تجهیزات جنگی مبدل می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، عنوان کرد: امروز غرب احتیاج دارد برای تامین سرمایه، سلاح‌های خود را بفروشد و لذا بسیاری از این کشورها را به جنگ نیابتی وا می‌دارد که هر اتفاقی بیفتد برای آنان بُرد است، چرا که اگر ببازد انواع جنگ افزارها و تسلیحات را فروخته است و سرمایه کسب کرده است و از سویی دیگر، اگر ببرد قطعا موجب تضعیف تمدن اسلامی شده است.

        

مسلمی افزود: اما در این پازل مقیاس جهانی تقابل میان دو تمدن غرب و اسلامی، جایگاه ایران عزیز در مرکز این پازل است و لذا با هر راهبردی که حرکت می‌کند، متناظر به یک هدف خاص، طراحی شده است.

وی اعلام کرد: مقام معظم رهبری خیلی پیش‌تر از شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی، تهدید نرم و جنگ نرم سخن گفته بود، خیلی‌ها در درون کشور نمی‌دانستند این واژه‌ها چیست! در حالی که در همان ایام، دانشمندان غربی با طراحی نظریه‌های مختلف بدنبال آن بودند تا ارزش‌های پایدار و امنیت‌ساز ایران را از بین ببرند؛ امروز کمتر کسی در کشور است که به این نتیجه نرسیده باشد که وجه امتیاز نیروهای نظامی و جهادی و آن‌هایی که دلسوز و دغدغه‌مند نظام هستند، نسبت به سایر کشورهای دنیا چیست و  آن ارزش‌های اعتقادی است و همین ارزش‌های اعتقادی است که می‌تواند امنیت پایدار را برای ایران عزیز به‌وجود بیاورد.

*تلاش دشمن برای تغییر الگوهای اسلامی، انقلابی و جهادی

فرمانده سپاه کربلای مازندران، گفت: هر چه جلوتر آمدیم، دیدیم که اتفاقات بسیار پیچیده‌ای در کشور ما در حال اتفاق است و امروز کمتر کسی است که به این باور نرسیده باشد که نظام ارزشی و جایگاه اعتقادی  خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی دچار تغییرات بسیاری شده است.

مسلمی تاکید کرد: دشمن با تغییر الگوی حجاب و پایین آوردن جایگاه حجاب برتر، موجب تغییرات سوء در پوشش زنان کشور شده است و امروز به جایی رسیدیم که کمتر اثری از چادر و حجاب برتر را شاهد هستیم و پوشش زنان به شدت به سمت بدحجابی و بی حجابی پیش رفته است و رهاورد این تغییرات، تحول در خانواده‌ها و مشکلاتی است که امروز در حال مواجهه با آن هستیم و مشاهده می‌کنیم که متاسفانه بسیاری از دختران ما که باید مادران آینده و تربیت کننده نسل آینده باشند، در حال سگ گردانی در خیابان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که برای از بین بردن نسل جوان انقلابی و مومن در ایران باید الگوهای ارزشی، اسلامی، انقلابی و جهادی را تغییر دهد؛ مطرح کرد: متاسفانه جدا از آسیب‌های موجود در دانشگاه‌ها، مدرک‌گرایی به‌جای تحصیل علم و اشتیاق علم‌آموزی نیز به یک آفت در فضای آموزشی کشور مبدل شده است و اساتیدی که در گذشته، فکرشان و هدف‌شان تربیت نسل آینده بود، امروز در وسط میدان و گوش به فرمان دشمن، برخی‌هاشان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند  و می‌بینیم که برخی از همین معلمان، با تجمع و اعتراض، دشمنان را در رسیدن به برخی از اهداف‌شان، یاری می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، اضافه کرد: لیدرهای اصلی که در تجمعات صنفی به ویژه در میان معلمان نفوذ کرده‌اند، بلا استثنا به‌دنبال پیاده‌سازی سناریوی آشوب دشمن هستند و باید هوشمندانه عمل کنیم.

       

مسلمی تاکید کرد: امروز دشمن با تمامی ابزارهای نوین به نحوی بر فرزندان ما مسلط شده است و به گونه‌ای مهندسی کرده است که دیگر بدنبال الگویی در جامعه خود نباشد، اگر امروز از جوانان ما بپرسید که کدام جوان الگویش را شهدا انتخاب می‌کند، چند نفرشان شهدایی مثل سلیمانی، حاج بصیر، فهمیده، یوسف‌اللهی، طوسی و شهید رادمهر را نام می‌برند؟ این امر نتیجه استراتژی بلند مدت غرب است.

*مکتب سلیمانی، چراغ راه

وی اذعان کرد: مکتب سلیمانی نباید به یک شعار تبدیل شود، بلکه مکتب این شهید عزیز، باید راه، روش، چراغ هدایت ما و هدف ما تبدیل شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، تصریح کرد: امروز باید یک مدیر، اخلاص شهید سلیمانی را در عمل خودش پیاده کند، ولایتمداری، ملی‌گرایی، وطن‌دوستی و تمامی این ویژگی‌ها را از مکتب حاج قاسم بگیرد و در کارش پیاده کند.

مسلمی خاطرنشان کرد: امروز باید بازاریان و  تجار با بهره گیری از مکتب حاج قاسم بتوانند نقشه شوم دشمن را در بحث نا امید کردن و سلب اعتماد مردم، با فعالیت صنفی و تجاری مبتنی بر فقه بازار پاسخ دهند  تا مردم، ثبات و آرامش را در بازار ببینند و اعتماد از دست رفته‌شان را  به دست بیاورند.

*ولایتمداری را از حاج قاسم یاد بگیریم

وی ادامه داد: امروز ما شعارها و حرف‌های قشنگی برای مردم می‌زنیم، امروز دیگر مردم  ما به شعار نیاز ندارند بلکه به عمل نیاز دارند و وقتی می‌گوییم مرد میدان یعنی باید همه آحاد مردم از کشاورز گرفته تا دانشجو، مرد میدان باشند تا ارزش‌ها را به صحنه بیاورند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، عنوان کرد: باید ولایتمداری و پذیرش ولایت را از حاج قاسم یاد بگیریم و حاج قاسم، رسم ولایتمداری را بارها در صحنه‌های گوناگون به ما نشان داد و باید این رفتارها برای مدیران ما درس عبرت و الگویی عملی باشد.

           

مسلمی بیان کرد: ما امنیت امروز کشور را مدیون شهدایی مانند حاج قاسم هستیم و باید قدر این امنیت را بدانیم؛ اگر می خواهیم مکتب حاج قاسم را به درستی بفهمیم باید آن را اجرا کنیم تا طعم شیرین این مکتب که برگرفته از مکتب امام راحل و عاشورا است در جامعه به ذائقه مردم خوش بیاید.

وی اعلام کرد: حاج قاسم با اخلاص و عملش سردار دل‌ها شد و این چنین قبرش زیارتگاه عاشقان شد، باید مسئولان ما یاد بگیرد که اگر بودجه ندارد نباید برود کلنگ‌زنی کند تا برای مردم ما انتظار درست کند که بعد از 20 سال، آن وعده به نتیجه نرسیده باشد و این‌ها درس عملی مکتب حاج قاسم است.

*برکات شهادت سردار سلیمانی

فرمانده سپاه کربلای مازندران، مطرح کرد: امروز اگر مسئولان ما بخواهند کار انقلابی و جهادی کنند باید در دل مردم باشند وقتی حاج قاسم می‌گوید باید زندگی و عمل من مثل مردم باشد در عمل هم همین گونه رفتار می‌کرد.

مسلمی افزود: امروز اگر مسئولان ما دَم از حاج قاسم می‌زنند در عمل نیز در بیت‌المال باید نکته بین باشند، باید در آقازاده پروری، حاج قاسم گونه رفتار کنند، خیلی‌ها امروزه سهم‌خواه و طلبکار این انقلاب هستند، کمتر کسی است که خود را بدهکار این انقلاب بداند.

وی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که تا زمانی که جهاد تبیین و جهاد روایت راه نیفتد و آن را به مسئول، کارگر، بازاری و مردم گوشزد نکنیم و امر به معروف و نهی از منکر نکنیم؛ علیرغم دارا بودن پیمانه بزرگ داشته‌ها و ارزش‌هایی به یادگار مانده از شهدا، نمی‌توانیم زمینه را برای ظهور امام زمان آماده کنیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، یادآور شد: جدا از ثمرات و برکات وجود حاج قاسم امروز شهادتش نیز برای جهان اسلام برکت آورده است و چه بسا رهاورد و برکات شهادت او و روح بلندش، از زمان حیاتش بیشتر شده است.

      

مسلمی افزود: امروز ما در عرصه‌های مختلف در هر جایی که قرار داریم از کارگر گرفته تا مسئول، باید این ویژگی‌های بازر و برجسته و نورانی شخصیت بزرگ حاج قاسم را بتوانیم در کار و زندگی‌مان جاری و ساری کنیم و اگر این‌گونه عمل کردیم جلوی بسیاری از فتنه‌ها را می‌گیریم.

وی گفت: امروز فتنه جدید و روشن دشمن، براندازی نظام به دست دلسوزان و جریان انقلابی نظام است و با راه‌اندازی اعتراضات و تجمعات گوناگون به‌دنبال به چالش کشیدن انقلاب و نظام است؛ مگر کسی اعتراضات سال‌های اخیر قضات و حتی جانبازان را  تصور می‌کرد؟ امروز دشمن کاری کرده است که سهم‌خواهان در انقلاب، زیاد شده‌اند و لذا امروز انقلاب مظلوم‌تر از گذشته است.

*ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی حاج قاسم

فرمانده سپاه کربلای مازندران، متذکر شد: باید بدانیم برای رسیدن به تمدن نوین انقلاب باید هر کس در جای خودش مبتنی بر اساس مولفه‌های مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از مکتب عاشورا، مکتب امام راحل و مکتب شهید سلیمانی، در کار، روش و عمل‌مان، اجرا کنیم.

مع‌الوصف، سردار دلها وصفی بدون اغراق برای شهید سلیمانی است و تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی برای تربیت  نسلی انقلابی ضروری است.

آری، امروز شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی تمام الگوهای منحرف غربی را کنار زده و به‌عنوان الگوی بی‌بدیل در جهان معرفی شده است، به همین سبب مکتب سلیمانی از شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر است.

امروز ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی بر کسی پوشیده نیست و لذا باید با تبیین ابعاد برجسته این شخصیت کم نظیر جهان اسلام، مکتب شهید سلیمانی را به عنوان یک الگوی ملی و جهانی به دنیا معرفی و صادر کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.