کد خبر : 3531
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
112 views

باید با برخورد قاطعانه کسی جرأت تصرف اراضی پیدا نکند/ پای لنگان نظارت‌ بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز

باید با برخورد قاطعانه کسی جرأت تصرف اراضی پیدا نکند/ پای لنگان نظارت‌ بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه هیچ بنایی یک شبه ساخته نمی‌شود و در زمان ساخت، گشت‌ها، نهادهای نظارتی و دستگاه‌های مسئول چرا اقدامی نکردند؛ گفت: باید برخورد با متصرفانه، به‌هنگام و بازدارنده باشد تا دیگر کسی در هیچ نقطه از استان، جرأت تصرف و تغییر کاربری نداشته باشند. به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه هیچ بنایی یک شبه ساخته نمی‌شود و در زمان ساخت، گشت‌ها، نهادهای نظارتی و دستگاه‌های مسئول چرا اقدامی نکردند؛ گفت: باید برخورد با متصرفانه، به‌هنگام و بازدارنده باشد تا دیگر کسی در هیچ نقطه از استان، جرأت تصرف و تغییر کاربری نداشته باشند.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، با تاکید بر اهتمام  ویژه مسئولان امر نسبت به اجرای درست قوانین و پیشگیری از هرگونه تصرف اراضی و دولتی، اظهار کرد: وجب به وجب اراضی مازندران متعلق به همه مردم استان و بسیار ذی‌قیمت و با ارزش است.

وی افزود: متاسفانه تمایل سیری ناپذیری برای تصرف اراضی با ارزش استان وجود دارد و باید دفاع قدرتمندی نسبت به هجوم افراد منفعت‌طلب در متولیان امر وجود داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: همه ما باید در هرمسئولیتی که هستیم اعم از بدنه قضایی استان، نهادهای نظارتی، جهادکشاورزی، کمیسیون ماده 5، کمیسیون ماده 99، کمیسیون ماده 100 و ماده یک، باید با اجرای دقیق قانون حفظ کاربری و اجرای قاطعانه احکام، مانع از این دخل و تصرف‌های غیرقانونی شویم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان، صیانت وحفاظت از اراضی ملی را قدم اول حفظ بیت‌المال برشمرد و ادامه داد: قدم دوم در این مسیر، برخورد قاطعانه با کسانی است که با نفوذ و انواع رانت وارد می‌شوند و باید برخورد با این افراد، به‌هنگام و بازدارنده باشد تا دیگر متصرفان درهیچ نقطه از استان، جرأت تصرف و تغییر کاربری نداشته باشند.

اکبری نقش پیشگیری را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: چرا باید بناهای مجلل ساخته شوند و سپس در صدد تخریب آن برآییم، مردم به این موضوعات اعتراض دارند و کاملا درست است؛ چرا که هیچ بنایی یک شبه ساخته نمی‌شود و در زمان ساخت، گشت‌ها، نهادهای نظارتی و دستگاه‌های مسئول چرا اقدامی نکردند؟

وی متذکر شد: همه ما می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است، بهتر است با اجرای درست قوانین، افزایش نظارت‌ها، کارشناسی‌های درست و اجرای به‌موقع احکام مانع از این دست اندازی‌ها شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.