کد خبر : 3549
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
158 views

بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود/ انجام موافقت‌های اولیه برای راه‌اندازی اتوبوس دریایی

بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود/ انجام موافقت‌های اولیه برای راه‌اندازی اتوبوس دریایی

استاندار مازندران با بیان اینکه 70 درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآباد غیرفعال است که باید با رفع موانع گمرکی، روند صادرات شتاب یابد؛ گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و به‌زودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار امروز در ادامه بازدیدهای میدانی از

استاندار مازندران با بیان اینکه 70 درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآباد غیرفعال است که باید با رفع موانع گمرکی، روند صادرات شتاب یابد؛ گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و به‌زودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار امروز در ادامه بازدیدهای میدانی از ظرفیت‌های بومی استان از بندرامیرآباد بهشهر نیز دیدن کرد.

مقام عالی دولت در مازندران در بدو ورود به بندر امیرآباد بهشهر با همراهی حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، فرماندار بهشهر و برخی مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی از اسکله‌ها و توان تجهیزاتی این بندر بازدید کرد. ‎

استاندار مازندران در ادامه بازدید از این بندر،  از کارخانه تولید ام دی اف آرین شیمی نیز دیدن کرد و از نزدیک از ظرفیت‌های تولیدی این کارخانه، مطلع شد.

توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد از برنامه‌های راهبردی ماست

حسینی‌پور در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد با عنوان اینکه امروز توفیق یافتیم در سلسله بازدیدهایی که از مراکز اقتصادی استان داشتیم، در بندر امیرآباد که محور اصلی صادرات و کریدور شمال به جنوب می‌باشد و یکی از مراکز استراتژیک صادراتی کشور محسوب می‌شود، حضور پیدا کنیم، اظهار کرد: با نگاهی که به منطقه اوراسیا در دولت جدید بوجود آمد و تبادلات تجاری که با این کشورها داریم، اهمیت این بندر بیش از گذشته شده است و توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد از برنامه‌های راهبردی ماست.

وی افزود: شبکه ریلی از امتیازات ویژه و اثربخش بندر امیرآباد است که در شمال کشور منحصر به فرد است و می‌تواند این بندر را به یکی از مهم‌ترین مراکز صادراتی و وارداتی کشور تبدیل کند و در سفر آتی رئیس جمهور به مازندران تصمیمات ویژه‌ای در خصوص ظرفیت‌های این بندر گرفته خواهد شد.

لزوم تبدیل ظرفیت‌های بالقوه بندر امیرآباد به بالفعل

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در نشست اخیر با سفرای کشورهای اوراسیا مقرر شد بخشی از صادراتی که روسیه به کشورهای دیگر دارد به بندر امیرآباد و کشور ما انتقال داده شود که در این راستا مذاکرات در حال انجام است.

مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: ظرفیت‌های فراوان بندر امیرآباد می‌بایست از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود و با نگاه توسعه محوری که در استان داریم این بندر می‌بایست از منظر زیرساختی و توسعه فعالیت‌های تجاری و صادراتی به یکی از بنادر استراتژیک کشور تبدیل شود تا شاهد شکوفایی اشتغال در استان باشیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مانع زدایی از صادرات استان، از مباحث اساسی و محوری برای شکوفایی اقتصادی است، گفت: رفع مسائل این بخش که از سوی صادرکنندگان مطرح شد، بخشی در گرو تصمیمات ملی و بخشی در گروه تصمیمات استانی است.

بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیرساختی مازندران مطلوب و قابل توجه است، افزود: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه‌های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت‌های آن می‌توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بندر امیرآباد از مراکز راهبردی صادراتی کشور است که باید نقش فعال‌تری در بخش تجارت خارجی ایفاء کند، تاکید کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده و بزودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود.

مقام عالی دولت در مازندران، بیان کرد: تقویت ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای اوراسیا از برنامه‌های اقتصادی دولت است که بندرامیرآباد می‌تواند نقش موثری در این راستا ایفا کند.

حسینی‌پور مطرح کرد: نقش بندرامیرآّباد در تحقق رشد اقتصادی استان به عنوان هدف گذاری بودجه سال آینده تعیین کننده است، ارتقاء ظرفیت تولید و تنوع محصولات صادراتی و افزایش اشتغال در فرآیند توسعه‌ای این پایانه محقق می‌شود.

70 درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآباد غیرفعال است

وی  با بیان اینکه 70 درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآباد غیرفعال است، گفت: باید مشوق‌های عملی که برانگیزاننده صادرکنندگان و محرک صادرات باشد، به این امر مهم اختصاص یابد و با حل برخی مشکلات و موانع گمرکی، روند صادرات شتاب یابد.

استاندار مازندران موضوع حمل و نقل را یک نیاز جدی برای توسعه صادرات دانست و افزود: مقرر شد مجوز حمل و نقل بین المللی اخذ و در این راستا اقدام لازم صورت گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به اینکه تلاش داریم اتوبوس دریایی را در حوزه گردشگری راه‌اندازی کنیم، گفت: بندرامیرآباد برای ایجاد پایانه مسافری و تامین بودجه خرید تجهیزات با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است.

حسینی پور، با بیان اینکه نقشه فنی برای اتصال راه آهن مازندران به گیلان در دستور کار قرار گیرد، گفت: این اتصال ریلی به گیلان و سپس قزوین، می‌تواند گشایش‌های خوبی را برای تبادلات ریلی جهت جابجایی بار و مسافر در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.