کد خبر : 3543
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
84 views

مراجعه ۷۳ نفر ناشی از گازگرفتگی سگ در مازندران

مراجعه ۷۳ نفر ناشی از گازگرفتگی سگ در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: براساس آمارهای موجود در ۹ ماه امسال ۷۳ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ جهت،‌ بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند. به گزارش تیتر شمال؛  علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود در ۹ ماه امسال ۷۳مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ جهت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: براساس آمارهای موجود در ۹ ماه امسال ۷۳ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ جهت،‌ بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.


به گزارش تیتر شمال؛  علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود در ۹ ماه امسال ۷۳مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ جهت ،‌ بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

وی  با بیان اینکه که از این موارد ۶۰ نفر مرد و بقیه زن هستند، گفت: بیشترین سن مصدومان ناشی از گازگرفتگی سگ بین ۳۱ تا ۴۰سال با ۲۱ نفر و کمترین سن بین ۵۱ تا ۶۰ مورد با ۷ نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران افزود: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گازگرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندورود و تنکابن هر کدام با ۱۴ نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های رامسر، محمودآباد، فریدونکنار، جویبار و نکا هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

این مسؤول در ارتباط با اقدامات اورژانسی در صورت گازگرفتن سگ، اظهار کرد: اگر در خانه الکل دارید، می‌توانید زخم را با آن تمیز کرده و با حوله‌ی تمیز محل جراحت را فشار داده تا خونریزی متوقف شود.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه از باند استریل برای پانسمان زخم استفاده کنید، تصریح کرد: محل زخم را بالاتر از قلب نگهدارید تا تورم کاهش یابد و از بروز عفونت جلوگیری شود.

وی یاداور شد: در صورتی که به هاری مشکوک هستید،‌ به مقامات بهداشتی محلی گزارش کنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه استفاده از پماد آنتی‌‌بیوتیک دو بار در روز تا وقتی که زخم بهبود پیدا کند، گفت: طی ۲۴ ساعت حتما به پزشک مراجعه کرده و تا پزشک براساس شدت گازگرفتگی روش اقدامات درمانی خود را اعمال کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.