کد خبر : 3683
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
97 views

استاندار مازندران: مشکلات جامعه ناشی از بی‌تدبیری مدیریتی است

استاندار مازندران: مشکلات جامعه ناشی از بی‌تدبیری مدیریتی است

استاندار مازندران با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر جامعه شده است ربطی به تحریم ندارد، گفت : این مشکلات ناشی از بی‌تدبیری مدیریتی است که با همگرایی و همدلی می‌توان از آن خارج شد. به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسین پور نوری روز شنبه در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری آمل

استاندار مازندران با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر جامعه شده است ربطی به تحریم ندارد، گفت : این مشکلات ناشی از بی‌تدبیری مدیریتی است که با همگرایی و همدلی می‌توان از آن خارج شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسین پور نوری روز شنبه در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری آمل افزود : در حال حاضر فساد در بیشتر تشکیلات اداری رسوخ پیدا کرده است و مردم باید برای کوچک ترین کار اداریی رشوه پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه  جامعه به یک تحول اساسی در ادارات نیار دارد ، ادامه داد:  این تحول  تنها با حضور و خواست مردم میسر خواهد شد، از این رو نیاز است مردم بار دیگر به صحنه بیایند.

استاندار مازندران گفت : اگر در حال حاضر شاهد انحراف در سیستم اداری هستیم به این علت است که مردم  عقب نشینی کردند یا واضح تر باید بگویم عده ای مردم را  عقب زدند حال آن که نظارت در عرصه های مختلف حق مردم است.

وی با بیان این که فلسفه انقلاب اسلامی مردمی بوده است، افزود : فتوحات ما در دوران  دفاع مقدس نیز به علت حضور مردم در همه صحنه ها بود و در حال حاضر نیز با پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف داشتیم ، شرایط ما نسبت به دوران جنگ و اوایل انقلاب به مراتب بهتر است و ما  می توانیم با حضور مردم و همراهی بر مشکلات جامعه فائق شویم.

حسینی پور تغییرات مدیریتی بر اساس جوانگرایی و شایسته سالاری را از برنامه های خودش اعلام کرد و گفت : انتخاب یک جوان برای فرمانداری آمل یک پیام دارد که مسئولیت جوانان را بسیار سنگین می کند زیرا بنا است با لطف الهی و با کمک و همراهی مردم و با استفاده از جوان گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه به همان دوران طلایی بعد از انقلاب برگردیم.

وی با بیان این که سفره شهادت و ایثارگری انقلاب همچنان باز است ، افزود : حاج قاسم سلیمانی سفره شهادت را در کل دنیا پهن کرد و و ما باید در همین عصر دیجیتال ایثار و شهادت سردار را سرلوحه کار خود قرار دهیم و الگوی مدیریتی ما باید مثل الگوی مدیریتی حاج قاسم باشد تا با تلاش در این راه بتوانیم با وجود تحریم ها قفل تمام مشکلات مردم را باز کنیم .

لزوم توسعه شهری و فرهنگی در آمل 

استاندار مازندران همچنین در این آیین بر ضرورت توسعه شهری و فرهنگی شهرستان آمل تاکید کرد و گفت: شهرستان آمل پایتخت تشیع جهان اسلام است و از این رو اولین قدمی که فرماندار باید بردارد در راستای  الزامات فرهنگی است.

وی افزود :آمل از قدمت زیادی برخوردار است ولی حسی که نسبت به آمل در اذهان عمومی وجود دارد در المان های شهری و وردی شهر دیده نمی شود. با وجود اینکه آمل  به علت برخورداری از جاده هراز وردی اصلی مازندران محسوب می شود ولی در ورودی این جاده مهم مواصلاتی و همچنین شهر آمل ویترین زیبایی که مختص  این شهرستان باشد دیده نمی شود که حتما این مساله باید بازنگری شود.

حسینی پور با اشاره به  بافت فرسوده شهرستان آمل، گفت : این بافت فرسوده شایسته شهری با این قدمت و دارای ظرفیت های بالای صنعتی نیست و آمل نسبت به سایر شهرهای مازندران در این خصوص دچار عقب ماندگی شده است که این موضوع باید مورد توجه جدی فرماندار قرار گیرد.

استاندار مازندران همچنین به شهرک ها و معادن شهرستان آمل نیز اشاره کرد و اظهار داشت : شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل یکی از خوشنام ترین شهرک صنعتی مازندران است که می تواند الگوی سایر شهرک های صنعتی استان باشد. با توجه به ظرفیتی ی که این شهرک صنعتی دارد می تواند نه تنها برای جوانان آملی بلکه برای کل استان اشتغال زایی کند و استان را از بحران بیکاری که گریبانگیر آن است نجات دهد.

وی افزود : توقع ما این است که نخبگان و کارفرمایان شهرک های صنعتی در آمل که از دیرباز مرکز فعالیت و پویایی اقتصاد مازندران بوده در این عرصه ورود کنند و برای رهایی از این مشکل و بیماری استان ، راه حل ارائه دهند.

استاندار مازندران همچنین به تصرف زمین در مناطق مختلف آمل اشاره کرد و گفت : متاسفانه اراضی ملی استان مورد تهاجم و تعارض برخی از جریانات قرار گرفته است که بسیار زننده است.

وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با زمین خواری و صیانت از منابع طبیعی در شهرستان آمل شد و تاکید کرد : منابع طبیعی حق عامه مردم است و کسی نباید به خودش اجازه دهد به حق مردم دست درازی کند و مبارزه با  افراد سودجو که قصد زمین خواری دارند از ماموریت های مهم فرماندار است .

در این آیین سیدعباس حسینی از سوی استاندار مازندران به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان آمل معرفی و از زحمات علیرضا شریعت که بیش از یک سال فرماندار آمل بود، قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.