کد خبر : 3813
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
118 views

انتشار یکسویه سخنان بنده خلاف اخلاق مطبوعاتی است/ فرماندار جدید مدیری وارسته، جهادی و متدین است

انتشار یکسویه سخنان بنده خلاف اخلاق مطبوعاتی است/ فرماندار جدید مدیری وارسته، جهادی و متدین است

نماینده ولی فقیه در استان، لائینی با گلایه و تکذیب برخی از سخنان منتشر شده در برخی از مطبوعات از جانب ایشان در روز معارفه فرماندار ساری، گفت: متاسفانه برخی از روزنامه ها بر خلاف اخلاق مطبوعاتی، اینگونه یکسویه نگاه کردند و از سخنان بنده یک برداشت یک طرفه داشتند؛ ، به سخنان من در

نماینده ولی فقیه در استان، لائینی با گلایه و تکذیب برخی از سخنان منتشر شده در برخی از مطبوعات از جانب ایشان در روز معارفه فرماندار ساری، گفت: متاسفانه برخی از روزنامه ها بر خلاف اخلاق مطبوعاتی، اینگونه یکسویه نگاه کردند و از سخنان بنده یک برداشت یک طرفه داشتند؛ ، به سخنان من در روز معارفه توجه کنید بنده هر دو عزیز را واقعا تمجید کردیم و اکنون نیز نگاه بنده با شناختی که از این دو بزرگوار دارم، صوری و تعارف نیست.

 


به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام لائینی در خطبه نخستین نماز جمعه بهمن‌ماه مرکز استان به لزوم سبک زندگی مومنانه اشاره کرد و گفت: بنا بر فرمایش امیرالمومنین (ع) زنده گان نیز جدا از اموات نیاز به استغفار دارند، اما این مومنین و مومنات که مشمول آمرزش در حیات می‌شوند باید دارای 12 ویژگی باشند.

وی افزود: ویژگی اول اینکه آن مومنین و مومنات زنده برای خدا شریک قائل نمی شوند و خدا را یگانه می دانند؛ نه شرک جلی و نه شرک خفی دارند و در هر کاری خدا را می بینند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: ویژگی دوم اینکه پیامبر خدا را تصدیق کردند، سوم اینکه دین پیامبر خدا را پذیرفتند و به دین او عمل کردند؛ چهارم اینکه فریضه ها را شناختند و به آن عمل کردند؛ پنجم اینکه به پیامبر خدا اقتدا می کنند و از او الگو می‌گیرند؛ ششم اینکه آنان سنت های خدا را در زندگی پیشه خود قرار می دهند؛ هفتم اینکه آنان حلال خدا را حلال می دانند.
امام جمعه مرکز استان ادامه داد: هشتمین ویژگی اینکه حرام خدا را نیز حرام می دانند، نهم اینکه از عذاب خدا می ترسند، دهم اینکه به ثواب خدا امید دارند، یازدهم اینکه دوستان خدا را دوست دارند و دوازدهم اینکه دشمنان خدا را دشمن می دانند و از آن ها بیزاری می جویند.

حجت الاسلام لائینی اظهار کرد: لذا سبک زندگی انسان مومن دارا بودن این ویژگی ها و بکار بستن آن در زندگی است.
وی بیان کرد: موقوفات عدیده در شهر ساری نشان از دینداری اجداد ما است و امروز دینداری ما این است که اگر بر این موقوفات اضافه نکردیم آن ها حداقل حفظ کنیم؛ دیگر تصرف خصوصی در وقف نکنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اعلام کرد: بنا بر فرمایش امام باقر (ع)، خداوند دنیا را به همه می دهد، چه آنانی که دوستش داشته باشند و کسانی که دوستش ندارند؛ اما دینش را تنها به کسانی می دهد که دوستشان دارند.

امام جمعه مرکز مازندران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و امام راحل (ره) مطرح کرد: به فرموده حضرت زهرا(س) یکی از فلسفه های خواندن نماز دور شدن از تکبر است، نمار بسیار در کبرزدایی موثر است.
حجت الاسلام لائینی افزود: از جمله موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم سنت پیامبر در ازدواج است، امروزه برخی از موانع پیش روی جوانان در امر ازدواج بر خلاف سنت ما است، متاسفانه برخی از خانواده های حتی دیندار ما از سنت های غربی به جای سنت پیغمبر و دین بهره می گیرند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت نواب صفوی بیان کرد: این جوان از سن 21 سالگی کار انقلابی خود را آغاز می کند و در سن 31 سالگی به شهادت می رسد؛ چه جوانی بود که در آن زمان اقدامات بزرگی را رقم زد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با عرض تسلیت به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری عنوان کرد: ششم بهمن ماه یادآور حماسه مردم آمل در برابر انسان های خدا نشناس است، مردم آمل جانانه در برابر این اتفاق ایستادند و در برابر نظام و شهرشان دفاع کردند.

امام جمعه مرکز مازندران با اشاره به تکریم و معارفه اخیر فرمانداران ساری تاکید کرد: هر دو فرماندار سابق و جدید برای ما محترم و با ازرش هستند؛ هم جناب رضایی که از بیت شهادت و انسان وارسته هستند و هم جناب نوبخت که فرزند شهید و انسانی متندین و جهادی و وارسته هستند؛ اما متاسفانه برخی از روزنامه ها که نباید بر خلاف اخلاق مطبوعاتی اینگونه یکسویه نگاه کنند و از سخنان بنده یک برداشت یک طرفه داشته باشند.

حجت الاسلام لائینی با گلایه و تکذیب برخی از سخنان منتشر شده در برخی از مطبوعات از جانب ایشان در روز معارفه فرماندار ساری، تصریح کرد: نه، به سخنان من در روز معارفه توجه کنید بنده هر دو عزیز را واقعا تمجید کردیم، تعریف کردیم و اکنون نیز نگاه بنده با شناختی که از این دو بزرگوار دارم، صوری و تعارف نیست؛ برای فرماندار جدید نیز آرزوی توفیقات دارم.

وی متذکر شد: بالاخره این مدیریت‌ها باید تغییر پیدا کند و در مجموع به نفع جامعه است؛ چرا که هر مدیری با برنامه و هدف وارد مسئولیت می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.