کد خبر : 3876
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
75 views

علت توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی چیست؟

علت توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی چیست؟

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران درباره مهمترین علت توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی توضیحاتی داد. به گزارش تیتر شمال؛ احمدی حاجی گفت:بر اساس تصمیم معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای واحد‌های صنعتی شیری ۱۰۰ درصد نهاده از طریق سامانه بازارگاه به این واحد‌ها تعلق می‌گیرد اما برای واحد‌های سنتی، نیمه صنعتی و دام‌های

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران درباره مهمترین علت توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی توضیحاتی داد.


به گزارش تیتر شمال؛ احمدی حاجی گفت:بر اساس تصمیم معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای واحد‌های صنعتی شیری ۱۰۰ درصد نهاده از طریق سامانه بازارگاه به این واحد‌ها تعلق می‌گیرد اما برای واحد‌های سنتی، نیمه صنعتی و دام‌های سبک سهمیه‌ای ماهانه با توجه به وفور کنسانتره و نهاده‌های دامی در نظر گرفته می‌شود.

نهاده اصلی که برای یک دام باید در نظر گرفته می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد باید از علوفه و حدود ۲۰ درصد از کنسانتره‌ای باشد که از طریق کارخانجات تولید خوراک دام در استان به دامداران داده می‌شود.

به گفته احمدی حاجی ۱۱۵ شرکت تعاونی در زیرمجموعه ۲ اتحادیه دامداران و صنعت دامپروری مازندران در حال توزیع این نهاده‌ها هستند

۸ هزار و ۸۰۰ تن کنسانتره در ابتدای دی ماه امسال بر اساس سهمیه ابلاغی بین این تعاونی‌ها توزیع شده است.

به گفته احمدی ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت بین این تعاونی‌ها توزیع شد و ۱۴ هزار تن کنسانتره مرحله نهم هم از طریق این ۱۱۵ شرکت تعاونی در حال توزیع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.