کد خبر : 5348
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
1,661 views

پخت نان خشک محلی در ییلاقات مازندران

پخت نان خشک محلی در ییلاقات مازندران

بانوان روستایی مازندرانی در مناطق ییلاقی این استان زیبا با فرارسیدن عید نوروز؛ نان خشک محلی را که بسیار خوشمزه است در تنور پخت کرده و این نان‌ها با شیر و زرده تخم مرغ و کنجد نیز آغشته می‌کنند. به گزارش تیتر شمال؛ نان خشک محلی یکی از شیرینی‌هایی اصیل مردم مازندران است. این نوع

بانوان روستایی مازندرانی در مناطق ییلاقی این استان زیبا با فرارسیدن عید نوروز؛ نان خشک محلی را که بسیار خوشمزه است در تنور پخت کرده و این نان‌ها با شیر و زرده تخم مرغ و کنجد نیز آغشته می‌کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ نان خشک محلی یکی از شیرینی‌هایی اصیل مردم مازندران است. این نوع نان که مخصوص مناطق ییلاقی استان بوده و بنابر نیازهای جسمی و شرایط آب و هوایی ییلاقات پخته می شود.

اما در این روزهای خانه نشینی کرونایی فرصت خوبی است تا با پخت این نوع نان در منازل که نیاز به کار گروهی دارد نه تنها تمام اعضای خانواده را به کار گرفت، بلکه رایحه‌ای از ییلاقات مازندران را در خانه آورد.

هرچند که اصل این نوع نان در تنورهای قدیمی ییلاقات شمال با هیزم درست می‌شود اما با اندکی تغییر به راحتی میتوان در محیط خانه نیز آن را طبخ کرد که حتما با یک استکان چای داغ می‌چسبد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.