کد خبر : 5500
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
144 views

عامل انسانی؛ دلیل حریق درخت چند صدساله در آمل

عامل انسانی؛ دلیل حریق درخت چند صدساله در آمل

جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری گفت: کم‌توجهی موجب شد پای حریق به طبیعت باز شود. به گزارش تیتر شمال؛ خبر آتش زدن درخت چند صد ساله در آمل درحالی دست به دست می‌چرخد که روز طبیعت نزدیک است و ازطرفی در ارتباط با روزهای گرم بهاری در

جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری گفت: کم‌توجهی موجب شد پای حریق به طبیعت باز شود.


به گزارش تیتر شمال؛ خبر آتش زدن درخت چند صد ساله در آمل درحالی دست به دست می‌چرخد که روز طبیعت نزدیک است و ازطرفی در ارتباط با روزهای گرم بهاری در استان هشدار داده شده است.

بنا به گزارش شاهدان محلی این آتش‌سوزی، توسط مسافران ایجاد شده و ماموران منابع طبیعی در حالی‌که بخش‌های زیادی از تنه این درخت سوخته بود، نسبت به خاموش کردن آن اقدام کردند.

باتوجه به اینکه دلیل عمده بروز حریق در طبیعت، عامل انسانی است لازم است به این مهم بیشتر توجه شود تا شاهد تکرار موارد این چنینی در طبیعت نباشیم.

باقری جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگویی با تایید این خبر، اظهار کرد: این درخت  چند صد ساله در پارک جنگلی میرزا کوچک خان جنگلی دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کم‌توجهی موجب شد پای حریق به طبیعت باز شود، افزود: این درخت نیز تو خالی بود که همین موضوع سبب شعله‌ور شدن آتش و سرایت آتش به تنه درخت شد.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری با اعلام اینکه عوامل پارک و شهرداری آمل در همان زمان ابتدای آتش نسبت به اطفای حریق اقدام کردند، گفت: باتوجه به اینکه درخت توخالی بود بحث حریق منجر به خشک شدن تدریجی درخت خواهد شد.

این مسوول با اشاره به کشیک نوروزی نیروها از روزهای پایانی اسفند، تصریح کرد: تمامی نیروها را برای حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی  سازماندهی کردیم.

باقری با اعلام اینکه برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ۱۱۲ اکیپ خودرویی و ۱۵۰ دستگاه موتوری در حالت آماده‌باش هستند، تصریح کرد: طی این دو روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماموران در کنار هموطنان برای حفاظت و حراست هستند که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.