کد خبر : 5530
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
160 views

نظارت‌ها بر بازار مازندران در ماه رمضان تشدید می‌شود/گران‌فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات صنوف مازندران در ایام نوروز

نظارت‌ها بر بازار مازندران در ماه رمضان تشدید می‌شود/گران‌فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات صنوف مازندران در ایام نوروز

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران از تشدید نظارت‌ها بر بازار استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیش از 11 هزار مورد بازرسی طی ایام تعطیلات نوروزی بر بازار استان صورت گرفت که گران‌فروشی و عدم درج قیمت از پرتکرارترین تخلفات شناسایی شده بودند. به گزارش تیتر شمال؛ سیدمسیب موسوی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران از تشدید نظارت‌ها بر بازار استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیش از 11 هزار مورد بازرسی طی ایام تعطیلات نوروزی بر بازار استان صورت گرفت که گران‌فروشی و عدم درج قیمت از پرتکرارترین تخلفات شناسایی شده بودند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمسیب موسوی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار مازنداصناف از تشدید نظارت‌ها بر بازار استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از 10 اسفند سال 1400 طرح نظارت بر توزیع و عرضه کالاهای اساسی شب عید بازار مازندران آغاز شد که این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به مصوبه ابلاغی، کالاهای ضروری و پر مصرف ماه رمضان نظیر گوشت سفید، گوشت قرمز، روغن، شکر، قند و حتی نظارت بر فعالیت خبازی‌ها در الویت نظارت‌ها قرار دارد و نظارت این کالاها بر اساس مصوبه موجود از سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است.

تشدید نظارت‌ها بر بازار مازندران در ماه مبارک رمضان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن در آستانه ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار مازندران ویژه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در دستور کار قرار دارد که این طرح با مشارکت سازمان جهادکشاورزی، سازمان صمت، اتاق اصناف و بسیج اصناف به اجرا در خواهد آمد.

این مسئول ادامه داد: لذا سازمان صمت با توجه به وظیفه و رسالت ذاتی در کنار سازمان جهاد برای نظارت بهتر، همراهی و مشارکت خواهد داشت و همچون گذشته با همان شدت و قوت، نظارت‌ها را خواهیم داشت.

موسوی اظهار کرد: در این راستا، 33 نفر از بازرسان سازمان صمت از ابتدای آغاز طرح نظارت شب عید به سازمان جهاد کشاورزی، مأمور شدند و همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان نیز انجام وظیفه خواهند کرد.

کمبودی در عرضه کالاهای اساسی ماه رمضان نداریم

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد فراوانی کالا در گوشت سفید، قرمز، روغن، شکر و سایر اقلام در فروشگاه‌ها و سطح بازار هستیم و کمبودی در عرضه کالاهای پر مصرف نداریم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران، با اشاره به انجام بیش از 11 هزار مورد بازرسی از بازار مازندران در تعطیلات نوروزی، عنوان کرد: بیش از یک‌هزار و 200 واحد صنفی متخلف در این بازرسی‌ها شناسایی و پرونده آنان جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

این مسئول، افزود: از این میزان واحدهای متخلف، بیش از 100 واحد صنفی پلمب شد.

گران‌فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات صنفی تعطیلات نوروزی

موسوی تاکید کرد: بیشترین تخلفات شناسایی شده در این ایام، مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و عدم نرخ مصوب در برخی از صنوف بود.

وی در خصوص گرانی گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر در بازار مازندران، اعلام کرد: از سومین روز سال‌جاری شاهد رسیدن قیمت گوشت قرمز به مرز 200 هزار تومان در بازار مازندران بودیم که این امر به علت کمبود عرضه و افزایش تقاضا بر می‌گردد که محدود به استان مازندران نیست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران، گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در برخی از شهرستان‌های مازندران فعال و در برخی دیگر به دلیل عدم برخورداری از امکانات غیر فعال هستند که می‌طلبد اتاق‌های اصناف در کنار این انجمن قرار گیرند تا شاهد فعالیت مطلوب این انجمن در سطح ساتان باشیم.

گفتنی است  بیش از 180 هزار واحد صنفی و  619 اتحادیه صنفی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند که شهرستان‌های ساری، آمل و بابل به ترتیب با داشتن 63، 60 و 54 اتحادیه بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.