کد خبر : 5633
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
166 views

استاندارد کالاهای پرمصرف ماه رمضان در مازندران رصد می‌شود

استاندارد کالاهای پرمصرف ماه رمضان در مازندران رصد می‌شود

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران از آغاز اجرای طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف با هدف عرضه کالای با استاندارد در ایام ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد. به گزارش تیتر شمال؛ عباس رحیمی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی مازندران با بیان اینکه طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران از آغاز اجرای طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف با هدف عرضه کالای با استاندارد در ایام ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس رحیمی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی مازندران با بیان اینکه طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ماه مبارک رمضان، با فعالیت گشت‌های بازرسان استاندارد آغاز شده است، گفت که در این طرح از مراکز عرضه و توزیع کالاهای اساسی و پرمصرف مردم بازدید و  استاندارد کالایی که به مردم عرضه می شود مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی از گوشت چرخ کرده، خرمای مضافتی، زولبیا و بامیه، انواع شیرینی آردی پر مصرف، شیر پاستوریزه، سوسیس ، کالباس، روغن آفتابگردان، پنیر تازه و روغن سرخ کردنی به عنوان بخشی از اقلام پرمصرفی یاد کرد که در فهرست بازرسی ویژه سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و در مازندران هم بازرسان بر استاندارد بودن این کالاها نظارت می کنند.

رحیمی هدف از اجرای این طرح را رسیدن مواد غذایی سالم ، بهداشتی و با کیفیت به دست روزه ‌داران برشمرد و نسبت به عرضه کالاهای غیراستاندارد و بی کیفیت به فروشندگان هشدار داد.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان ، تاکید کرد : تولید کنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردنی که در مقابل حرارت از مقاومت بالایی برخوردار هستند، استفاده کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران، از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف مازندران در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت که به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالاها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می گیرند.

استاندارد کالاهای پرمصرف ماه رمضان در مازندران رصد می‌شود
عباس رحیمی سرپرست اداره کل استاندارد مازندران 

رحیمی در بخش دیگر سخنان خود از بازرسی ۳۴ هزار مراکز اقامتی، پذیرایی و فروشگاه‌های بزرگ این استان در راستای اجرای طرح عیدانه از ۱۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فرودین ماه جاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای مواد ۳ و ۱۷ قانون تقویت و توسعه استاندارد که به رعایت حقوق شهروندی و اطمینان مصرف کنندگان و ترویج مسوولیت اجتماعی شهروندان تاکید دارد، طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران که از ۱۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال جاری نیز ادامه داشت، مراکز خدماتی ویژه این ایام مانند هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، زائرسراها، پمپ بنیزین، شهربازی و فروشگاه های بزرگ کالاها بازرسی شدند.

وی اظهار داشـت: از مجموع بازرسی صورت گرفته، بیش از ۹۵ درصد مراکز اقامتی، رفاهی و فروشگاه‌های بزرگ کالا دارای شناسنامه در مازندران از استانداردهای لازم برای ارایه خدمت به مردم برخوردار بودند.

مدیرکل استاندارد مازندران ایجاد تحول و افزایش سطح آگاهی مردم در ارتباط با موضوعات مربوط به رعایت استاندارد مصرف کالا و خدمات را از دیگر اهداف اجرای طرح عیدانه ذکرکرد و گفت که با بسیج همگانی کارکنان، بسیج اصناف و به کارگیری نیروهای داوطلب، شمار زیادی از مراکز فروش، هتل‌ها، رستوران‌ها، زائرسراها تحت نظارت و بازرسی قرار گرفت و موارد عدم انطباق به واحدها و دستگاه‌های ذیربط نیز اعلام شده است.

وی افزود: کارشناسان این اداره به همراه کارشناسان شرکت های بازرسی، از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان فروردین ماه از حدود ۵۰ جایگاه عرضه سوخت و ۶۰۰  نازل عرضه سوخت مایع مستقر در شهرستان های مازندران بازرسی کردند.

وی از شهروند خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای مشمول استاندارد فاقد علامت استاندارد یا برخوردار از کیفیت پایین تر از حد استاندارد به ویژه اقلام مورد تاکید در فهرست نظارتی ماه مبارک رمضان، مراتب را از طریق ارتباط با سامانه تلفنی۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.