کد خبر : 5648
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
128 views

اعتصاب رانندگان دلیل گرانی روزهای اخیر گوجه در بازار/زور نظارت‌ها به گرانی‌های مناسبتی نمی‌رسد!

اعتصاب رانندگان دلیل گرانی روزهای اخیر گوجه در بازار/زور نظارت‌ها به گرانی‌های مناسبتی نمی‌رسد!

متاسفانه رخنه گرانی به کالاهای پرمصرف در مناسبت‌ها و ایام خاص از شب یلدا و نوروز گرفته تا ماه رمضان و محرم به یک سنت مرسوم اما نامیمون مبدل شده که این روند هر ساله روی دور تکرار قرار دارد و وعده نظارت و تنظیم بازار نتوانسته است چوب، لای چرخ گرانی بگذارد! به گزارش

متاسفانه رخنه گرانی به کالاهای پرمصرف در مناسبت‌ها و ایام خاص از شب یلدا و نوروز گرفته تا ماه رمضان و محرم به یک سنت مرسوم اما نامیمون مبدل شده که این روند هر ساله روی دور تکرار قرار دارد و وعده نظارت و تنظیم بازار نتوانسته است چوب، لای چرخ گرانی بگذارد!


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از مازند اصناف؛ طی روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی در بازار از حد انتظار خریداران بسیار فراتر رفت و با ورود به نیمه کانال 25 هزار تومانی و حتی در برخی از شهرستان‌ها به مرز 30 هزار تومان، خبر از وضعیت قرمز گوجه در بازار  داد.

البته طی همین مدت کار تنها به گوجه ختم نشد و متعاقب گرانی گوجه، قیمت سیب زمینی نیز دستخوش روند صعودی شد و سیب زمینی بهای خود را به 16 هزار تومان رساند.

متاسفانه با فرارسیدن ماه رمضان و افزایش تقاضا برای برخی از محصولات پرمصرف سفره افطار، این‌بار پس از مرغ و گوشت و خرما، قیمت برخی از میوه‌جات پرمصرف نیز سر به فلک کشید.

متاسفانه رخنه گرانی به کالاهای پرمصرف در مناسبت‌ها و ایام خاص از شب یلدا و نوروز گرفته تا ماه رمضان و محرم به یک سنت مرسوم اما نامیمون مبدل شده که این روند هر ساله روی دور تکرار قرار دارد و وعده نظارت و تنظیم بازار نتوانسته است چوب، لای چرخ گرانی بگذارد!

امیرحسین فخرآوران رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این باره به خبرنگار مازند اصناف؛ می‌گوید: متاسفانه قیمت هر کیلو گوجه در میادین میوه و تره‌بار استان طی روزهای اخیر حتی به 25 هزار تومان نیز رسید.

وی افزود: علت اصلی این گرانی‌ها در بازار میوه به  مشکلات ایجاد شده برای کامیونداران و اختلال در حمل و نقل میوه بر می‌گردد.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: اعتصاب رانندگان به‌دلیل افزایش حق کمیسیون در دفاتر باربری، موجب شده است تا درصد بسیار کمی از بار میوه در سطح کشور به میادین، انتقال داده شود.

فخرآوران بیان کرد: البته هر چند این مشکل می‌تواند در خصوص چرایی گرانی سیب زمینی نیز دلالت کند؛ اما باید این نکته را بپذیریم که اکنون فصل سیب زمینی نیست و دیگر کم کم فصل برداشت سیب زمینی آغاز می‌شود و روند قیمت به روال عادی باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعتصاب رانندگان می‌توان تقاضای زیاد این محصولات به دلیل ماه مبارک رمضان و تولید کم این محصول را در کنار برخی از شنیده‌ها در خصوص صادرات را از دلایل اصلی گرانی روزهای اخیر به ویژه گوجه فرنگی برشمرد.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، گفت: خوشبختانه قیمت گوجه طی روز جاری وارد روند نزولی شد و بهای آن در میادین تا به کیلویی 10 هزار تومان  ارزان‌تر از روزهای قبل رسید.

فخرآوران در خصوص قیمت امروز سیب زمینی در میادین میوه مازندران، اعلام کرد: قیمت امروز سیب زمینی اردبیل و جیرفت در میادین مرکزی میوه و تره‌بار بین 14 تا 16 هزار تومان و سیب زمینی همدان بین 10 تا 12 هزار تومان است.

به گفته وی، قیمت امروز هر کیلو خیار محلی 18 هزار تومان، گوجه 12 تا 18 هزار تومان، سیب زمینی 14 تا 16 هزار تومان، پیاز سفید 5 تا 8 هزار تومان، خیار درختی و بادمجان 10 تا 12 هزار تومان، کاهو، کلم سفید و قرمز 7 تا 8 هزار تومان و کدو 15 تا 17 هزار تومان است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، متذکر شد: سود قانونی واحدهای صنفی بین 20 و حداکثر تا 30 درصد از قیمت خرید می‌باشد و فروش با نرخ بالاتر از سود قانونی، ممنوع و تخلف است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.