کد خبر : 6416
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
258 views

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

آغاز طرح دریا از اول خردادماه در مازندران/ ۱۵۰۰ ناجی غریق برای سواحل مازندران نیاز است

آغاز طرح دریا از اول خردادماه در مازندران/ ۱۵۰۰ ناجی غریق برای سواحل مازندران نیاز است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه طرح دریا از یکم خرداد ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: دست‌کم امسال به یک‌هزار و ۵۰۰ ناجی غریق نیاز داریم.


به گزارش تیتر شمال؛  روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره اقدامات انجام شده درباره طرح دریا با توجه به ایام تعطیل مدارس و فصل گرم سال که اوج استفاده مردم از دریا است، اظهار کرد: درباره طرح دریا در قالب برنامه کاملا عملیاتی با فرمانداران به‌طور خاص فرماندران غرب استان که بیشتر گردشگرپذیر هستند، جلسات متعدد در دستور کار داریم که تاکنون این حجم از برنامه در طرح دریا وجود نداشت.

وی گفت: به‌دلیل آزادسازی سواحل و رفع محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی سونامی سفر را در دریا طی تابستان امسال داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه طرح دریا از یکم خرداد ماه امسال آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است.

 این مسؤول در ارتباط با حوزه‌های فرهنگی و اقتصاد دریامحور، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی سالم‌سازی دریا باید اجرا شود، تصریح کرد: در این زمینه بحث‌های مفصلی شده است و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داریم.

بازاچه‌های صنایع دستی در سواحل ایجاد می‌شود

سلگی با اشاره به افتتاح طرح سالم‌سازی دریا در دریای چالوس، تصریح کرد: هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه اجتماعی بحث ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی را در سواحل استان باید ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه امسال امکان ایجاد زیرساخت عمرانی در ساحل نداریم، اظهار کرد: به‌دلیل برخی موانع حقوقی این امکان میسر نیست و در بحث پس‌کرانه‌ها در حوزه منابع طبیعی در حال رسیدن به اجماع هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مدیریت کلان سواحل برعهده فرمانداران است، بیان کرد: ۱۵ شهرستان و ۲۴ شهر ساحلی داریم و یک آوردگاه بزرگ و بزرگترین اجتماع در سواحل استان مازندران است.

۱۵۰۰ ناجی غریق برای سواحل مازندران نیاز است

سلگی با بیان اینکه ناجیان غریق دو ماه حقوق معوقه دارند، افزود: مکرر با وزیر کشور جلسه داشتیم که قرار شد این مشکل حل شود، اعتقاد داریم بحث حقوق ناجیان غریق به این شکل نباید پیدا کند به این معنا که هر فرماندار متولی این کار باید باشد و از طریق سرمایه‌گذاران تحت مدیریت کلان فرمانداران کار را جلو ببرند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد ناجیان غریق در سواحل استان افزایش می‌یابد، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که به بیش از ۸۰۰ نقطه حادثه ‌خیز رسیده و برنامه داریم ناجیان غریق تمام نقاط حادثه‌خیز را پوشش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اعلام اینکه دست‌کم امسال به یک‌هزار و ۵۰۰ ناجی غریق نیاز داریم، تصریح کرد: در این زمینه هلال‌احمر و سپاه کربلا قول دادند بخشی از این ناجیان غریق را تامین کنند.

بودجه فرهنگی حضور مسافران به مازندران تعلق گیرد

سلگی با تاکید بر اینکه امکانات ما در سواحل محلی، ولی خدمات ما ملی است، خاطرنشان کرد: این مسئل را به رئیس‌جمهور هم اعلام کردیم اگر ۲۰ میلیون نفر تابستان امسال وارد استان شوند به همان درصد باید بودجه فرهنگی اختصاص یابد در غیر این صورت با بودجه شهرستانی و استانی نمی‌توان کار کرد.

دریافت ورودی در سواحل ممنوع است

وی اظهار کرد: برای اینکه به سقف خواسته‌ها و برنامه‌های ما در سواحل  برسیم ساحل ما به ایده‌آل برسد، نیاز به بودجه بالایی است و نبود زیرساخت‌ها و موانع قانونی مشکلات را دوچندان کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: امسال برای نخستین بار قوانین را یکپارچه کردیم و همچنین ورودی‌ها را ممنوع اعلام کردیم و تنها در صورت اختصاص پارکینگ وجه از مردم دریافت می‌شود.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.