کد خبر : 6431
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
140 views

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

محمودآباد میزبان مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور شد

محمودآباد میزبان مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محمود آباد برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛  از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، حسین جوادی زمان برگزاری مراسم اختتیامیه را فردا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه اعلام کرد.

وی با اظهار این که بیش از ۳۰۰ اثر از سوی اصحاب رسانه سه استان شمالی گیلان ، مازندران و گلستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده ، گفت که داوری آثار از سوی داوران معرفی شده از سوی مرکز مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

جوادی با قدردانی از تمامی دست اندرکاران نخستین جشنواره رسانه ای شمال کشور ، افزود که در مراسم اختتیامیه از کتاب این جشنواره که آثار و اسامی برگزیدگان در آن درج شده است رونمایی می شود.

نخستین جشنواره رسانه ای شمال کشور را خانه مطبوعات مازندران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برنامه ریزی کرد و قرار بود مراسم اختتامیه آن مهر ماه پارسال برگزار شود که به خاطر شرایط کرونایی امکان پذیر نشد.

تبیین کارکرد رسانه ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه ، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز ، چالش های اجتماعی-آسیب های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد ، فساد اداری، بیکاری و فقر) ، کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه ، هنر و رسانه ، محیط زیست (جنگل ها، مراتع، بحران آب، زباله) ، توسعه انسانی(فرهنگی-سیاسی-اجتماعی-اقتصادی-گردشگری و …) ، مدیریت مصرف(گاز-برق-آب-نان و …) و رسـانه و انتخـابات ۱۴۰۰ از محورهای این جشنواره برای ارسال آثار بود.

جشنواره برای دریافت مطالب رسانه ای شامل گزارش(خبری-تحلیلی) ، مقاله،سرمقاله و یادداشت ، تیتر، خبر ، مصاحبه، عکس(خبری و غیر خبری) ، طنز اجتماعی و کاریکاتور ، طراحی و صفحه آرایی و چند رسانه ای به عنوان بخش اصلی فراخوان داده بود.

برای این جشنواره دو بخش ویژه هم در نظر گرفته شده بود که شامل شعار سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ (عنوان شده توسط مقام معظم رهبری) و کرونا: چالش ها، فرصت ها و دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در این زمینه بود.

هدف از برگزاری این جشنواره هم ارتقای دانش رسانه ای استان ، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها ، توسعه ظرفیت های موجود رسانه ای استان و آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها اعلام شده بود.

بر اساس آمارهای رسمی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مازندران در حال حاضر ۴۱۲ رسانه دارای مجوز اعم از چاپی و الکترونیکی دارد. همچنین بیش از یکصد رسانه رسمی کشوری نیز در این استان دفتر سرپرستی دارند که تعداد رسانه‌های این استان را به حدود ۶۰۰ رسانه می‌رساند. علاوه بر این رسانه‌ها، صدها کانال و صفحه اجتماعی نیز در پیام‌رسان‌های مختلف با چندین هزار عضو نقش رسانه‌های مجازی مازندران را در گستره‌های استانی، شهرستانی، شهری و روستایی ایفا می‌کنند. مازندران از نظر تعداد روزنامه‌های استانی با ۱۷ روزنامه پس از تهران رتبه دوم را بین استان‌ها در اختیار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.