کد خبر : 6454
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
95 views

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران خبر داد

بهره‌گیری سازمان صمت از تکنولوژی نوین نقشه‌برداری در تعیین احجام برداشت شده از معادن

بهره‌گیری سازمان صمت از تکنولوژی نوین نقشه‌برداری در تعیین احجام برداشت شده از معادن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران از بهره‌گیری سازمان صمت از تکنولوژی نوین نقشه‌برداری در تعیین احجام برداشت شده از معادن خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس عبدی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران از بهره‌گیری سازمان صمت از تکنولوژی نوین نقشه‌برداری در تعیین احجام برداشت شده از معادن خبر داد.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گذشته به استناد ماده ۵۱ آیین نامه اجرایی، مبنی بر خود اظهاری بهره بردار در تعیین میزان برداشت واقعی از معادن و تائید آن توسط مسئول فنی، حقوق دولتی را مشخص و از بهره برداران معادن دریافت می نمود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: همانطور که می دانیم ماده معدنی انفال بوده و یکی از مهمترین وظایف سازمان های صنعت، معدن و تجارت دریافت حقوق دولتی معادن براساس میزان برداشت واقعی معادن از کوه می باشد. از اینرو از ابتدای سال ۹۹ با اجرای طرح نقشه برداری احجام از عرصه ای عملیاتی (جبهه کار) معادن روباز در دستور کار این معاونت قرار گرفت. ثمره این طرح افزایش چشمگیر مبالغ دریافتی حقوق دولتی در استان بوده است که نسبت به سال قبل ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

عبدی متذکر شد: به منظور نظارت دقیق بر عملیات معادن روباز در جهت کنترل عملیات معدنکاران بلحاظ اصول فنی و ایمنی در معادن ، نقشه برداری توپوگرافی ،تعیین حجم ،صحت سنجی اطلاعات ارائه شده … این حوزه اقدام به خرید تجهیزات نقشه برداری با تکنولوژی نوین فتوگرامتری شامل( پهپاد فانتوم ، GPS مولتی فرکانس و دیگر متعلقات ) نموده است تا بتواند نظارت دقیق تری را بر عملکرد معدنکاران روباز استان داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.