کد خبر : 6649
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
192 views

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران/انتظاری که 5 ساله شد!

آخرین وضعیت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران/انتظاری که 5 ساله شد!
در فروردین‌ماه 96 طی سفر یک‌روزه روحانی رئیس جمهور سابق به استان مازندران، کلنگ زنی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در زمینی به وسعت بیش از هزار هکتار در شرق استان با وعده اشتغال برای جوانان زده شد، پروژه‌ای که با گذشت 5 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.


به گزارش تیتر شمال؛ غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت احداث و راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان در شرق مازندران که کلنگ‌زنی آن در سال 1396 طی سفر یکروزه روحانی رئیس جمهور سابق انجام شده بود؛ گفت: شرق مازندران برابر طرح آمایش مازندران، به‌عنوان قطب صنعتی استان معرفی شد و بر اساس این آمایش، نیاز بود که برای ایجاد صنایع بزرگ و وسیع اقدام کنیم.

وی افزود: لذا در این راستا پیش‌بینی شد که شهرکی حدود 1000 هکتار به معادل کل شهرک‌های صنعتی موجود استان در شرق مازندران ایجاد و راه اندازی شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در ادامه پیگیری‌ها، زمینی هزارهکتاری برای این منظور به این شهرک تخصیص داده شد تا این قطب صنعتی در شرق استان تعریف شود.

شریعتی ادامه داد: از زمانی که کلنگ‌زنی انجام شد شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در این نقطه، اقدام به مهیا کردن زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، جدول، گاز و سایر نیازمندی‌های لازم در حوزه شهرک‌های صنعتی کرده است و اکنون نیز این پروژه، فعال است.

وی تاکید کرد: تاکنون 3 مجوز در این شهرک صادر شده است که دو واحد در این شهرک، اقدام به تجهیز کارگاه کرده‌اند و در ادامه باید احداث صنایع و کارخانه مربوطه را آغاز کنند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: زمین این شهرک متعلق به دولت بود که به شرکت شهرک‌های صنعتی، واگذار کرد و زمین هم از نوع زمین‌های شوره‌زار و لم‌یزرع است که قابلیت کشت ندارد.

شریعتی عنوان کرد: منابع لازم نظیر آب و برق، کاملا پیش‌بینی شده است و با اجرایی شدن و راه اندازی واحدهای صنعتی این شهرک در رفع و کاهش بیکاری این منطقه بسیار موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به چرایی کندی اجرای این پروژه، اذعان کرد: هر چند این پروژه در سال 1396 کلنگ‌زنی شد اما در سال 1399 و پس از ورود منتخبان جدید به مجلس، این پروژه، فعال شده است و در گذشته اقدام خاصی در این خصوص صورت نگرفته بود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، تشریح کرد: هم اکنون یک واحد فولادی سنگین در این شرکت موفق به اخذ مجوز شده است که تجهیز کارگاه آن انجام شده است؛ دو کارخانه خوراک دام نیز در این شهرک موفق به اخذ مجوز شده‌اند و در ادامه، مرحله به مرحله که زمین‌های شهرک، قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار را پیدا کند؛ زمین‌ها به سرمایه‌گذاران تحویل داده خواهد شد و اقدامات بعدی نیز صورت خواهد گرفت.

شریعتی تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به مازندران، یکی از اقدامات مطلوب در خصوص این شهرک آن بود که با توجه به اینکه در حال حاضر، آب و برق کارگاهی به صنایع داده می‌شود، مقرر  شد که منابع لازم برای برق و آب صنعتی، تخصیص داده شود که با اجرایی‌شدن این منابع، نگرانی‌های ما در حوزه زیرساختی این شهرک کاملا مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.