کد خبر : 7109
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
190 views

واکنش مدیرکل محیط زیست مازندران به مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا

واکنش مدیرکل محیط زیست مازندران به مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص آلودگی هوای ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا در سالهای اخیر، اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حذف کامل مصرف مازوت در نیروگاه را تشریح کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ عطااله کاویان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح موضوع حذف کامل مازوت نیروگاه در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان ، مبنی بر تامین سوخت گاز نیروگاه و حذف کامل مازوت  و متعاقب آن پیگیری های لازم از دستگاههای ذیربط از جمله شرکت گاز استان در خصوص تامین گاز نیروگاه، توسط استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در سطح وزارتخانه نیرو صورت پذیرفت، ضمن اینکه موضوع حذف سوخت مازوت نیروگاه در جلسات بعدی کارگروه نیز مورد پیگیری جدی این اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در جلسه سراسری نیروگاههای برق حرارتی کشور که با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروگاهای برق حرارتی کشور برگزار شد، موضوع مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف مازوت در منطقه از جمله لامت مردم روستاههای اطراف و خسارات وارده به کشاورزی منطقه را مطرح و خواستار حذف نیروگاه نکا از فهرست نیروگاههای مازوت سوز کشور شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: با توجه به لزوم تشدید پایش و سنجش میزان آلودگی منتشر شده از نیروگاه در شرایط مازوت سوز، ضمن الزام نیروگاه به انجام خوداظهاری دوره ای، سنجش مستقیم گازهای آلاینده خروجی از دودکش نیروگاه نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره کل انجام و پیگیریهای قانونی از طریق مراجع ذیربط در جهت الزام نیروگاه به نصب سیستم های کنترل آلودگی هوا صورت گرفت.

کاویان با اشاره به جلسه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ که در محل نیروگاه نکا و با حضور مدیرعامل این نیروگاه برگزار شد، افزود: در این جلسه مقرر شد تا بر اساس زمان بندی، بتدریج مازوت حذف و سوخت گاز جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: نیروگاه نیز متعهد شد تا با تامین اعتبار مورد نیاز، سیستم کنترل آلودگی هوا را نصب کند تا میزان گازهای خروجی به حدود استاندارد مجاز زیست محیطی برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان افزود: این اداره کل تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری های لازم را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.