کد خبر : 7212
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
102 views

استاندار مازندران خبر داد

نجات 280 نفر از کام مرگ در سواحل مازندران/مدیریت یکپارچه و واحد سواحل برای هدفگذاری اقتصادی ضروری است

نجات 280 نفر از کام مرگ در سواحل مازندران/مدیریت یکپارچه و واحد سواحل برای هدفگذاری اقتصادی ضروری است
استاندار مازندران با بیان اینکه تاکنون جان 280 نفر از گردشگران توسط ناجیان غریق در سواحل استان نجات پیدا کرده است؛ گفت: در استان‌های ساحلی باید مدیریت کامل بر عهده استانداران باشد تا بتوانند بر اساس ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در هر استان، برای اقتصاد ساحل، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه آزاد سازی سواحل ،مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشتیم، گفت: در مرحله بعد می‌بایست پس از آزادسازی بستری  فراهم شود تا مردم بتوانند به سهولت از ساحل دریا استفاده کنند.

وی افزود: تعدادی از طرح‌های ایجاد مجتمع رفاهی و گردشگری را به مجموعه‌ای در استان برای هدف‌گذاری 8 نقطه ساحلی به میزان 16 میلیارد تومان واگذار کردیم که تا 15 روز آینده این طرح‌ها ایجاد می‌شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه با پیشنهاد استانداری، شهرداری‌های ساحلی، 2 پلاژ را در دستور کار خود قرارمی دهند، خاطرنشان کرد: البته در برخی از شهرها دو پلاژ توسط شهرداری در حال خدمات رسانی است و مابقی شهرداری‌ها نیز زودتر باید اقدام کنند.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: امسال جان 280 نفر از گردشگران توسط ناجیان غریق در سواحل استان نجات پیدا کرده است که تاکنون 57 درصد کاهش تلفات غریق را داشتیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه سواحل استان نیازمند مدیریت پایدار و واحد است، تاکیدکرد: سواحل در حال حاضر به لحاظ ساختاری متولی ندارد، هر چند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از منظر مالکیت و سندیت و صرفا از باب حفاظت محیط ساحل، متولی می‌باشد؛ ولو اینکه این سازمان، امکانات نگهداری و صیانت و نیز پاکسازی از سواحل را ندارد و جز و وظیفه این سازمان نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم اقتصاد ساحل در اختیار مردم قرار بگیرد می‌بایست مدیریت سواحل، واحد شود، گفت: در استان‌های ساحلی باید مدیریت کامل بر عهده استانداران باشد تا بتوانند بر اساس ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در هر استان، برای اقتصاد ساحل برنامه ریزی و هدف‌گذاری کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اقتصاد ساحل مورد تاکید مقام معظم رهبری است و حسب نظر معظم له از ظرفیت ساحل و دریا می‌بایست بهره مند شویم؛ گفت: با توجه به درخواست‌های فراوان از خارج و داخل کشور جهت سرمایه‌گذاری در سواحل، در صدد ایجاد بسترهای لازم برای جذب این سرمایه گذاری‌ها هستیم.

نماینده عالی دولت در استان، سامان دادن به وضعیت فرهنگی سواحل را یکی از مسائل مهم دانست و گفت: کشور ما، کشوری است اسلامی و باید با توجه به معیارهای اسلام، ساحل را در اختیار مردم قرار بدهیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه استان مازندران دیار علویان و ولایتمدار است لذا می‌بایست در سواحل، ارزش‌های دینی و اسلامی را رعایت شود؛ متذکر شد: مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به استان مازندران و استفاده از ساحل را دارند باید برای حفظ جانشان از مناطقی که طرح‌های ساماندهی اجرا می‌شود استفاده کنند تا در صورت بروز حادثه، تیم‌های امداد و نجات مستقر در این طرح‌ها سریعا وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.