کد خبر : 7219
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
110 views

استاندار مازندران:

قطار مبارزه با جنگل‌خواری به حرکت درمی‌آید/ پاک‌سازی وجب به وجب جنگل از وجود متجاوزان

قطار مبارزه با جنگل‌خواری به حرکت درمی‌آید/ پاک‌سازی وجب به وجب جنگل از وجود متجاوزان
استاندار مازندران گفت: قطار مبارزه با جنگل خواری به حرکت در می آید و به نقاط دیگر نیز می رسد لذا تمام وقت تلاش مان را باید برای اجرای این دستور معطوف کنیم .


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در جلسه قرارگاه صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی ،مبارزه با جنگل خواری ضمن اشاره به اینکه راهبرد عملی در صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی می بایست اجرایی گردد ، خاطرنشان کرد: تعرض به مجموعه منابع طبیعی و اراضی ملی طبق آمارهایی که نزدیک به واقعیت می باشد، همه مان را با یک ابر مسئله در این حوزه مواجه کرده است.

حسینی پور فلسفه وجودی قرارگاه صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی ،مبارزه با جنگل خواری را فرمان رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: بعد از سفر ریاست جمهور به منظور رسیدگی به گزارشی که فعالین محیط زیست درخصوص ساخت و سازهای داخل جنگل ها ، شخص رئیس دولت خطاب به استان های شمالی فرمان تشکیل این قرارگاه را دادند که توسط دفتر رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی ادامه داد :علت تشکیل این قرارگاه در استان اجرای دستور ریاست جمهور است که باید به عنوان یک فرصت مغتنم با توجه به سیاست های اعلام شده مورد توجه قرار گیرد

استاندار مازندران دستور رئیس جمهور دستوری واضح و روشن دانست و گفت: در مقوله مبارزه با جنگل خواری دستور رییس جمهور در حال حاضر معطوف به داخل جنگل ها می باشد و مطمئنا با اقداماتی که دراین خصوص انجام می شود ،قطارمبارزه با جنگل خواری به حرکت در می آید و به نقاط دیگر نیز می رسد لذا تمام وقت تلاش مان را باید برای اجرای این دستور معطوف کنیم .

حسینی پور با بیان اینکه موضوع محیط زیست و منابع طبیعی برای شخص اول مملکت یعنی مقام معظم رهبری مهم است ، تاکید کرد: مبارزه با جنگل خواری وساخت و ساز غیر مجاز در دل جنگل مسئله اول ما است و ضرورت دارد سایر مسئولین نیز نسبت به این مقوله حساسیت قائل شوند.

وی با اعلام اینکه زنگ خطر در مبارزه با جنگل خواری در استان به صدا درآمده است گفت:باید با استفاده از ابزارهایی که داریم ، صدای زنگ خطر در مبارزه با جنگل خواری به گوش همه برسد تا هم مسولین و هم مردم در این خصوص احساس تکلیف کنند تاوجب به وجب جنگل را پاکسازی کنیم.

این مسئول ادامه داد: بر حسب شناسایی هایی صورت گرفته و قوانین موجود همچون ماده 55 از ساخت و سازهایی که در حال انجام است نیز باید جلوگیری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در تخریب کردن حاکمیتی همه دستگاه ها باید پای کار باشند، اظهار کرد: از ظرفیت دهیاران بعنوان ماموران جهاد کشاورزی در توقف ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل ها باید استفاده شود.

وی ادامه داد : هر دهیار و یا مسئول دیگری که همکاری نکرد و در ارائه گزارشات واقعی ممانعت کرد مطمئنا برخوردی قاطعانه انجام می شود.

حسینی پور در اجرای این مهم دقت شود تا به روستائیان و ساکنین بومی ، قشر ضعیف جامعه ظلمی صورت نگیرد ،گفت: باید اول از همه به سراغ افراد که ویلای چند میلیاردی در دل جنگل احداث کردند رفت و پس از شناسایی هایی انجام شده، با استفاده از ظرفیت این کارگروه ، مصادیقی را برای اجرای حکم اماده داشته باشیم تا براین اساس بتوانیم اقدام عملیاتی کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد : طرحی مبتنی بر علم و قانون برای شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی جنگلی آماده شده است که ماحصل 30 سال تلاش و کار اجرایی در دستگاه های اجرایی می باشد و این طرح به سرعت باید به مرحله عملیاتی برسد .

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری برای اجرایی شدن ماده 100 و 99 توسط این قرارگاه باید در دستور کار قرار گیردتاکید کرد:هر دستگاهی که در اجرای این طرح تعلل کند، قاطع برخورد می کنیم .

استاندار مازندران تاکید کرد : مدیران در ادارات خود برای اجرای این امر مهم از افراد پاکدست استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.