کد خبر : 7469
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
148 views

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی گل‌وگیاه چالوس خبر داد:

کاهش انگیزه تولید در پی لغو معافیت بیمه‌ای و نبود حمایت/صادرات گل‌وگیاه سیر نزولی دارد

کاهش انگیزه تولید در پی لغو معافیت بیمه‌ای و نبود حمایت/صادرات گل‌وگیاه سیر نزولی دارد
شاهرخ اقبالی‌فر از کاهش انگیزه تولید فعالان گل‌وگیاه در سایه نبود حمایت‌ها، لغو معافیت‌بیمه‌ای کارفرمایان و افزایش 4 برابری هزینه‌ها خبر داد و گفت: در گذشته صادرات این محصولات از رونق مطلوبی برخوردار بود، اما هم اکنون با رکود صادرات مواجه هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ شاهرخ اقبالی‌فر مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی گل‌وگیاه چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  180 تولیدکننده گل‌وگیاه در شهرستان چالوس وجود دارند که نزدیک به 100 واحد در حال حاضر فعال هستند.

وی افزود: تورم فعلی بازار در کنار افزایش هزینه تولید، موجب کاهش رغبت تولیدکنندگان این حوزه شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی گل‌وگیاه چالوس، خاطرنشان کرد: از سویی دیگر فروش محصولات نیز به نسبت سالیان گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

اقبالی‌فر از افزایش 4 برابری هزینه تولید فعالان تولید گل‌وگیاه نسبت به سالیان اخیر خبر داد و گفت: معمولا تکثیر ما بذری نیست و عمدتا قلمی است که در کنار واردات کشور ما توان تولید آن را نیز دارد.

وی تصریح کرد: در گذشته صادرات این محصولات از رونق مطلوبی برخوردار بود، اما هم اکنون با رکود صادرات مواجه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی گل‌وگیاه چالوس، ادامه داد: کشورهای عربی و ارمنستان از مشتریان خوب تولیدت گل‌وگیاه فعالان این حوزه در شهرستان چالوس بودند که اکنون میزان صادرات به حداقل خود طی سالیان اخیر رسیده است.

اقبالی‌فر بیان کرد: تولیدکننده نیاز به حمایت دارد و وقتی حمایت چه در سطح شهرستانی و چه در سطح استانی به خوبی صورت نگیرد، تولیدکننده ناچاز دلسرد می‌شود و انگیزه خود را از دست می‌دهد.

وی عنوان کرد: بیشترین نیاز ما به حمایت ارگان‌های دولتی از تولیدکنندگان بر می‌گردد و اگز از این طریق مورد حمایت قرار بگیریم، قطعا شاهد رونق تولید و حتی صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی گل‌وگیاه چالوس، تاکید کرد: در حال حاضر، بیمه به بزرگ‌ترین مشکل فعالان این حوزه مبدل شده است و متاسفانه معافیت بیمه‌ای کارفرمایان حوزه گل‌وگیاه حذف شده است و اعتراضات ما چه در سطح استانی و چه در سطح ملی تا به امروز، نتیجه‌ای نداشته است.

اقبالی‌فر متذکر شد: در حالی که پیش از این و بر اساس معافیت بیمه‌ای، کارفرمایان از پرداخت حق بیمه برای تا سقف بکارگیری 5 کارگر معاف بودند، اما متاسفانه از بهمن‌ماه سال گذشته جلوی این معافیت گرفته شده است.

وی یادآور شد: با حذف معافیت بیمه‌ای از اواخر سال گذشته، حق بیمه پرداختی از سوی کارفرمایان برای هر نفر از 300 هزار تومان با رشد نزدیک 6 برابری به یک میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.