کد خبر : 7521
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
159 views

ریزش پروژه 20 ساله در آستانه افتتاح؛

ریزش دیواره پل کمربندی فریدونکنار/ فرماندار خواستار برخورد با متخلفان شد

ریزش دیواره پل کمربندی فریدونکنار/ فرماندار خواستار برخورد با متخلفان شد
امروز قسمتی از دیواره پل کمربندی فریدونکنار که هنوز پس از 20 سال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نرسیده ریزش کرد.

به گزارش تیتر شمال؛ امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه قسمتی از دیواره پل کمربندی فریدونکنار که هنوز پس از ۲۰ سال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نرسیده ریزش کرد.

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص این اتفاق اظهارکرد: متاسفانه ساعاتی قبل تعدادی از دیواره‌ جنوب غربی پل کمربندی سقوط کرده که بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به همراه مسئولان مربوطه در محل حاضر شدیم تا بررسی‌های اولیه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص اتفاق رخ داده باید مسئولان راه و شهرسازی، پیمانکار، ناظر و تمام افرادی که در این سال‌ها مسئولیت نظارت بر این پروژه را داشتند پاسخگو باشند.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: معاون عمرانی فرمانداری و کارشناسان برای بررسی فنی این اتفاق مامور شدند تا اقدامات و گزارشات لازم را انجام دهند.

ابراهیم‌نژاد گرجی با ابراز گلایه از مسئولان راه و شهرسازی گفت: درحالی که این پروژه متعلق به این مجموعه است اما مسئولان راه و شهرسازی امروز پس از حدود سه ساعت که این اتفاق رخ داد درمحل حاضر شدند.

وی تاکید کرد: از مسئولان قضایی خواستارم که پس از بررسی صورت گرفته اگر محرز شد که فرد یا افرادی در این پروژه تخلف و جرمی را مرتکب شدند برخورد سختی با آن‌ها صورت گیرد.

فرماندار فریدونکنار افزود: این اطمینان را به مردم می‌دهم که در دولت آیت‌الله رئیسی با پیمانکارانی که پروژه در دست اجرا دارند و تخلفی مرتکب شوند مماشات صورت نمی‌گیرد چراکه ایمنی و جان مردم برای ما بسیار ارزشمند است.

ابراهیم‌نژاد گرجی یادآورشد: از ابتدای اینکه بنده مسئولیت فرمانداری فریدونکنار را قبول کردم فشار رسانه‌ای در شهرستان وجود داشت تا پل افتتاح شود و البته برخی هم ما را متهم به بازی‌های سیاسی می‌کردند تا افتتاح کمربندی را به نام خود بزنیم اما به محض اینکه متوجه اشکالات ایمنی شدیم از افتتاح پل ممانعت صورت گرفت تا تمام موارد ایمنی انجام شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی نواقص ایمنی عرشه پل برطرف شد که مسئولان راه و شهرسازی با اطمینان خاطر به آقای استاندار گفتند که تا عید قربان تمام نواقص پل برطرف می‌شود که نتوانستند این کار را انجام دهند و ما در فرمانداری از آقای استاندار خواستیم که زمان افتتاح را به تعویق بیاندازند تا تمامی اشکالات رفع شود.

فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: تمام نواقص پل کمربندی باید به‌صورت کامل برطرف شود و زمانی که همه کارشناسان به این نتیجه برسند که پل دیگر اشکالی ندارد، بهره‌برداری از آن امکان‌پذیر خواهد بود.

ابراهیم‌نژاد گرجی در پاسخ به این سوال که علت سقوط تعدادی از دیواره پل کمربندی چه چیزی بوده است؟ خاطرنشان کرد: بنابر نظر کارشناسان فنی، به علت فرونشست کلاف‌های بتنی که در رودخانه زیر پل قرار گرفته و غیر اصولی عمل کردن اصلاح دیواره توسط پیمانکار تعدادی از این دیواره فروریخت.

وی تصریح کرد: البته بر اساس نظر کارشناسان ریزش این دیواره ارتباطی با نقص عبور و مرور پل ندارد اما رودخانه‌ای که زیر پل وجود دارد خطرناک است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.