کد خبر : 7913
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۰۱
129 views

مازندران در یک‌سالگی دولت سیزدهم؛

تحقق آرزویی دیرینه با استقرار 3 بالگرد امدادونجات/بزرگ‌ترین پروژه جمعیت هلال احمر مازندران در دولت سیزدهم رقم می‌خورد

تحقق آرزویی دیرینه با استقرار 3 بالگرد امدادونجات/بزرگ‌ترین پروژه جمعیت هلال احمر مازندران در دولت سیزدهم رقم می‌خورد
در دولت سيزدهم، گام‌های موثری در حل چالش‌های دستگاه‌های امدادی و اورژانس مازندران برداشته شده است که در این گزارش به بررسی این عملکرد خواهیم پرداخت.


به گزارش تیتر شمال؛ كمبود پايگاه اورژانس، تجهيزات، آمبولانس و امداد هوايي، سال‌ها  گریبان‌گیر  استان مازندران بود كه اثرات سوء فراوانی نیز در كيفيت ارائه خدمات به شهروندان و مسافران برجای می‌گذاشت.

در اين ميان با توجه به اينكه استان مازندران یک استان گردشگرپذير با حضور سالانه حدود 20 الی 25 ميليون مسافر محسوب می‌شود، همواره این استان در صدر جدول تصادفات، آمار مرگ و مير و سوانح جاده‌ای، جرح و نقض عضو در سطح کشور قرار دارد و با توجه به ترافيک سنگين در غالب محورهای مواصلاتی این استان به ویژه در پیک مسافرت‌ها، بحث امدادهوايی همواره از مطالبات جدی یک دهه اخير دستگاه‌های امدادی و اورژانس بوده است كه در دولت سيزدهم و با پيگيري‌های جهادی نماينده عالی دولت در استان، گام‌های موثری در اين راستا برداشته شد.

* 20 پایگاه شهری و جاده‌ای در مازندران احداث می‌شود
رضا حبیبی‌ساروی رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد در دولت سیزدهم، اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از 20 پروژه ساخت پایگاه‌های اورژانس 115 شهری و جاده‌ای در دست انجام قرار دارد که از این تعداد، موارد قابل توجهی به دست خیرین استان در حال ساخت است.

وی افزود: هم اکنون یکی از پایگاه‌های نمونه اورژانس استان در بلده به صورت ترکیبی  که در بخش ابنیه با کمک یکی از خیرین منطقه و در بخش تجهیزات تخصصی و آمبولانس با مشارکت اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که هم اکنون در استان به شدت احساس نیاز می‌شود، بحث ارتقای تعداد و خدمات اورژانس 115 در شهرهای با ماموریت بسیار بالا نظیر ساری، قائم‌شهر و آمل است.

حبیبی‌ساروی با این توضیح که از دیگر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده طی این مدت، به شهرستان‌های ساری و چالوس تعلق دارد؛ گفت: در مرکز استان نیز به صورت ترکیبی و  به کمک یکی از خیرین و مشارکت  اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال ساخت یک پایگاه اورژانس در منطقه بلوار کشاورز هستیم که ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

*بهره‌برداری از 4 پایگاه شهری و جاده‌ای تا پایان امسال
وی در ادامه به احداث و بهره‌برداری از یک پایگاه اورژانس در شهرستان نور طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایگاه‌ شهری تنکابن، پایگاه شهری کوی فروردین قائم‌شهر، پایگاه شهری دو بهشهر و پایگاه جاده‌ای نارنجستان آمل از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

* 20 بیمارستان مازندران تا پایان امسال مجهز به پایش تصویری می‌شوند
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران، پایش تصویری بیمارستان‌های استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی یکسال اخیر عنوان و اعلام کرد: تاکنون و در فاز نخست، پایش تصویری در 6 بیمارستان استان انجام  و امیدواریم تا پایان امسال با اتمام فاز 2 و 3، این تعداد به 20 بیمارستان برسد.

حبیبی‌ساروی مطرح کرد: حسب ارتقای کیفی و کمی خدمات و توان عملیاتی اورژانس در استان، طی یکسال اخیر 6 دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس 115 استان اضافه شده است که تا دو ماه آینده این تعداد به 10 دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: فاز اول توزیع این موتورلانس‌ها در شهرهای پر ترافیک ساری، قائم‌شهر، آمل اتفاق خواهد افتاد و در نیمه امسال این اتفاق را در شهرهای غربی استان شامل عباس‌آباد، چالوس، نوشهر و سلمان‌شهر شاهد خواهیم بود.

*تجهیز اورژانس مازندران به 10 دستگاه موتورلانس تا پایان امسال
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران، با بیان اینکه دو پایگاه اورژانس در شهر بابلسر و محور جواهرده به رامسر در حال ساخت است؛ اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری این دو پایگاه شاهد بهبود خدمات اورژانس در این منطقه از استان خواهیم بود.

* تحقق آرزویی دیرینه با استقرار 3 بالگرد امدادونجات
حبیبی‌ساروی، رونمایی از  اطلس مخاطرات و تحلیل 20 ساله  استان را یکی از اقدامات برجسته در سطح ملی برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور مطابق با تکالیف قانونی مدیریت بحران این اطلس تدوین شد تا بتواند مورد استفاده سیاست‌گذاران و دستگاه‌های اجرائی قرار گیرد و خوشبختانه به عنوان نمونه پایلوت کشوری مورد استفاده سایر استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به همت استاندار مازندران خوشبختانه از سال گذشته، امداد هوایی و استقرار 3 بالگرد هوایی امدادونجات در استان ممکن شد که نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب و تجدید رویه در امدادهای فوریتی ایفا کرد.

* انجام 6 هزار عملیات امدادونجات هلال احمر مازندران طی یکسال اخیر
فخاری‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات این نهاد در طی عمر یکساله دولت سیزدهم، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، مازندران جزو استان‌های پرحادثه و خطرخیز در حوادث جاده‌ای، سیل، برف و بوران و اتفاقاتی نظیر گمشدگی، جنگل و آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

وی افزود: طی یک سال اخیر، بیش از 6 هزار عملیات از سوی جمعیت هلال احمر مازندران انجام شده است که با 12.7 درصد و 22.7 درصد بیشترین حادثه کشور را این استان به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع حوادث و تعدد اتفاقات، دستگاه‌های امدادی و جمعیت هلال احمر به تناسب این نیازها وارد عمل می‌شود که در این راستا، 34 پایگاه دائمی در محورهای مازندران مستقر شده است که به صورت شبانه‌روزی اقدامات و خدمات امدادونجات را در حالذ انجام هستند.

* نقش موثر بالگرد هوایی در عملیات‌های متنوع هلال‌احمر
فخاری‌ ادامه داد: خوشبختانه داشتن یک بالگرد هوایی کمک بسیار موثری در عملیات‌های جمعیت هلال احمر مازندران با توجه به ترافیک و موقعیت جغرافیایی این استان کرده است.

وی عنوان کرد: طی سال 1400 تا 5 ماهه امسال، عملیات‌های فراوانی در بحث امدادونجات کوهستان به ویژه سوانح رخ داده در ارتفاعات دماوند و علم‌کوه کلاردشت به صورت هوایی انجام گرفته است که منجر به نجات جان آسیب دیدگان و خدمات فوری به مجروحان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، اعلام کرد: به کمک همین بالگرد، کمک‌های فراوانی چه در حوزه درمانی و چه  آذوقه به سیل‌زدگان اخیر غرب استان و روستاهای بالادست چالوس انجام گرفت.

فخاری‌ مطرح کرد: بیش از 2 هزار امدادگر تخصصی را جهت تیم‌های واکنش سریع تربیت کرده‌ایم تا بتوانیم در شرایط سخت و اتفاقات غیرمترقبه خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

* جذب 32 میلیارد تومان اعتبار، دستاورد سفر رئیس جمهور به مازندران
وی در ادامه با تشگر و قدردانی از حمایت‌های حسینی‌پور استاندار مازندران در امنیت و اهتمام به حوزه امدادونجات استان، تاکید کرد: برای نخستین بار طی چهار دهه از انقلاب در دولت سیزدهم شاهد جذب بیش از 32 میلیارد تومان نقد اعتبار در سفر رئیس جمهور به مازندران بودیم که موجب تجهیز و تکمیل پایگاه‌های امدادونجات ما در کل استان شد.

* احداث بزرگ‌ترین پروژه جمعیت هلال احمر مازندران در دولت سیزدهم رقم می‌خورد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، تصریح کرد: در همین راستا، بیش از 7 پروژه عمرانی را کلید زده‌ایم که مهمترین پروژه عمرانی و مجتمع بزرگ آموزشی و درمانی ما در بابلسر با 12 طبقه در حال احداث است که بزرگ‌ترین پروژه جمعیت هلال احمر مازندران طی چهاردهه انقلاب محسوب می‌شود که در دولت سیزدهم رقم خورده است.

فخاری‌،  اجرای طرح ملی خانه هلال را از جمله اقدامات بسیار مهم طی عمر یکساله دولت سیزدهم در استان مازندران برشمرد و متذکر شد: استان مازندران به عنوان استان پیشرو و ابداع کننده این طرح درکشور هم اکنون 320 خانه هلال روستایی و شهری را در استان شکل داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.