کد خبر : 7952
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
125 views

در نخستین روز از هفته دولت؛

چهار طرح اقتصادی و عمرانی بندر امیرآباد باحضور استاندار مازندران بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد

چهار طرح اقتصادی و عمرانی بندر امیرآباد باحضور استاندار مازندران بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد
دو طرح اقتصادی ساخت سیلو نگهداری غلات و بهسازی و ۲ طرح عمرانی و ورزشی در اولین روز هفته دولت باحضور استاندار مازندران افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش تیتر شمال؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح های اقتصادی و زیرساختی در بندر امیرآباد ۱۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدعلی اصل سعیدی پور، اتمام، بهینه سازی و تجهیز سالن ورزشی در ضلع غربی بندر با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین تعمیرات اساسی میدان مسیر ورودی، ساماندهی فضای سبز و محوطه های عملیاتی با ۳۹ میلیارد تومان اعتبار، تعمیرات اساسی ابنیه بندر باهدف بهبود شرایط کیفی و افزایش طول عمر ساختمان ها و بهره برداری انبارها و ساختمان ها را از جمله طرح های افتتاح شده برشمرد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی سیلوی نگهداری غلات با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ظرفیت نگهداری ۳۰ هزار تن و اشتغالزایی برای ۱۴ نفر در اولین روز هفته دولت در بندر امیرآباد آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد تصریح کرد: همچنین سیلو نگهداری غلات با هزینه اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با ظرفیت نگهداری ۳۵ هزار تن و اشتغالزایی برای ۲۲ نفر از دیگر طرح های بهره برداری شده، در این بندر بوده است.

گفتنی است، بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و رشد تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آنکه یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.
اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.