کد خبر : 8134
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
132 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

آغاز عملیات زیرسازی و آسفالت روستای “نفت‌چال” سوادکوه شمالی از فردا

آغاز عملیات زیرسازی و آسفالت روستای “نفت‌چال” سوادکوه شمالی از فردا
با دستور استاندار مازندران، عملیات زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی روستای نفت چال سوادکوه شمالی که در شمار مطالبات جدی اهالی این روستا قرار داشت در سفر امروز حسینی پور به نفت چال از فردا آغاز می‌شود. ‎


به گزارش تیتر شمال؛ امروز و همزمان با آخرین روز از هفته دولت، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران با حضور در سوادکوه شمالی به روستای نفت چال این شهرستان رفت تا از نزدیک از مشکلات عدیده این روستای محروم مطلع شود.

استاندار مازندران پس از این بازدید در جمع اهالی نفت چال، موضوع تامین آب را از دیگر خدمات مهم و اساسی زیربنایی این روستا دانست و یادآور شد: محرومیت این روستا و ضرورت حل برخی مشکلات زیربنایی ما را به اینجا کشاند و با اقدامات خوبی که در یکسال گذشته انجام شده و اقدامات منطقه‌ای که در آینده مشکل آب در این روستا حل خواهد شد.

وی به مشکل طرح هادی این روستا اشاره کرد و با بیان این که یکی از سیاست های ما در دولت سیزدهم توجه به روستاها و احیای اقتصاد مناطق روستایی و محروم است، ابراز داشت: با اجرای طرح های عمرانی و توسعه خدمات زیربنایی، مهاجرت معکوس صورت گیرد و تاکنون ۹۶ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردارند.

استاندار تاکید کرد: وضعیت حال حاضر طرح هادی روستاها را با اقدامات جهادی تغییر خواهیم داد و مشکلات روستاها را برای ساکنان واقعی روستاها حل خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در مازندران، اقدامات و خدمات نظام و دولت های پس از انقلاب به روستاها را را ارزنده توصیف کرد و افزود: با اینهمه در بهره گیری از ظرفیت‌های روستاها غفلت شد و مولفه ها و مزیت های اقتصاد روستایی بالفعل نشد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که در این روستا مشکلی دارد با هماهنگی و جمع بندی دهیار به بخشداری تحویل دهد تا ما در استان آن را بررسی و حل و فصل کنیم.

حسینی پور، رویکرد دولت سیزدهم را حل مسئله دانست و گفت: ما تاکنون به وعده های خود عمل کردیم و به وعده خود به اهالی این روستا نیز عمل خواهیم کرد.

وی با بیان این که نمی شود که به روستایی برویم و مشکلات در آن روستا باقی بماند، اظهار داشت: مسیر ۲۰۰۰ متری آسفالت این روستا نیز باید قبل از فصل سرما انجام شود.

استاندار با بیان این که شخصیت ممتاز آیت الله صالحی که از اهالی بزرگوار این روستا بود به نفت چال و منطقه ابهت و عظمت می بخشد، تصریح کرد: این روستا باید برای سایر روستاهای منطقه الگو باشد.

او افزود: اولویت برخورداری و بهره مندی از مزایای سد شهید صالحی با روستائیان منطقه است و این روستا باید به یک مقصد گردشگری مبدل شود.

استاندار مازندران در این روز همچنین از تصفیه خانه آب سد شهید صالحی سوادکوه شمالی بازدید کرد.

تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و این پروژه برای تکمیل به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

گفتنی است استاندار مازندران در بخش پایانی این سفر با خانواده شهید صفرعلی رجب‌پور دیدار و از پدر و مادر این شهید با تقدیم لوحی تجلیل کرد.

شایان ذکر است به دستور حسینی پور ۵۰ میلیون تومان جهت مرمت خانه پدرومادر این شهید معزز اختصاص داده شد.

در این بازدید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، شاه پری، بازرس و مسئول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران، عالیشاه، مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) مازندران، بریمانی، مدیرکل بهزیستی، پیرفلک، سرپرست فرمانداری سوادکوه شمالی، امام جمعه سواد کوه شمالی ، برارزاده، مدیر عامل شرکت آبفا استان، آسمانی مقدم، مدیر کل بنیاد مسکن و برخی مدیران شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.