کد خبر : 8255
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
136 views

بررسی مسائل و مشکلات بخش هزار جریب نکا با حضور استاندار مارندران

بررسی مسائل و مشکلات بخش هزار جریب نکا با حضور استاندار مارندران
استاندار مازندران در ادامه حضور در نقاط محروم و کم‌برخوردار استان، برای دومین بار با هدف نظارت بر حسن اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به بخش هزار جریب شهرستان نکا رفت و به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی مردم روستاهای این بخش پرداخت.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، نشست بررسی و حل مشکلات روستاهای بخش هزارجریب نکا با حضور استاندار مازندران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مشاور استاندار در امور روحانیت، فرمانده انتظامی استان، فرماندار شهرستان نکا و برخی از مسئولان برگزار شد.

در این نشست روسای شورا و دهیاران ۱۰ روستای این بخش، مشکلات و دغدغه های خود اعم از آسفالت راه روستایی، آب شرب، بازنگری طرح هادی، بوم گردی و غیره را بیان کردند که دستورات لازم جهت حل مشکلات مطرح شده، توسط مقام عالی دولت در استان صادر شد.

بررسی مسایل و مشکلات بخش هزار جریب نکا با حضور استاندار مارندران

همچنین با دستور استاندار مازندران مقرر شد، همایش آمایش توسعه بخش هزارجریب نکا با محوریت کشاورزی و گردشگری به میزبانی یکی از روستاها در آینده برگزار شود.

استاندار مازندران در این روز در راستای نظارت بر حسن اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، از بخش هزار جریب نکا بازدید و مشکلات مطروحه در این بازدید را بررسی کرد.

حسینی پور در این بازدید میدانی تصمیات لازم درخصوص اجرای پروژه ها را اتخاذ و ابلاغ کرد.

استاندار مازندران در این روز همچنین از محور مواصلاتی نکا – بهشهر – دامغان بازدید کرد و در پی این بازدید؛ آسفالت این محور در دستور کار معاونت عمرانی قرار گرفت.

شرکت و سخنرانی در یادواره شهدا و علمای روستای بادابسر شهرستان نکا از دیگر برنامه های استاندار مازندران در این روز بود.

استاندار مازندران در نخستین روز امسال نیز به همراه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به بخش هزارجریب شهرستان نکا سفر کرده بود تا سال جدید را با گره‌گشایی از مشکلات مردم این منطقه محروم آغاز کند، سفری که با دریافت حدود ۴۰۰ نامه مردمی پایان یافت.

سیدمحمود حسینی پور را در این سفر ۵۰ تن از مدیران کل دستگاه های اجرایی همراهی کردند و طبق برنامه ریزی هر یک از مدیران کل هم موظف به سرکشی از سه روستا شدند تا مشکلات مردم را احصاء و به نماینده عالی دولت گزارش کنند.

در مجموع نمایندگان استاندار به تمامی ۶۳ روستای هزار جریب رفتند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و نامه های مردمی را هم که خطاب به استاندار نوشته شده بود ، جمع آوری کردند.

در این سفر تصمیمات مهمی برای رفع محرومیت این بخش اتخاذ شد؛ سفری که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اطلاع از برگزاری این سفر در نخستین روز سال ضمن تقدیر از استاندار مازندران، این اقدام را ارزشمند دانستند و بر تداوم این گونه سفرها و حضور در بین مردم تاکید کردند.

گفتنی است منطقه هزارجریب قدیم از سوادکوه، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، تا منطقه جنوب کردکوی در استان گلستان و بخشی از سمنان است که بخش هزارجریب به طور اخص با ۶۳  روستا و حدود ۱۴ هزارنفر جمعیت در جنوب شرقی نکا واقع شده و ۸۸۴ کیلومتر مربع وسعت دارد و ۶۵ درصد شهرستان ۱۲۰ هزارنفری نکا در شرق مازندران را شامل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.