کد خبر : 8491
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
125 views

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

برگزاری ۷ جشنواره در اشکواره حسینی/ مازندران مهد هنرمندان علوی است

برگزاری ۷ جشنواره در اشکواره حسینی/ مازندران مهد هنرمندان علوی است
جوادی با اشاره به اینکه ۷ جشنواره در اشکواره حسینی تلفیق شده است؛ گفت: مازندران مهد هنرمندان علوی است.

به گزارش تیترشمال؛حسین جوادی مدیرکل ارشاد مازندران در مراسم اختتامیه پنجمین اشکواره حسینی در آمل اظهار کرد: ما هنرمندان زیادی در استان داریم که بخشی از آنان در این مراسم حضور دارند.

وی افزود: هنرمندانی که از مخاطبان خود، اشک گرفتند و هنر را در جای خود استفاده کردند.

مدیرکل ارشاد مازندران خاطرنشان کرد:عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام را در میان این هنرمندان به وضوح مشاهده کردم و مازندران مهد هنرمندان علوی است.

این مسئول ادامه داد: ما هنرمندی را در مازندران نداریم که مسیر دیگری را برود و در مدت اخیر اتفاقات بزرگی را توسط همین هنرمندان رقم زدیم.

جوادی گفت: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اهالی متعهد و ارزشی هستند و اتفاقات موثر و بزرگی را در این ایام رقم زدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: از ۲۹ استان کشور، اثر به دبیرخانه پنجمین اشکواره ارسال شده است؛ افرادی که در جشنواره‌های بین المللی حضور داشتند و با موج عظیمی از هنرمندان مواجه هستیم.

این مسئول افزود: این اشکواره که در ۷ بخش به صورت یکجا برگزار شده است نشان از کار بزرگ انجام شده در این جشنواره است.

جوادی عنوان کرد: آثار طی دو ماه در قالب فرهنگ عاشورایی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی و مدافعان حرم توسط دبیرخانه جمع آوری شد و از آثار برتر در این مراسم تجلیل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه امروزه زبان هنر می‌تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد و بسیاری از زیبایی‌های دینی، اجتماعی، مذهبی و آئینی را به نمایش درآورد، یادآور شد: همچنین زبان هنر بسیاری از مسائل، مشکلات و معضلات جامعه را می‌تواند نمایان کند و برای آنها راه حل مؤثر تعریف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: برگزاری اشکواره حسینی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا با استقبال چشمگیر هنرمندان از ۲۹ استان و ۶ کشور دنیا می‌تواند دستاورد بزرگی را رقم زند.

این مسئول اعلام کرد: با اشاره به برگزاری این رویداد مهم از ۲۸ شهریور تا ششم مهر امسال به میزبانی شهرستان آمل، گفت: هنرمندان آثار خود را در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه با گستره ملی و فراملی در این رقابت مهم شرکت دادند.

انتهای پیام//

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.