کد خبر : 8880
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
128 views

 استاندار مازندران:

۷۰ درصد دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر مازندران مصرف مواد مخدر صنعتی داشتند

۷۰ درصد دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر مازندران مصرف مواد مخدر صنعتی داشتند
 استاندار مازندران وضعیت اعتیاد در استان را نامطلوب عنوان کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر بیش از ۷۰ درصد دستگیرشدگان، مصرف مواد مخدر صنعتی داشتند که نشان از مصرف و سهولت دستیابی به مواد مخدر در استان دارد.


به گزارش تیترشمال؛ سید محمود حسینی پور عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: وضعیت مواد مخدر استان در تمامی ابعاد آن را نباید صرفاً بر اساس آمارها کمی و گزارش های عددی سنجید.

وی بر واقعی و عینی گرایی در موضوع اعتیاد در استان تاکید و بیان کرد: شاید بهتر از هر کسی وضعیت اعتیاد در استان را دستگاهها و مدیران به عنوان کارشناسانی در قالب مدیریت بتوانند به صورت ملموس ببینند که نیازمند متوجهی جدی و تحولی بنیادین است.

استاندار مازندران با بیان اینکه از لحاظ واقعیت وضعیت خوبی در استان نداریم، گفت: منظور ما از وضعیت نامناسب این نیست که تاکنون موفقیتی بدست نیامده است، بلکه به این معناست که ما با ایده آل که همان جامعه ای عاری از اعتیاد بر مبنای باورهای دینی و اعتقادی و مسئولیت خود هستیم فاصله داریم.

حسینی‌پور به متنوع شدن موضوع اعتیاد در نسل حاضر و تنوع مواد مصرفی مخدر اشاره کرد و افزود: امروز برخلاف گذشته علاوه بر تنوع در نوع مواد مخدر، شاهد مصرف این مواد در طیف وسیعی از افراد جامعه به خصوص در نسل جوان و حتی نوجوان و دانش‌آموز هستیم.

وی جامعه جوان را مورد تهدید مواد مخدر به خصوص از نوع صنعتی دانست و بیان کرد: اگر قرار باشد از وشعیت کنونی راضی باشیم دیگر نیازی به جلسات نیست و باید این مسئله را رها کنیم. اما گر بخواهیم واقعیت جامعه را ببینیم با چهره ای متفاوت از آمارها و ارقام مواجه هستیم.

استاندار مازندران با انتقاد از اینکه مدیران چشمان خود را بر بسیاری از مسائل بسته‌اند، گفت: در هر سفر شهرستانی که رفتیم حجیم‌ترین درخواست مردم ایجاد اشتغال برای جوانان جهت جلوگیری از اعتیاد را این نسل است.

احساس ناامنی جلوتر از ناامنی

حسینی پور همچنین از وضعیت نامناسب فضای ناامنی ناشی از رفتار معتادان هنجار شکن انتقاد کرد و افزود: امروز این معتادان ظاهر برخی از مناطق شهری ما را بد جلوه می دهند و ایجاد احساس ناامنی می کنند.

وی احساس ناامنی را بیش از خود ناامنی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه احساس ناامنی از فردی به فرد دیگر و وارد خانواده می شود و به طور کل یک جامع کوچک مانند یک شهر را ناامن می کند.

استاندار مازندران انتصاب مدیران حوزه مواد مخدر را بر مبنای تحول در این حوزه دانست و تاکید کرد: باید به طور واقعی مازندران به استانی فاقد معتاد و اعتیاد بشود. اینکه چه زمانی به این هدف می رسیم نامعلوم است اما باید برای آن هدف گذاری شود و بر اساس برنامه رفتار کرد.

برابر مردم مسئولیم/ یک مورد اعتیاد در مازندران نیز اضافی است

حسینی پور همه دستگاهها را برای مبارزه با امر اعتیاد مسئول دانست و گفت: هیچ نهادی نباید در این مسئله احساس بی مسئولیتی کند و باید همه وارد میدان شوند. هیچ مازندرانی و گردشگری در استان نباید احساس ناامنی کند و تا رسیدن به این هدف باید همه در تکاپو باشند.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک مورد اعتیاد در مازندران نیز اضافه است افزود: نباید همواره بر رفتار درمانی تکیه کرد و باید وارد فرایند پیشگیری شد تا این پدیده شوم به طور کامل برچیده شود.

استاندار مازندران همچنین بر تحقیق در حوزه دانش آموزی و دانشجویی مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ما و تمامی میران در برابر خانواده ها مسئول هستند زیرا آنها جوانان پاک خود را ه ما مسئولان جامعه تحویل می دهند و کم کاری ما باعث افتادن جوانان به دامان اعتیاد می شود.

طبق آمار رسمی اکنون ۶۶ هزار نفر از معتادان در استان با دارو تحت درمان قرار دارند که حدود هشت هزار نفر از معتادن استان نیز با مصرف داروی بوپرونورفین در حال ترک هستند. همچنین در زمان حاضر ۶۸ درصد زندانیان استان به موادمخدر اعتیاد دارند.

پیشتر پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که پارسال ۸۵ معتاد در این استان براثر سوء مصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند که ۷۲مرد و مابقی زن بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام//

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.