کد خبر : 9024
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۲
213 views

گلایه مردم از چندبرابرشدن قبوض تلفن خانگی؛

توضیح مدیرعامل مخابرات مازندران درباره چرایی افزایش قبوض تلفن ثابت

توضیح مدیرعامل مخابرات مازندران درباره چرایی افزایش قبوض تلفن ثابت
در حالی مردم از قبوض دو ماه اخیر تلفن ثابت متعجب و گلایه مند هستند که به گفته مدیرعامل مخابرات مازندران افزایش تعرفه به صورت ملی مصوب شده است و نرخ هزینه اولیه خدمات صوتی به مشترکین مازندرانی برای مرکز استانی‌ها 15 هزار تومان و سایر شهرها 10 هزار تومان تعیین شده است.


به گزارش تیترشمال؛ در روزهای گذشته پیامک‌های قبض تلفن ثابت در مازندران باعث شگفتی و تعجب مشترکان شده است.

تعداد زیادی از مخاطبان از افزایش تا 20 هزارتومانی قبض تلفن ثابت‌شان متعجب شده‌اند و  گلایه کردند  هرچند خط تلفن ثابت برای آن‌ها قطع بوده و هیچ تماسی نداشته‌اند اما حالا باید صورت حساب ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی را پرداخت کنند!

با این که تقریبا هیچ کسی نمی‌دانست بند اضافه شده به قبض‌های تلفن ثابت با عنوان «خدمات مکالمه صوتی» اصلا چه معنایی می‌دهد اما بسیاری مجبور شدند برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن مخابرات‌شان این قبض‌ها را پرداخت کنند و  همین پرداخت‌های اجباری هم گلایه‌های زیادی را به دنبال داشته است.

علی نوروزی مدیرعامل منطقه مخابرات مازندران که در نشست خبری شهریورماه امسال از عدم تغییر 13 ساله تعرفه گلایه کرده بود و خواستار تحقق این تغییر برای جبران هزینه‌های نگهداری هنگفت مخابرات شده بود؛ در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در توضیح این افزایش قیمت یکباره و کمی هم در سکوت خبری، اظهار کرد: برای دومین ماه شاهد اعمال تعرفه‌های جدید در قبوض مشترکین تلفن ثابت هستیم.

وی افزود: طبق آنچه اعلام شده است مشترکین می‌بایست به ازای استفاده دو هزار و 600 دقیقه مکالمه  مبلغ 10 هزار تومان پرداخت کنند که چه از این میزان دقیقه، مکالمه استفاده کنند و چه نکنند می بایست این مبلغ را به عنوان کارکرد اولیه خدمات صوتی محسوب و هزینه از مشترکی دریافت می‌شود.

مدیرعامل منطقه مخابرات مازندران، خاطرنشان کرد:  هزینه نگهداری هر خط 27 هزارتومان است ولی درآمد همان خط تا پیش از این حدود 4500 تومان بوده یعنی چیزی حدود یک هفتم؛ اما اکنون این میزان نرخ اصلاح شده و درآمد خطوط به حداقل 10 هزار تومان رسیده است.

نوروزی تصریح کرد: در استان مازندران به جز مرکز استان که نرخ هزینه اولیه خدمات صوتی به مشترکین، 15 هزار تومان و در مابقی شهرها، 10 هزار تومان است.

وی در خصوص گلایه برخی مشترکین بابت صدور قبض برای تلفن‌هایی که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود؛ پاسخ داد: این دسته از مشتریان که استفاده‌ای از تلفن ثابت ندارند بهتر است که تلفن‌هایشان را به مخابرات، پس دهند، ما نمونه‌های فراوانی داریم که مشترکی هیچ استفاده‌ای از تلفن ثابت خود ندارد اما مشترکی در همسایگی او ماه‌ها در نوبت تلفن ثابت است.

مدیرعامل منطقه مخابرات مازندران، گفت: ما از مشترکینی که هیچ استفاده‌ای از تلفن ثابت ندارند تقاضا می‌کنیم با پس دادن این خطوط به مخابرات، بگذارند از این خدمات، افرادی که نیاز دارند استفاده کنند.

نوروزی اعلام کرد: افزایش تعرفه از شهریورماه تاکنون در سراسر کشور در حال اجرا است و تنها مربوط به مازندران نیست و این اصلاح تعرفه، مصوبه سازمان تنظیم مقررات است.

به گزارش بلاغ؛ پس از اصلاح تعرفه تلفن ثابت در شهریورماه امسال، مشترکان تهرانی موظف به پرداخت ماهانه ۲۰ هزار تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در تمامی شهرهای دیگر کشور نیز ۱۰ هزار تومان بابت هزینه مکالمات صوتی به مخابرات شدند.

در قبال پرداخت این هزینه، برای مشترکان تهرانی ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری، در مراکز استان‌ها ۳۳۳۳ و در شهرهای دیگر ۲۶۰۰ دقیقه مکالمه شهری رایگان لحاظ شده است.

این مبلغ، هزینه‌ای بود که از مهر به ردیف قبض‌های تلفن اضافه شد و بسیاری از کارشناسان معتقدند تحمیل این هزینه اضافی، به‌دلیل تلاش شرکت مخابرات برای تامین هزینه‌های جاری و دیون معوقه خود است.

منبع: بلاغ

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.