کد خبر : 9055
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
87 views

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران:

تشریح دلایل واردات آنتی‌بیوتیک به کشور/ تولید داخل کفاف نیازها را می‌دهد

تشریح دلایل واردات آنتی‌بیوتیک به کشور/ تولید داخل کفاف نیازها را می‌دهد
مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران، با اشاره به ظرفیت تولید مناسب آنتی‌بیوتیک در کشور، گفت: واردات آنتی‌بیوتیک برای تامین ذخیره استراتژیک انجام شده؛ تولید داخل کفاف نیازها را می‌دهد واردات انجام شده موقتی است.


به گزارش تیترشمال؛  این روزها خبرهای متعددی درباره واردات آنتی‌بیوتیک به کشور منتشر شده است.

در حالی موضوع واردات ۵۰ تن آنتی‌بیوتیک به کشور روی خروجی رسانه‌های کشور قرار گرفته که در استان مازندران شرکت آنتی‌بیوتیک سازی با قابلیت‌های متعدد در حال فعالیت است.

در ارتباط با میزان توانمندی‌های این مجموعه تولیدی و اقدامات انجام شده برای خودکفایی و دلائل واردات این محصول با سید احمد موسوی مدیرعامل کارخانه آنتی‌بیوتیک سازی ایران در استان مازندران گفت‌وگویی انجام دادیم  که درباره میزان تولید این محصول در استان صحبت به میان آورده است.

وی با اعلام اینکه بحث واردات یک موضوع ملی است و تنها منوط به مازندران نیست،گفت: ظرفیت‌های تولیدی مجموعه ما به اندازه بیش از نیاز کشور است.

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران، خاطر نشان کرد: از نظر بنده مشکل اصلی این بوده که در ۶ ماهه سال بانک مرکزی روی بحث تخصیص و انتقال ارز مشکلاتی داشته و تحویل حد واسط برای تولید این محصول به اندازه کافی انجام نشده و همین موضوع روی محصول نهایی ما به نسبت سال گذشته در ۶ ماهه اول سال تاثیر گذاشته است.

وی با اعلام اینکه آنتی‌بیوتیک به صورت کلی باید ذخایر استراتژیک داشته باشد، افزود: ظرفیت تولیدی برای تامین آنتی بیوتیک وجود دارد و تقریبا به نوعی ناهماهنگی به دلیل تحریم‌ها تا حدودی اثر گذاشته است.

موسوی یادآور شد: نسبت به روند تخصیص ارز به متولیان امر اعلام کردیم که با این رویه با مشکل مواجه می‌شویم، البته بانک مرکزی هم قطع به یقین مشکلات خاص خودش را دارد.

وی اضافه کرد: واردات انجام شده موقتی بوده و اگر این ناهماهنگی تا حدودی حل شود نیاز به واردات این محصول وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران، ادامه داد: در کشور سالانه نیاز به هزار تن آموکسی‌ سیلین نیاز است در صورتی که در داخل کشور حدود هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت تولید داریم.

موسوی با اعلام اینکه روال تولید ما بسیار مناسب است و از شهریورماه توان ما افزایش پیدا کرده است، افزود: بعید به نظر می‌رسد که در آینده نیاز به واردات باشد.

وی در نهایت، گفت: این عدم هماهنگی‌ها در بحث تخصیص و انتقال ارز باعث واردات شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.