کد خبر : 9123
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
118 views

رئیس اداره اصناف سازمان صمت مازندران :

نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات نمایندگان اتاق اصناف مازندران آغاز شد+پاسخ به سوالات متداول انتخاباتی

نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات نمایندگان اتاق اصناف مازندران آغاز شد+پاسخ به سوالات متداول انتخاباتی
رئیس اداره اصناف سازمان صمت مازندران  از آغاز نام‌نویسی داوطلبان هیات رئیسه اتاق‌های اصناف برای نامزدی انتخابات نمایندگان اتاق اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران خبر داد و گفت: نام نویسی از نامزدهای انتخاباتی از امروز 13 آبان‌ماه آغاز و تا روز 19 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.


به گزارش تیترشمال؛ علی قاسمی رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آغاز نام‌نویسی داوطلبان هیات رئیسه اتاق‌های اصناف برای نامزدی انتخابات نمایندگان اتاق اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران خبر داد.

وی افزود: نام نویسی از نامزدهای انتخاباتی از امروز 13 آبان‌ماه آغاز و تا روز 19 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: انتخابات نمایندگان اتاق اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در 25 آبان‌ماه امسال در ساری برگزار خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: از جمع 10 سهمیه مازندران در کشور بنا بر قانون، رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران به صورت انتصابی تعیین می‌شود و نامزدها برای 9 کرسی باقیمانده به رقابت خواهند پرداخت.

وی در خصوص زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدها به خبرنگار ما پاسخ داد: در آیین نامه، محدودیت زمانی برای تبلیغات ذکر نشده است و نامزدها می‌توانند قبل، حین و بعد ثبت نام و حتی در روز انتخابات، فعالیت انتخاباتی و تبلیغات داشته باشند و تنها منعی که وجود دارد تبلیغات در محل انتخابات است.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت مازندران، گفت: نکته حایز اهمیت در موضوع تبلیغات اینکه نامزدها نباید از محل درآمد اتحادیه‌ها و اتاق اصناف جهت تبلیغات استفاده کنند.

قاسمی در خصوص تعداد حق رای هر یک از رای دهندگان پاسخ داد: انتخابات به صورت دستی برگزار خواهد شد و هر رای دهنده می‌تواند به 9 نفر رای دهد و محدودیتی در تعداد آرا به جهت تولیدی و توزیعی نداریم و حتی رای دهندگان می توانند به طور مثال به 7 نفر توزیعی و 2 نفر تولیدی هم رای دهند و اختیار اسامی کاملا آزاد است؛ اما در اعلام نتیجه ما نفرات برتر هر بخش را لحاظ می‌کنیم و نفرات توزیعی و تولیدی به طور مجزا انتخاب خواهند شد.

وی افزود: تمامی اعضای 110 نفری هیات رئیسه اتاق‌های اصناف مازندارن علاوه بر اینکه جزو رای دهندگان محسوب می‌شوند می‌توانند به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت نام کنند و ثبت نام محدود به رئیس اتاق‌ها نیست.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت مازندران، در پاسخ به میزان حد نصاب قانونی تعداد آرا برای مقبولیت نتایج کلی انتخابات، بیان کرد: تعداد مجموع آرا باید حداقل به میزان  دو سوم رای دهندگان قانونی آرا برسد تا مورد پذیرش قرار گیرد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا پس از اعلام نتایج آیا تعیین سمت میان منتخبان صورت می‌گیرد یا خیر؛ عنوان کرد: در خصوص نمایندگان اتاق اصناف چیزی به نام تعیین سمت همچون روال مرسوم اتاق‌های اصناف نداریم و ما در پایان انتخابات و پس از گذشت مهلت قانونی اعتراضات، لیست منتخبان را به دبیرخانه اتاق اصناف ایران ارسال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت سنی برای نامزدهای انتخاباتی وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: در قانون هیچ محدودیت سنی برای نامزدها لحاظ نشده است و تمامی اعضای هیات رئیسه دارای اعتبارنامه می‌توانند به عنوان نامزد، ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت مازندران، در پاسخ به مهم‌ترین وظایف عمده نمایندگان اتاق اصناف مازندران، مطرح کرد: می‌توان گفت مهم‌ترین اموری که نمایندگان اصناف پیگیری می‌کنند در واقع پیگیری امورات استان‌ها و مطالبات اصناف استان و آن دسته از مواردی است که نیاز به تصمیمات جمعی در کل کشور دارد، می‌باشد.

قاسمی ادامه داد: به عنوان نمونه، اگر اصناف مازندران مشکلات مالیاتی دارند، لذا مشکلات مالیاتی اصناف استان جزو موضوعات خاصی است که نمایندگان در کمیسیون‌‌ها و کارگروه‌های خاص خود مطرح و پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند و این پیشنهادات و راهکارها توسط اتاق اصناف ایران به هیات وزیران ارسال خواهد شد؛ البته با توجه به اهمیت و حساسیت اصناف ممکن است از ظرفیت این نفرات در دستگاه‌های استانی و کشوری نیز استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه جایگزینی نفرات برگزیده که بر اساس موارد قانونی نظیر پایان اعتبارنامه یا کناره‌گیری، از لیست 10 نفره نمایندگان مازندران خارج می‌شوند؛ تشریح کرد: ما به هر تعدادی که ثبت نام کردند، 9 نفرشان مشخص می‌شوند و مابقی آرا به ترتیب آرا در نزد خود داریم و چیزی به نام علی‌البدل در انتخابات اتاق اصناف مازندران نداریم؛ لذا تمامی نفرات مابقی جزو نفرات علی البدل محسوب می‌شوند و هر یک از نمایندگان اصناف که از ترکیب خارج شوند نفر جایگزین بر اساس فعالیت توزیعی و یا تولیدی، نفر حائز بیشترین آرا، جایگزین خواهد شد.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت مازندران، ادامه داد: ممکن است تا پایان دوره چهارساله حتی نوبت حضور در این جمع به آخرین نامزد انتخاباتی هم برسد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که اگر در مهلت تعیین شده ثبت نام، تعداد داوطلبان به حد قانونی و لازم نرسد در ادامه انتخابات به چه نحو انجام خواهد شد؛ اشاره کرد: اگر تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسد مطابق مقررات مجددا فراخوان مجددی توسط هیات اجرایی صادر خواهد شد و ثبت نام انجام خواهد شد.

منبع: مازنداصناف

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.