کد خبر : 9152
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
127 views

سیل به ۴۰ واحد مسکونی در ۲ روستای بخش مرکزی نوشهر خسارت زد

سیل به ۴۰ واحد مسکونی در ۲ روستای بخش مرکزی نوشهر خسارت زد
فرماندار نوشهر گفت: ۴۰ واحد مسکونی روستاهای کهنه سرا و مزگاه بخش مرکزی این شهرستان بر اثر جاری شدن سیلاب بامداد امروز دوشنبه خسارت دیدند.


به گزارش تیترشمال؛ رستم زرودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیلاب موجب آبگرفتگی و خسارت به ۳۰ واحد مسکونی و خسارت به ۱۰ پمپ آب در روستای مزگاه و ۱۰ واحد مسکونی در روستای کهنه سرای این شهرستان و همچنین به سه موتورخانه شوفاژ خانه های مسکونی شد.

وی میزان بارندگی شب گذشته تا بامداد امروز در نوشهر را ۲۹ میلی لیتر اعلام و اضافه کرد : این میزان بارش نباید موجب سیلاب می شد ولی به دلیل تصرف به حریم رودخانه ها در این ۲ روستا میزان انتقال آب از رودخانه کاهش یافته است.

وی میانگین دبی آب رودخانه های خیررود، کورکورسر و گرده گل را در سیل اخیر ۱۲ مترمکعب در ثانیه برشمرد و اظهارداشت: دبی آب تا ۳۰ مترمکعب در ثانیه نباید موجب سیلاب در منطقه بشود.

فرماندار نوشهر با اشاره به این که در این سیلاب خسارت جانی نداشتیم، افزود: ۲ خودرو در این سیلاب در روستای کهنه سرا و خیررود به رودخانه پرت شدند که با تلاش نیروهای امدادی از  بیرون آورده شدند.

وی با اشاره به بسیج تمامی امکانات شهرستان برای مواجه با بارش اخیر گفت: میزان خسارت نیز از سوی بنیاد مسکن شهرستان در دست بررسی است.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام//

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.