کد خبر : 9310
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
81 views

با صدور بیانیه‌ای؛

۱۳۴ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اقدامات هنجارشکنانه آشوبگران را محکوم کردند

۱۳۴ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اقدامات هنجارشکنانه آشوبگران را محکوم کردند
۱۳۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در پی وقایع و اغتشاشات اخیر با صدور بیانیه‌ای، اقدامات هنجارشکنانه آشوبگران را محکوم کردند.


به گزارش تیترشمال؛ ۱۳۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در پی وقایع و اغتشاشات اخیر با صدور بیانیه‌ای، اقدامات هنجارشکنانه آشوبگران را محکوم و بر حفظ آرامش درفضای آموزشی و تحقیقاتی و پرهیز از فعالیت‌های نافی قانون، اخلاق و شان و کرامت انسانی در محیط دانشگاه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: اکنون با گذشت حدود ۲ ماه از آغاز نیم‌سال تحصیلی و از سرگیری آموزش حضوری پس از نزدیک به ۲ سال و اندی دوری دانشجویان از فضای دانشگاه، در حالی‌که این حضور را در فضایی توام با شور و نشاط دانشجویان آغاز کرده بودیم و اراده و خواسته خانواده دانشگاه، جبران کاستی‌های پیش‌آمده در ایام آموزش غیرحضوری و دست‌یابی به فضای آموزشی مطلوب‌تر بوده است، متاسفانه در پی جریانات اخیر کشور، شاهد بی‌نظمی‌ها و تجمعات غیرقانونی و فعالیت برخی عناصر فریب‌خورده به منظور متشنج‌کردن فضای دانشگاه‌های کشور بوده‌ایم.

استادان دانشگاه مازندران در این بیانیه تاکید کردند: این در حالی است که در شرایط کنونی، دانشگاه بیش از هر چیز، نیازمند فضایی آرام و دور از تنش‌های سیاسی است، زیرا تداوم روند آموزش و تولید علم را سریع‌ترین راه در جهت توسعه همه‌جانبه کشور می‌دانیم و از همه کسانی که در رسیدن به این مهم زحمت کشیده‌اند کمال تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با مرور حوادث اخیر و روشن شدن اهداف شوم بیگانگان در به آشوب‌کشاندن جامعه و ایجاد وقفه در فضاهای آموزشی دانشگاه‌ها، برقراری و حفظ کامل نظم و آرامش به جهت بازگشت مجدد نظام آموزشی کشور بر مسیر توسعه را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم. بدیهی است دانشگاه مبدا همه تحولات در کشور است و ایجاد فضای همدلی و وحدت در کشور از فضای منطق و گفتمان سازنده در دانشگاه متبلور خواهد شد.

اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در این بیانیه ضمن دعوت از همه دانشجویان و همکاران در ایجاد فضای مباحثه و گفتمان سازنده گفتند: ادامه تجمعات بدون مجوز و خواسته‌های فرا قانونی را محکوم نموده و هرگونه اختلال در فعالیت‌های جاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه را به مصلحت دانشگاهیان نمی‌دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.