کد خبر : 9398
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۵۶
93 views

جزئیات تازه از آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران؛

مهار موقتی آتش‌سوزی در جنگل‌های دودانگه ساری/درخواست بالگرد برای اطفای حریق جنگل‌های عباس‌آباد

مهار موقتی آتش‌سوزی در جنگل‌های دودانگه ساری/درخواست بالگرد برای اطفای حریق جنگل‌های عباس‌آباد
جنگل‌های منطقه پاجی ، میانا و سنگده دودانگه ساری که دیشب طعمه آتش شده بود با تلاش نیرو‌های امدادی خاموش شد.


به گزارش تیترشمال؛  فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: بامداد امروز طی تماس یکی از شهروندان با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد حفاظت منابع طبیعی، مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های روستاهای پاجی میانا ، سنگده منطقه دودانگه شهرستان ساری نیرو‌های امدادی به منطقه اعزام شدند.

مجید ذکریایی افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیرو‌های هلال احمر و انتظامی و مردمی با حضور در منطقه و با شناسایی عرصه و با توجه به تاریکی هوا توانستند دورتا دور آتش را مهار کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هکتار عرصه جنگلی این منطقه دچار آتش سوزی شده است گفت: با تلاش نیرو‌های امدادی حفاظت منابع طبیعی، آتش سوزی تا حدودی مهار شده است.

ذکریایی به اشاره به اینکه ۹۰ درصد منطقه جنگلی خزان گرفته است وحدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر انباشت برگ درختان را شاهد هستیم ادامه داد:امیدواریم تا ساعات آینده با بارش باران طبیعت به داد طبیعت برسد و آتش به طور کامل مهار شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری تاکید کرد: در این حادثه تاج درختان جنگلی دچار آسیب جدی نشده است.

وی افزود: جنگل‌های استان با توجه به فصل خزان در حال حاضر پر از برگ‌های خشک است و با توجه به بارش کم باران در چند روز گذشته آماده حریق است  از مسافران و گردشگران خواست از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و بوستان‌ها خودداری کنند.

جنگل‌های عباس آباد در آتش می‌سوزد

۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه لنگا عباس آباد بر اثر وزش باد و گرما از بامداد امروز همچنان در آتش می‌سوزد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: بامداد امروز بر اثر گرما، وزش باد و انباشت برگ‌های خزان گرفته بیش از ۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه لنگا این شهرستان طعمه حریق شد.

عبدی افزود: در همان ساعت اولیه آتش سوزی ۱۰۰ نفر از نیرو‌های بسیجی، مردمی و نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی عباس آباد برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: محل آتش سوزی سخت گذر است و امکان حضور و انتقال تجهیزات اطفای حریق از سوی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی میسر نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد ادامه داد: در مرحله نخست با تلاش نیرو‌های امدادی آتش خاموش شد، اما با توجه به وزش باد حریق دوباره شعله ور شده است.

عبدی افزود: هم اکنون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران برای مشاهده از محل وقوع آتش سوزی، مدیریت بهتر و نظارت دقیق‌تر حضور دارند تا در صورت نیاز از ستاد مدیریت بحران استانداری درخواست یک فروند بالگرد کنند.

مسعود ملکی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر نیز گفت: آتش سوزی عصر روز گذشته در عرصه‌های جنگلی “پلت چشمه ” کلاردشت به گستره حدود هزار مترمربع، حدود سه هکتار در عرصه جنگلی “اجو ” شهرستان چالوس و حدود هزار متر مربع هم در کدیر سر بخش کجور نوشهر رخ داده بود و در مجموع حدود ۳۲ هزار متر مربع از سطح این جنگل ها در آتش سوخت.

وی بیان داشت: با گزارش به موقع مردم حوالی این نقاط دچار آتش سوزی و همچنین حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل و مردم این آتش سوزی پس از سه تا پنج ساعت مهار و خاموش شد و اگرچه به گونه‌های بلوط، ممرز در این عرصه‌های جنگلی خسارت زد، اما نوع آتش سوزی سطحی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.