کد خبر : 9425
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
87 views

قائم‌شهر میزبان برگزاری هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی/ داوران مرحله نهایی مشخص شدند

قائم‌شهر میزبان برگزاری هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی/ داوران مرحله نهایی مشخص شدند
هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی از ساعت ۹ صبح روز جمعه در مصلی نماز جمعه قائم شهر برگزار می شود.


به گزارش تیترشمال؛ قائم شهر ۱۱ آذرماه میزبان هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی است و کمیته اجرایی این رویداد قرآنی در تکاپوی برگزاری باشکوه این گردهمایی قرآنی هستند.

در همین رابطه جلسه ای با حضور اعضای کمیته اجرایی در شورای شهر قائم برگزار شد و آخرین اقدامات و برنامه ها مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

دبیر رقابت های استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی در مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه  این جشنواره از ساعت ۹ صبح روز جمعه در مصلی نماز جمعه قائم شهر برگزار می شود، اظهار داشت: ۳ قاری برتر مازندران به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

عیسی مدانلو با اعلام اینکه تلاوت های برتر با آرای مردمی انتخاب می شوند، یادآور شد: رقابت های استانی با حضور ۱۱۷ قاری در ۹ منطقه برگزار شد و ۲۴ داور ممتاز، ۱۲ برگزیده را راهی مرحله نیمه نهایی کردند.

وی اضافه کرد: با برگزاري مرحله نیمه نهایی، ۷ قاری جهت مسابقات نهایی هفدهمین دوره تلاوت های مجلسی مازندران برگزیده شدند.

دبیر رقابت های استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی در مازندران با بیان اینکه این رویداد قرآنی بصورت زنده از شبکه طبرستان و شبکه قرآن سیما پخش می شود، خاطرنشان کرد: در روز جمعه، ۳ قاری برتر که با رای داوران و مردم انتخاب خواهند شد به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

مدانلو با اشاره به اینکه در حین برگزاری جشنواره برگه های رای بین حاضرین توزیع می شود تا به قاری مورد نظر خود رای دهند، گفت: همچنین شماره ای از طریق سیمای استانی اطلاع رسانی می شود تا آرای غیرحضوری مردم نیز لحاظ شود.

وی یادآور شد: استان مازندران در هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی، ۵ سهمیه دارد که شامل ۳ برگزیده استانی و ۲ برگزیده ملی سال گذشته است.

*داوران مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران مشخص شدند

روح الله حیدری با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائم شهر، گفت: با عنایت به اهمیت این جشنواره و با تأیید ستاد برگزاری محتوایی و اداره امور قرآن و عترت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ۲ نفر از اساتید به عنوان مسئول کمیته فنی و نظارت و همچنین ۸ نفر از اساتید و داوران ملی و منطقه ای به همراه مردم شریف مازندران، داوری این دوره از جشنواره را انجام‌ می دهند.

وی با اعلام اینکه قاری ممتاز بین المللی استاد حمید شاکرنژاد از مشهد مقدس رئیس هیئت داوران این دوره از جشنواره است، افزود: قاری ممتاز بین المللی استاد داوود جعفری از تهران نیز بعنوان ناظر هیئت داوران در این دوره از رقابت ها انتخاب شده است.

رئیس کمیته داوران هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران با اشاره به اینکه استاد محمد بادپا از تهران مسئول کمیته فنی داوران است، یادآور شد: هیئت داوران این دوره را اساتید حبیب الله غفاری، سید احمد میریان، مجید آهنگری، مصطفی قاسمی، روح الله حیدری، جعفر ملک پور و علی عظیمی تشکیل می دهند‌.

حیدری خاطر نشان کرد: تفاوت این مسابقات با سایر مسابقات قرآنی کشور در نوع برگزاری آن است که قاریان علاوه بر آراء داوران با رأی مستقیم مردم نیز قضاوت می شوند و با تجمیع آراء، نفرات برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

وی یادآور شد: مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۱ آذرماه به میزبانی شهرستان قائم شهر با رقابت ۷ نفر از برترین قاریان مجلسی خوان استان همراه با پخش زنده از سیمای مرکز مازندران و شبکه قرآن سیما در محل مصلی بزرگ جمعه برگزار خواهد شد و ۳ نفر از قاریان برگزیده با رأی مستقیم مردم و داوران انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از رقابت ها اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.