کد خبر : 9709
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
51 views

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

جذب مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ احیای دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد

جذب مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ احیای دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدادی مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تغییرات اساسی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد؛ گفت: احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به صورت جدی در دستور کار نظام آموزشی کشور قرار دارد.


به گزارش تیترشمال؛ یوسف نوری در دیدار امروز با نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و تحسین اهتمام ویژه نماینده ولی فقیه درمازندران نسبت به بالندگی دستگاه تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: به دلیل اینکه فرهنگ در جامعه ما محور قرار نگرفت و اقتصاد تقلیدی محور شد دچار چالش هایی شده ایم و نتیجه مثبتی از پیاده سازی این نوع اقتصاد شاهد نبوده این اما در حوزه فرهنگ علی رقم کاستی ها نتایج مثبتی را دیده ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۱بحث جنبش نرم افزاری را بعنوان یک کار فرهنگی شروع کردند حاصل آن شد تولیدات دانش بنیان و کار فرهنگی انجام شد.

وی با بیان اینکه اگر به آموزش و پرورش هم همینگونه توجه می شد در خرده نظام های ما به جای توجه به اقتصاد توجه به فرهنگ می شد مطمئنا در این حوزه موفق بودیم، گفت: متاسفانه قانون بودجه مبتنی براقتصاد است اگر مبتنی برفرهنگ باشد یقینا توفیقاتی در بخش اقتصاد هم حاصل خواهد شد.

نوری با بیان اینکه به طور نمونه دانشگاه فرهنگیان اساسا ماموریت گرا نیست و دانش آموختگان با معدل ۱۰ فارغ التحصیل می شدند اما به تدریج داریم ریل گذاری می کنیم و برای احیا فرهنگ و آموزش در کشور در تلاش هستیم، خاطرنشان شد: یکی از قطعات منظومه سند تحول بنیادین آمزوش و پرورش احیای دانشگاه فرهنگیان است،.

نوری بیان کرد: در بحث برخی کتب درسی و هنرستان ها مشکلات متعددی وجود دارد که باید با برنامه ریزی اصولی محتوای ایرانی در آموزش و پرورش بیشتر بکار گرفته شود. چرا که در آموزش و پرورش به دنبال مچ گیری از دانش آموزان نیستیم بلکه ارزیابی به مثابه بخشی از یادگیری است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش فقط رشته علوم تجربی نیست، افزود: هنرستان ها را از تفکر جزیره‌ای بیرون آوردیم ،آموزش تخصصی در دست پیگیری است و باید برای تولید نیروی انسانی خلاق بیشتر تلاش داشته باشیم.

نوری با بیان اینکه احیای فعالیت‌های پرورشی در مدارس با توجه ویژه دنبال می‌شود، گفت: تعدادی مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تغییرات اساسی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

وی به اهمیت رتبه بندی معلمان اشاره و بیان کرد: هدف رتبه بندی معلمان برای افزایش کیفیت آموزشی است اگرچه در شروع کار هستیم و نواقصی دارد اما برای رفع دغدغه تلاش خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرف فرهنگ سازی است و هرکار می خواهیم انجام دهیم در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید پیوست آموزش و پرورش داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش در خدمت تمامی مسئولان در حوزه های مختلف است تا بتوانیم قدمی در مسیر ولایت و برای توسعه کشور برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.