کد خبر : 9781
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱:۰۱
83 views

نماینده مردم بابل در مجلس خبر داد

رفع معضل زباله انجلیسی بابل با دستور معاون اول رئیس جمهور پیگیری می‌شود/پروژه مرکز فرهنگی آموزش و پرورش 17 سال است که روی زمین مانده است

رفع معضل زباله انجلیسی بابل با دستور معاون اول رئیس جمهور پیگیری می‌شود/پروژه مرکز فرهنگی آموزش و پرورش 17 سال است که روی زمین مانده است
نماینده مردم بابل در مجلس از پیگیری رفع معضل زباله انجلیسی بابل با دستور معاون اول رییس جمهور خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی سعادتی بیشه سری با اشاره به اقداماتی که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام داده است، اظهار کرد: حضور در جمع مردم از مهمترین برنامه هایی است که در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه مورد توجه قرار می دهیم، ضمن اینکه دعوت از وزیر جهادکشاورزی برای حضور در بابل به عنوان قطب کشاورزی شهرهای شمالی کشور به منظور بررسی مشکلات کشاورزان و کارخانجات شالیکوبی از مهمترین برنامه‌هایی بود که انجام شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات کشاورزان بابل، ادامه داد: شالیکاران با مشکلاتی همچون عدم قیمت گذاری درست، عدم صادرات، تامین کود و سم و بالا رفتن دستمزدها و مشکل بیمه و تسهیلات مواجه هستند. همچنین در استان مازندران بیش از 300 نوع تولیدات کشاورزی داریم اما متاسفانه در حوزه تولید مرکبات وجود مگس‌های مدیترانه‌‎ای مشکلاتی را برای کشاورزان بابل که 600 هزار تُن محصول تولید کرده‌اند، ایجاد کرده است. از سوی دیگر پایین بودن قیمت از دیگر مشکلات تولیدکنندگان مرکبات بابل است.

وی تصریح کرد: البته بستر صادرات پرتقال، نارنگی و کیوی تولید شده در این منطقه به روسیه، چین و هند فراهم شده بود اما لازم است سازوکار لازم برای تحقق این امر توسط وزارتخانه‌های امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهادکشاورزی تعیین شود، همچنین گرانی سم، کود و نهاده‌های دامی باعث بروز مشکلات جدی شده و آسیب جبران‌‎ناپذیری به صنعت دامداری این منطقه وارد کرده است کما اینکه هزاران راس دام سنگین و سبک در این منطقه وجود داشت که دامداران به دلیل وجود این مشکلات بخشی از آنها را فروختند و یا به کشتارگاه تحویل دادند.

سعادتی یادآور شد: ما در راستای اجرای مصوبه سفر رییس جمهور برای حل معضل پسماند و زباله نشستی با معاون اول رییس جمهور داشتیم چرا که در بابل به عنوان بزرگترین شهر استان مازندران روزانه 270 تُن زباله در منطقه انجلسی در سطح غیربهداشتی دفن می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، افزود: در نشست با معاون عمرانی وزیر کشور، رییس پسماند کشور، فرماندار و اعضای شورای شهر مقرر شد شیرابه این پسماندها که تاکنون تنها 40 درصد تصفیه می‌شده است به 90 درصد افزایش یابد. همچنین لندفیل که بسیار مهم است اشکالاتی در اجرا و تکمیل آن بود که تصویب شد و در مرحله دوم نیز قرار شد شرایط تبدیل زباله‌ها به انرژی در کارخانه تامین شود که موضوعی حیاتی است و در این راستا آقای مخبر هم دستور داد در نشستی با حضور وزیر کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار این موضوع تعیین تکلیف شود و برای مرحله سوم نیز که فرهنگسازی و آموزش بوده، لازم است 60 مجموعه اجرایی ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در بازدید از شهر گتاب که بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت دارد و سرکشی به 7 روستا در نشستی با وزارت نیرو، رییس توانیر کشور،  مدیرعامل توزیع برق استان، بخشدار و امام جمعه تصمیم بسیار مهمی در حوزه برق این شهر اتخاذ و حدود 180 میلیارد تومان مصوب کردیم و قرار شد زمین لازم برای آن تهیه و 12 هزار میلیارد تومان تجهیزات اولیه خریداری شود که در پی آن 40 هزار خانوار نیز از برق بهره‌مند خواهند شد چرا که پیش از این گزارش‌هایی از نوسانات برق در این منطقه دریافت کرده بودیم که به لوازم خانگی مردم این منطقه آسیب رسانده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: در این شهر مردم با مشکلاتی در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی نیز مواجه هستند همچنین مشکل طرح هادی این منطقه را پیگیر کردیم چرا که در کشور میانگین بهره‌برداری مردم از این طرح 54 درصد است اما در استان مازندران 46 درصد و در بابل 26 درصد است که با تلاش‌های گسترده‌ای که در این دولت و با همکاری بنیاد مسکن کشور انجام شد بخشی از اعتبارات لازم برای این مهم از محل منابع ملی تامین شد و در نهایت این عدد به 29 درصد افزایش یافت اما هنوز مطالباتی در حوزه بازنگری و تغییر کاربری‌ها و طرح هادی وجود دارد که نیازمند حمایت دولت است. از سوی دیگر در حوزه ورزش شهر گتاب منابع لازم برای یک سالن ورزشی را تامین کردیم اما همچنان اجرای این پروژه بلاتکلیف مانده که باید در این زمینه به وزیر ورزش و جوانان تذکر دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از مهمترین مشکلات این منطقه وضعیت جاده‌ها است کما اینکه هم راه‌های بین مزارع و روستاها و هم راه‌های اصلی به شدت دچار بحران هستند بنابراین تامین قیر مورد نیاز برای تعمیر این جاده‌ها را از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری کردیم که به زودی اخبار خوبی در این حوزه به مردم این منطقه خواهیم داد.

سعادتی تصریح کرد: بازدید میدانی از آموزش و پرورش بابل که 100 هزار دانش آموز و 4750 معلم را تحت پوشش دارد به همین دلیل وظایف گسترده‌ای را برعهده دارد از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم و در این راستا مطالبات معلمان را در حوزه‌های ملی اعم از رتبه‌بندی و منطقه‌ای پیگیری کردیم، چرا که از بین این تعداد معلم فعال در این منطقه تنها برای 17 نفر احکام لازم برای رتبه‌بندی صادر شده است بنابراین این موضوع را به وزیر آموزش و پرورش و معاونانش منتقل کردیم و در نهایت مقرر شد احکام جدیدی برای رتبه‌بندی این معلمان صادر شود.

وی افزود: وضعیت مدارس و تراکم بسیار بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها، از دیگر مشکلات حوزه آموزشی این منطقه است که می‌طلبد هم وزیر آموزش و پرورش و هم رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بابل توجه جدی داشته باشند. از سوی دیگر پروژه مرکز فرهنگی آموزش و پرورش 17 سال است که روی زمین مانده است که پیگیر تامین منابع مالی لازم برای آن هستیم، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس بابل از دیگر مشکلات حوزه آموزشی این منطقه است که باید دنبال کنیم.

سعادتی ادامه داد: بازدید از شهر بزرگ و مهم امیرکلا که مورد کم‌توجهی قرار گرفته از جمله اقداماتی بود که انجام دادیم و در حال پیگیری موضوع راه‌اندازی بخشداری در آن هستیم، همچنین تشکیل قرارگاه اشتغال برای حل معضل مهم بیکاری، و در حوزه تملک و آزادسازی در حال پیگیری اجرای جاده ساحلی هستیم که به بابل متصل بوده و به جاده بابلسر منتهی می‌شود و مبلغ 14 میلیارد تومان اعتبارات به این پروژه اختصاص داده شده است. ضمن اینکه پیگیری تامین اعتبارات لازم برای تکمیل طرح 3 کیلومتر کمربندی امیرکلا از محل بودجه ملی را در دستورکار داریم چرا که آبگیر این محدوده نیاز به لوله کشی دارد و وضعیت کنونی آن باعث می‌شود آب به داخل منازل مردم نفوذ کرده و جاده‌ها را تخریب کند.

وی افزود: ما یک بازدید میدانی از شهرداری بابل و نشستی پیرامون بررسی مباحثی همچون بازآفرینی مناطقی که باید در آنها تحولاتی در خصوص بافت‌های فرسوده، ترافیک، زیباسازی شهر، تعمیر آسفالت و حاشیه شهر ایجاد شود، برگزار و تصمیمات مطلوبی نیز اتخاذ شد. ضمن اینکه ما برای انجام این اقدامات با مشکلاتی نیز در حوزه قضایی شهر مواجهیم که جای دارد دستگاه قضایی کمک کند تا به سرعت رفع شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، عنوان کرد: بازدید از برخی حوزه‌های کارآفرینی و کارخانجات و بررسی مشکلاتشان اعم از تملک، سرمایه در گردش و …، برگزاری یادواره 148 شهید، حضور در جمع پاسداران و مدافعان امنیت سپاه، حضور در راهپیمایی محکومیت حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، سرکشی به منطقه گنج افروز برای رفع مشکل تامین روشنایی بخشی از جاده اصلی و تعریض آن و حضور در یادواره شهدای روستای چاری این منطقه از جمله موضوعاتی بود که در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه پیگیری کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام دادیم پیگیری تخصیص اعتبارات به شهرداری بابل و نوسازی ناوگان تمام شهرداری‌های این منطقه بود که در نشست با معاون عمرانی وزیر کشور مطرح و با آن موافقت شد و قرار شد نسبت به تهیه خودروهای آتش‌نشانی، حمل زباله و اتوبوس‌های شهری اقدام شود تا ناوگان حمل و نقل نوسازی شود. همچنین ست‌‎های امدادی در زرگرشهر تامین و مساله بر زمین مانده بابل اعم از بلندمرتبه‌سازی پیگیری شد و مقرر شد طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.