کد خبر : 10126
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
76 views

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری مادران و همسران شهداست/لزوم ساخت فیلم و روایت‌گری حماسه 6 بهمن

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری مادران و همسران شهداست/لزوم ساخت فیلم و روایت‌گری حماسه 6 بهمن
سردار «ملکی» با بیان اینکه جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری و مقاومت مادران، همسران و دختران شهداست؛ گفت: باید در راستای روایت‌گری حماسه شهدا، زیرساخت‌های لازم جهت ساخت فیلم سینمایی حماسه ۶ بهمن آمل مهیا شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران امروز در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که در سالن همایش دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان بابل بیشترین شهدا را در استان مازندران داشته است لذا به عنوان میزبان برگزاری مراسم این شهرستان انتخاب شد؛ اظهار کرد: دهمین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا امروز در دانشگاه نوشیروانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروز ما در قبال خانواده شهدا نمی‌توانیم صحبت کنیم، افزود: شهرستان بابل در دفاع از ارزش‌های انقلاب شهدای زیادی تقدیم کرد و در این شهرستان خانواده‌های چهار شهید و سه شهید داشته و ۷۲ خانواده دو شهید نیز داریم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری و مقاومت مادران، همسران و دختران شهداست؛ تاکید کرد: در این همایش از ۵۰۰ خانواده شهید تکریم و تجلیل می‌شود که فقط برای یادآوری است تا فراموش نکنیم که همیشه شرمنده خانواده‌های شهدا خواهیم بود.

ملکی با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن آمل و بیان اینکه به این مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سطح استان و شهرستان آمل برگزار می‌شود، عنوان کرد: ما شرمنده خانواده‌های شهدای حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل هستیم که هنوز نتوانستیم به فرموده رهبر معظم انقلاب روایت‌گری درست با ساخت یک فیلم سینمایی برای این حماسه داشته باشیم.

وی اعلام کرد: امیدواریم زیرساخت‌های لازم جهت ساخت فیلم سینمایی حماسه ۶ بهمن آمل مهیا شود تا بتوانیم با نوکری به خانواده‌های شهدا گامی در مسیر آنان برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، بیان کرد: مادر شهید بوشهری که در دیدار با امام، فریاد می‌زند که ۳ فرزند داشتم که در راه شما، شهید شدند و جانم فدای شما باشد؛ اوج صبر و صبوری را نشان می‌دهد که باید در این راستا روایت‌گری انجام شود.

ملکی تصریح کرد: همایش امروز جهت یادآوری نام شهدا و ادامه دهنده راهشان بودن، برگزار شد تا تجلیلی نیز از مادران و همسران شهدا شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان متذکر شد: استقبال از ۱۴ شهید گمنام که به نیت چهارده معصوم به استان مازندران آوردیم، در بابل بی‌نظیر بود که جای دارد از مردم شهیدپرور این شهرستان تشکر ویژه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.