کد خبر : 10207
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
191 views

فرماندرا ساری:

افتتاح و کلنگ‌زنی 262 پروژه با اعتبار 910 میلیاردی طی دهه فجر در مرکز مازندران/کارشکنی منفعت‌طلبان دلیل اصلی طولانی شده پروژه‌ها است

افتتاح و کلنگ‌زنی 262 پروژه با اعتبار 910 میلیاردی طی دهه فجر در مرکز مازندران/کارشکنی منفعت‌طلبان دلیل اصلی طولانی شده پروژه‌ها است
فرماندار ساری گفت: در مجموع طی ایام‌الله دهه فجر در مرکز مازندران، 262 پروژه داریم که شامل 220 پروژه قابل افتتاح با اعتبار 667 میلیارد تومان و 42 پروژه کلنگ زنی با اعتبار 243 میلیارد تومان خواهد بود که ارزش مجموع این پروژه‌ها بالغ بر 910 میلیارد تومان است.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه مرکز استان به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در شهرستان ساری طی دهه فجر امسال، 220 پروژه افتتاح می‌شود که از این میزان، 49 پروژه شهری و 147 پروژه روستایی است.

وی افزود: 24 پروژه نیز سطح شهرستانی را در بر می‌گیرد که اعتباری حدود 667 میلیارد تومان صرف آن شده است.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: طی این ایام 42 پروژه کلنگ زنی داریم که 7 پروژه آن شهری، 33 پروژه روستایی و دو پروژه نیز در سطح شهرستانی است که مجموعا ارزش ریالی آن 243 میلیارد تومان است.

این مسئول تصریح کرد: لذا در مجموع طی ایام‌الله دهه فجر در مرکز مازندران، 262 پروژه داریم که شامل 220 پروژه قابل افتتاح با اعتبار 667 میلیارد تومان و 42 پروژه کلنگ زنی با اعتبار  243 میلیارد تومان خواهد بود که ارزش مجموع این پروژه‌ها بالغ بر 910 میلیارد تومان است.

نوبخت بیان کرد: پروژه‌های شاخص این ایام شامل مدرسه حیات طیبه شهید سلیمانی با صرف هزینه 133 میلیارد تومان، بخشی از بیمارستان حکمت ساری، پروژه‌های شرکت مخابرات، پروژه آبرسانی به چندین روستا، احداث پل بندافروز‌ و چندین پروژه‌های راهداری و میدان میوه و تره بار ساری می‌شود که از مهمترین پروژه‌های مرکز استان در دهه فجر امسال است.

وی عنوان کرد: البته طی این ایام پروژه‌های زیرسازی و ترمیم معابر روستایی نیز با صرف هزینه 74 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار ساری با اشاره به صرف هزینه 51 میلیاردی برای احداث مسکن محرومین و روستایی در مکز استان، گفت: برای مسکن مهر محرومین و مددجویان در میارکلا نزدیک به 27 میلیارد تومان برای آن هزینه شد و در کنار این موضوع، احداث مسکن روستایی در بخش مرکزی و چهاردانگه را نیز با اعتباری بالغ بر 570 میلیون تومان خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان ساری 400 پروژه نیمه کاره داریم که طی یکسال اخیر تلاش کردیم که این پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنیم؛ اذعان کرد: تعیین تکلیف یعنی اینکه علت طولانی شدن پروژه‌ها در مرکز استان که بعضا به بیش از ۱۵ سال می رسد، چیست.

نوبخت با بیان اینکه  یکی از برنامه‌های ما در دهه فجر امسال افتتاح میدان میوه و تره‌بار ساری است که هر روزه با یک مشکل جدید و دست‌های نامریی برای به تاخیر افتادن این پروژه مواجه هستیم؛ اعلام کرد: در مدت یکسال عمر مدیریتی بنده ۱۵ صورتجلسه برای راه اندازی میدان میوه و تره‌بار برگزار شد و لذا با استقرار دفتر کار از نزدیک پیگیر راه اندازی و تسریع این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه طی این مدت دریافتیم پیمانکار نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان پول گرفت و اگر اراده جدی وجود داشت باید تاکنون افتتاح می شد؛ افزود:در حال حاضر این پروژه پیشرفت خوبی دارد، آسفالت در حال انجام است و در تلاش هستیم تا افتتاح این پروژه به دهه فجر امسال برسد.

فرماندار شهرستان ساری عنوان کرد: متاسفانه یکی از دلایل عقب ماندگی پروژه‌های چند ده ساله ساری به منفعت طلبی برخی از افراد و کارشکنی فرصت‌طلبان باز می‌گردد.

این مسئول اشاره کرد: متاسفانه پروژه‌ها برای برخی‌ها به یک قلک تبدیل شده است که در کنار آن برای خود کیسه بدوزند و منفعت این افراد در تاخیر افتتاح این پروژه‌ها است و اگر پروژه ساری-تاکام، زباله سوز و میدان تره بار به بهره برداری برسد این افراد متضرر خواهند شد.

نوبخت با اشاره به لزوم نظارت قاطعانه و موشکافانه از سوی دستگاه‌های نظارتی بر پروژه‌های در دست اجرا، تاکید کرد: مگر می‌شود پروژه‌ای که برای آن اعتبار 20 میلیاردی تعیین می‌شود در ادامه 16 میلیارد تومان دیگر تعدیل به ان تخصیص پیدا کند؛ این نشان می‌دهد که برخی‌ها از قبل پیمانکاران در حال کیسه دوزی برای خود هستند.

وی افزود: طی سال جاری برای پروژه ساری-تاکام 123 میلیارد تومان و برای زباله سوز بالغ بر 110 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد و باید نظارت شود که این مبالغ در کجاها هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.