کد خبر : 10244
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۸
64 views

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اعلام کرد:

آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی با هشدار سطح نارنجی هواشناسی/مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی با هشدار سطح نارنجی هواشناسی/مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را برای امدادرسانی داشته باشند.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی درباره وضعیت جوی و بارش‌های باران در روزهای آینده اظها کرد: براساس پیش بینی هواشناسی استان با عبور سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز از صبح امروز سه شنبه تا چهارشنبه شاهد بارش برف در مناطق با ارتفاع بیش از هزار و ۷۰۰ متر خواهیم بود.

وی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما در ارتفاعات به ویژه در مناطق غرب استان را از جمله مخاطرات سامانه جوی جدید بیان کرد و ادامه داد: مه آلود شدن و کاهش دید، لغزندگی و احتمال تردد در محورهای کوهستانی به همراه کولاک برف و احتمال مسدود شدن محورهای کندوان و هراز از دیگر مخاطرات است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد تا نسبت به مدیریت مصرف گاز دقت لازم را داشته باشند تا شاهد افت فشار گاز نشویم.

این مسئول با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در ارتفاعات و محورهای کندوان و هراز خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

محمدی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خوداری کنند و گفت: با توجه به کاهش دما به دامداران توصیه می‌شود دام‌ها را در مکان‌های امن و گرم نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از صاحبان پرورش گل وگیاه و طیور خواست تا نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی، تنظیم دما و تدابیر احتیاطی اقدام کنند و گفت: دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی لازم را برای امدادرسانی احتمالی داشته باشند.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نیز اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما و بارش برف در ظرف ۴۸ ساعت آینده در سطح محورهای کوهستانی استان از هموطنان خواهشمندیم از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند.

حسن جهانیان خاطر نشان کرد: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت دارند که ۳۰۰نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغولند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، گفت: با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده ، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به طور جدی پرهیز کنند.

جهانیان ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیزکنترل شده است تصریح کرد: استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و افزود در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا… شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.