کد خبر : 10264
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
67 views

نماینده ولی فقیه مازندران:

رئیس جمهور دستور پیگیری حل بازار محصول مرکبات مازندران را صادر کرد

رئیس جمهور دستور پیگیری حل بازار محصول مرکبات مازندران را صادر کرد
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مشکلات فراروی کشاورزی استان، از قول رئیس جمهور برای حل مشکلات مرکبات خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران که در عباس آباد برگزار شد، ضمن تبریک ایام و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی به‌ویژه دهه فجر، اظهار کرد: ما توانستیم در رابطه با مشکلات مرکبات مازندران با رییس جمهور صحبت کنیم .

وی افزود: مقرر شد تا تصمیمی برای محصولاتی که در دست کشاورزان باقی مانده است ،گرفته شود،ایشان قول پیگیری دادند، البته طی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی و همچنین ارائه تذکر در دو سه خطبه به‌صورت جدی از مسوولان درخواست پیگیری داشتیم.

بررسی ها نشان می دهد که امسال قیمت مرکبات مازندران به رغم این که نسبت به سال گذشته به لحاظ کیفیت و کمیت بهتر از سال گذشته است، نتنها افزایش نداشته بلکه قیمت آن نسبت به سال گذشته درهر کیلو گرم در سر باغ تا پنج هزار تومان پایین تر است ،وضعیتی که سبب گلایه باغداران شد.

مازندران ۱۱۲ هزار هکتار باغ مرکبات با متوسط تولید ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن دارد ،برداشت مرکبات مازندران با ارقام زودرس نارنگی از اول مهر آغاز شد و اکنون تا ۹۰ درصد برداشت محصول مرکبات که ۷۰ درصد سطح باغ های مرکبات استان را پرتقال تشکیل ،انجام شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه همه روانشناسان و مخاطبان دینی قبول دارند که ارتباط با یک مخاطب فرع بر روانشناسی مخاطب است، گفت: ابتدا باید دنیای یک مخاطب را بشناسیم، جوان برای خودش ویژگی‌ها و روحیات خاص خودش را دارد، باید ویژگی‌های او را بشناسیم بعد مطابق آن با او رفتار کنیم در این صورت می توانیم نسل جوان را جذب کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به پیام و منویات مقام معظم رهبری، اعلام کرد: هر نمازگزار به نوبه خود از نماز بهره می‌برد در این میان جوانان و نوجوانان بهره بیشتری می‌برند و آمادگی بیشتری دارند، براساس این ویژگی سفارش کردند که والدین و اساتید این حقیقت را در رابطه با نماز و جوان به یاد داشته باشند و وظیفه ای را که بر دوش آنهاست بشناشند.

این مسوول همچنین با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه شورا تاکید کرد: وظیفه ما اقامه دین است، چرا که این وظیفه اصلی تمام انبیاست ما هم که وارث انبیا هستیم، اقامه دین به اقامه عمود دین است، “نماز” عمود دین است، بنابراین همه ما باید برای اقامه نماز سنگ تمام بگذاریم،

محمدی لائینی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مراکز آموزشی و دستگاه‌های فرهنگساز که در راس آنها علما و روحانیت هستند مخاطبان اصلی اقامه نماز هستند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم آن امر به معروف و نهی از منکر است مهمتر از آن منتفی شدن منکر است، یعنی با نماز زمینه‌ای را به‌وجود بیاوریم که منکری وجود نداشته باشد که بخواهیم نهی کنیم‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.